"מגן הקורונה על המגרש" נרשם כפטנט

טראק 160 - מגן קורונה
טראק 160 – מגן קורונה | יח"צ

חברת טראק 160, המספקת שירותי מעקב עבור מועדונים, פיתחה טכנולוגיה שמאפשרת לבחון מי מהשחקנים צריך להיכנס לבידוד, אם בכלל, במקרה שאובחן חולה בנגיף לאחר משחק - וכך לא להשבית את הקבוצות ולעצור את הליגה

(גודל טקסט)

הכדורגל לאט לאט חוזר לחיינו. כחלק מהחיים בצל הקורונה, שחקנים עוברים מעקב רפואי למניעת ההתפשטות המחלה ובכך מוודאים כי מי שעולה על המגרש הסיכוי שלו להדביק קטן. עם זאת, מה קורה כאשר לאחר משחק נגלה מידע חדש אודות קרבה של אחד השחקנים לחולה מאומת או עם השחקן עצמו מראה סימני מחלה?

במקרה כזה, כידוע, בידוד של כל שחקני הקבוצה משתי הקבוצות הוא הפעולה ההכרחית על מנת למנוע את שרשרת ההדבקה. מצב כזה של בידוד גורף הוא מכה רצינית לקבוצות ואף לליגה. תארו לעצמכם שמצב כזה קורה כמה משחקים לפני הגמר…

עצירת שרשרת ההדבקות יכולה להיות יעילה הרבה יותר באמצעות מידע, כאשר יודעים בדיוק אילו שחקנים נחשפו באופן שמסכן אותם, ורק אותם לבודד, בלי לשלוח באופן גורף את הקבוצה כולה לבידוד. טראק 160, חברת סטארט אפ, המושקעת על ידי ה-DFL, משתמשת בטכנולוגיות החדישות ביותר של למידה עמוקה, כדי לעקוב באופן אוטומטי אחר כל השחקנים על המגרש ועל ידי כך מפיקה נתוני מיקום וניתוחי משחק אשר משמשים את צוות המאמנים לצורך שיפור ביצועים. טראק 160 עברה בציון דיוק גבוה את מבחני הדיוק אשר עורכת פיפ"א למערכות מסוג זה ומאושרת במסגרת תכנית האיכות למערכות עקיבה של פיפ"א (FIFA EPTS QUALITY PROGRAM).


"מגן קורונה" מבית טראק 160 (מסך)

כחלק מהמאמצים לתמוך בהמשך משחקי הכדורגל, טראק 160 שחררה לאחרונה את "מגן הקורונה על המגרש", אשר נרשם כפטנט העוקב באופן רציף אחר השחקנים משתי הקבוצות בזמן משחק וגם אחר השופט. המגן מנתר באופן רציף קירבה בין השחקנים, כך שניתן לאסוף בקלות מידע על מקרים של חשיפה. המגן נכנס לשימוש כאשר עולה הצורך לאחר המשחק לבודד שחקן מסוים, מכיוון שהמידע מאפשר להבין מי מהשחקנים נחשף באופן שמסכן אותו לנגיף. בדו"ח פשוט ניתן לקבל את רשימת כל השחקנים אשר היו בטווח של שני מטרים או פחות מהשחקן אשר צריך להיכנס לבידוד ואת משך החשיפה. בנוסף לדו"ח, באמצעות גלריית קליפים אוטומטית המציגה את כל נקודות הזמן הללו, ניתן לראות ויזואלית מתיעוד המשחק, את סוג החשיפה לקבלת מידע שלם יותר לביצוע הערכות והחלטות.

המערכת של טראק 160 דורשת סט מצלמות הממוקם בנקודה אחת במגרש ורישיונות SaaS לתפעול המערכת. סט המצלמות יכול להיות נייד בין מגרשים, או קבוע, בהתאם לתצורה. ברגע שהמערכת הותקנה, היא עובדת באופן אוטומטי לגמרי ללא צורך במפעיל ידני. טראק 160 הינה החברה הראשונה והיחידה אשר עוקבת אחר כל שחקני הכדורגל על המגרש ועוקבת גם אחר הכדור בצורה תלת מימדית, מנקודת מבט אחת.

הטכנולוגיה הייחודית, הרשומה בפטנט כאמור, מאפשרת רמת דיוק גבוהה ביותר, ומתפקדת באופן אוטונומי ואוטומטי באמצעות טכנולוגיית בינה מלאכותית ותהליכי למידה עמוקה. המערכת מזהה את השחקנים לפי שלד ייחודי בן 18 חלקים אשר היא מלבישה על כל שחקן ובכך יכולה לעקוב גם במצבים הקשים ביותר של הסתרות. מתוך נתוני העקיבה המערכת מוציאה באופן אוטומטי אנליזות משחק ותובנות אשר משמשות את צוות האימון, כדי לשפר את ביצועי הקבוצה. אין ספק כי קבוצות המבססות את האימון שלהן על נתונים, מבינות יותר את המתרחש על המגרש ויכולות לתכנן את הצעדים הבאים לקראת הניצחון הבא. טראק 160 מספקת שירותי עקיבה למועדוני עילית וגם לקבוצות נוער ואקדמיות כדורגל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי