רחמים: "התקציב יירד בחצי". בן זאב: "לא קיבלנו פנייה על אבוקסיס"

יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס | דני מרון

אלונה ("מגיע לה קרדיט עצום"), המודל הניהולי ("תהיה שקיפות מלאה עם האוהדים"), עתיד השחקנים ("יכול להיות שנמכור את ז'וסוואה") ומחלקת הסקאוטינג ("חייבים לשדרג אותה"). המנכ"ל והיו"ר של ב"ש מדברים על הכל

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

בהפועל באר שבע עברו לא מעט שינויים מאז תקופת הקורונה, בעיקר לאור עזיבתה של אלונה ברקת. כדי לעשות מעט סדר בבלאגן יו"ר המועדון, איתי בן זאב והמנכ"ל אסי רחמים דיברו על כל הנושאים הלא פתורים – אלונה ברקת, עתידם של יוסי אבוקסיס והשחקנים, התקציב בעונה הבאה ועוד.

על המודל הניהולי אמר איתי בן זאב: "אני ביום יום מנהל את הבורסה לניירות ערך, בעיניים שלי קבוצת כדורגל היא כמו חברה ציבורית, שאין לה בעלים אחד וצריך להקשיב לכל מי משקיע בה. לכן כל מה שנעשה הוא שנתייחס אליכם כבעלים של הקבוצה, זה אומר שאנחנו נעדכן אתכם בכל דבר שקורה, זה לא אומר שאתם מנהלים את המועדון, אבל אנחנו רוצים לעבוד אתכם בשקיפות. תחשבו על מישהו שפותח חנות פלאפל, הוא יודע שהוא יהיה חייב להרוויח כסף, לצערי בקבוצות כדורגל בישראל, בעלים של קבוצה הוא קודם כל חושב איך הוא מפסיד כמה שפחות כסף. זה נובע בין השאר שיש פערים גדולים בינינו לבין אנגליה וגם לגודל השוק ולאיך שהדברים עובדים כאן".

"לכן חלק מהמטרות שלנו בשנה הקרובה שהיא בינינו שנה קריטית, היא לעשות את המעבר ממועדון תחת בעלות פרטית למועדון חופשי שלא יימנע מבעלים להפסיד כסף. אני מאוד רוצה לקחת את השנה הזאת לשנות את המודל לכזה שעוד לא היה בכדורגל הישראלי ותראה לאנשים בעלי ממון שהם יכולים להיכנס לקבוצות כדורגל ולא להפסיד הרבה מאוד כסף. בינתיים אני לא קיבלתי אף פנייה מאף רוכש ואני לא חושב שמישהו קיבל, כעת אין שום דבר על הפרק ונקודת המפתח היא לא כמה הוא מוכן להשקיע, אלא מה החזון שלו".


"יש כעס לא מוצדק על הצד שאלונה נקטה בו" (אבשלום שושני)

בנושא אלונה ברקת אמר אסי רחמים: "יש כעס לא מוצדק על הצד שאלונה נקטה בו. צריך להפנים שקרוב ל-14 שנה אלונה השקיעה קרוב ל-200 מיליון שקלים, והפכה את ב"ש למועדון פאר שזכה בשלוש אליפויות ואני מקווה שגם העונה הזאת יסתיים עם זכייה בגביע, וכשמדובר בהפיכה לקבוצה גדולה, חשוב להבין שההשקעה לא הייתה רק כספית ועם הזמן המועדון התפתח ובהפועל באר שבע אנחנו מצליחים לעמוד על הרגליים למרות כל התהפוכות שכל העולם עובר. אני חושב שצריך לתת קרדיט עצום לאלונה על מה שיש לנו לא מעט בזכותה, לגלות סבלנות והבנה כלפיה".

על השחקנים המשיך רחמים: "אנחנו בעיצומו של תהליך. צריך לתת כבוד והערכה לשחקנים, שמוכנים לקצץ וגם מי שעדיין לא הגיע להבנות. בסך הכל אני חושב שהמהלך הוכיח את עצמו ואפשר לראות גם על כר הדשא שהשחקנים משחקים בתשוקה רבה, מרבית השחקנים רוצים להיות פה. אלטון אקולטסה? לא קל לנו עם סעיף האופציה שלו, אבל אנחנו עושים ימים כלילות כדי לשמור גם אותו בקבוצה, אנחנו קרובים מאוד עם הקבוצה הבלגית לסיכום וגם עם השחקן עצמו יש התקדמות ואני יכול לומר שאם אקולטסה יירצה להישאר בהפועל באר שבע הוא יישאר גם וככה נוכל לסמן וי גם בנושא הזה. חשוב להבהיר שמיגל ויטור עשוי לקבל הצעה טובה יותר, ולכן המועדון הסכים להכניס סעיף כזה שאם אכן דבר כזה יקרה ,נהיה מוכנים לשחרר אותו. הדבר הזה לא נמצא בחוזה של ז'וסוואה, אבל יכול להיות שהמועדון יקבל בעונה הבאה הצעה עליו ויכול להיות שנצטרך להתמודד עם סוגיות כאלה כדי לא להיות תלויים בבעלים".

בן זאב דיבר גם על עתידו של יוסי אבוקסיס: "הוא המאמן שלנו ויש לו חוזה גם לעונה הבאה. אסי הזכיר את הגביע ואנו מקווים שיהיה אדום, עברנו דרך קשה מאוד. סיפור מאוד מאוד לא קל, אבל אני חושב שגביע שני בהיסטוריה של המועדון הוא דבר מתבקש, אף אחד בהתאחדות וגם לא יוסי עצמו לא פנו אלינו, ככה שאין לנו מה להתייחס. אני יכול לומר ברמה האישית שבין אם מדובר בשחקן או במאמן זו זכות להיות כאן".


"אם אלטון אקולטסה יירצה להישאר הוא ימשיך" (דני מרון)

על התקציב: "'תאדירן' הודיעו למועדון שהם לא מעוניינים שלהמשיך להיות הספונסרים שלנו בעונה הבאה. לכן גם בגלל זה וגם בגלל הקורונה כנראה נקבל הכנסות קטנות יותר בעונה הבאה. לגבי המנויים אנחנו מבינים שהמחירים צריכים לרדת, אחרי שהאוהדים קנו מוצר מסוים וקיבלו הרבה פחות משחקים. יחד עם זאת חשוב לנו לשתף את המספרים של המועדון. שכר השחקנים של המועדון עמד בתחילת העונה על כ-40 מיליון ש"ח, בעונה הבאה התקציב יירד ל-20 מיליון ש"ח, ואנחנו מבינים שזו לא סיטואציה פשוטה בכלל. בנוסף לכך, גם יש את נושא המאמנים, שכולל גם את בכר ברק, כל התקציב של הצוות המקצועי עומד על כ-7 מיליון שקלים לפני קיצוצים, שכר מנהלות עומד על כ-6 מיליון שקלים וגם עניינים של שיטור מגיעים לכמה מיליוני שקלים".

"אסי ואני עושים ככל מה שאפשר כדי לקצץ. אבל אנחנו מאמינים שיהיה לנו את התקציב השלישי בליגה שהמטרה תהיה להתבסס בצמרת, אבל צריך לזכור שכמה שאתה מטפל בצד של ההוצאות, יש גם הצד של ההכנסות. אנחנו עדיין לא יודעים מה יהיה עם הקורונה, אבל חשוב להבין שטרנר מלא, במקסימום מגיע לסדר גודל של 22 מיליון שקלים של הכנסות. צריך לזכור שאלונה פה התחייבה לתת עוד חמישה מיליון שקלים לתקציב בעונה הבאה, יש עוד סדר גודל של 1.2 מיליון יורו שאנחנו נקבל מעדן שמיר, יש עוד 800 אלף יורו שנקבל מסלטיק על חאתם עבד אלחמיד וצריך לזכור שלעסק יש קשיים כלכליים בגלל תזרים וחשוב שהכל יעבוד ולכן חלק מהמחשבות שלנו היא לפנות אליכם האוהדים ולתת שתיים או שלוש אפשרויות לגבי הוזלה כדי שתבינו איך זה ישפיע על התקציב ואנחנו נפעל על פי רצונות הרוב".


"חייבים לשפר את מחלקת הסקאוטינג". אסי רחמים (דני מרון)

על הנוער והסקאוטינג אמר אסי רחמים: "חשוב לציין שהתקופה הזאת לימדה אותנו ששני הדברים מאוד חשובים, ולמדנו שככל שיהיו שחקנים מתוצרת מקומית זה יקדם אותו. היום אולי יותר מתמיד אחרי שהמגמה נמצאת כאן בשיפור, עם מספר שחקנים, ומעכשיו זה משהו שנתן עליו דגש, שהוא קשור למדיניות המועדון. לגבי הסקאוטינג אנחנו רחוקים מאוד וכל דבר שאנחנו אומרים יישמע כתירוץ, אבל אנחנו חייבים לשדרג את הנושא, ועם השנים יצרנו יותר ויותר קשרים על סקאוטינג ומועדונים נוספים. כעת אנחנו עושים הכל כדי להבין את החשיבות דווקא בגלל מה שהזכרתי בנושא הנוער, כי הדברים האלה עולים כסף ואם נצליח בנושא הזה, גם נצליח למכור שחקנים ונמנע מטעויות בשנים האחרונות".

שחקנים שיש להם סעיף יציאה: "בעונה רגילה ה-15 ביוני זה בין עונות משחקים ולחלק מהשחקנים שלנו יש לנו אופציה לסיים את החוזה. במסגרת השיחות הפתוחות שנעשות ברוח טובה ואני יכול לומר שכל השחקנים יסיימו כאן את העונה כדי שכולם יסיימו את העונה ונעבור לאתגר הבא שלנו".


איתי בן זאב עם אסי רחמים (צילום מסך)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי