משה חוגג בכנסת: "הליגה לא תיפתח בעונה הבאה ללא קהל"

אלי אוחנה, משה חוגג
אלי אוחנה, משה חוגג | בית"ר ירושלים

ועדת החינוך והספורט התכנסה, בעלי בית"ר ירושלים הצהיר: "בלתי אפשרי להעמיד קבוצה בליגת העל בלי אוהדים, הם מהווים 60-70 אחוז מההכנסות". ח"כ שפע: "מתווה חזרה לפעילות יוצג תוך שבוע"

(גודל טקסט)

בישיבה מיוחדת בוועדת החינוך והספורט של הכנסת שנערכה הבוקר (רביעי) בראשות ח"כ רם שפע, בעלי בית"ר ירושלים, משה חוגג, התריע כי "אם בעונה הבאה לא יורשה להגיע קהל למגרשים – העונה לא תפתח".

עוד אמר חוגג: "הסיטואציה בכדורגל היא קשה, משום שאם בעונה הבאה לא יורשה להגיע קהל – העונה לא תוכל להיפתח. הקבוצות הגדולות נשענות על הקהל ב-60-70 אחוז מההכנסות וזה פשוט בלתי אפשרי להעמיד קבוצה בליגת העל ולפתוח את הליגה בלי זה. אני גם חושב שאין ערך ספורטיבי לשחק ללא קהל, אנחנו רואים את זה עכשיו שהמשחקים מרגישים כמו משחקי אימון. אם ענף הכדורגל חשוב למדינת ישראל, חייבים או לאפשר כניסת האוהדים או לתת רשת ביטחון מוחלטת ומלאה להיבט הכלכלי".

על פיצוי מהמדינה אמר בעלי בית"ר: "מדברים על עשרות בודדות, אבל נאמר שיהיו הקלות רגולטוריות שיעזרו לכדורגל ולענפים נוספים להתמודד עם מצב כזה בעתיד. זה לא בריא לליגה ולמדינה שהכדורגל בונה על פילנטרופים ששמים עשרות מיליוני שקלים בשנה, זה לא רציני ולא מכבד".

בוועידה גם דיבר נציג האוהדים, אוהד מכבי ת"א שטען: "אני מייצג אינטרס של עשרות אלפי אוהדים בארץ, שהקורונה הצליחה לאחד. אנחנו רואים בשבועות האחרונים התהללויות המוניות ברחובות, בסופו של דבר קל להצביע על האוהדים כחוליגנים ומפרי סדר, אבל אנחנו מחוברים לתמונה – אי אפשר לדבר על חזרה מידית למגרשים, אבל מצפים שתהיה חזרה מדורגת. אנחנו מאמינים שתוכנית כזאת היא לטובת בריאות הציבור. אפשר לכנס אוהדים תחת הגבלות משרד הבריאות. בהונגריה חזרו לפעילות, וגם בספרד ובאיטליה יש כבר מתווים. מדובר באיצטדיונים של 50,000 איש ואפשר להחזיר את האוהדים בחזרה מדורגת".


אוהדי מכבי תל אביב השבוע מחוץ לבלומפילד (דני מרון)

רותם קמר, מנכ"ל ההתאחדות לכדורגל סיפר : "אנחנו רחוקים מלחזור לשגרה, מדובר בינתיים אך ורק בצמצום נזקים. הטרגדיה היא בהכנסות ובחסויות, ובליגות החובבניות זה פשוט דרמטי. אנחנו חווים ירידה בהכנסות של למעלה מ-30%. כל מה שקשור לפיתוח הכדורגל הוצאנו עובדים לחל"ת ולכן אומרים לנו שאין לנו נזק ולכן לא משפים אותנו. לא יכול להיות מצב שאנחנו נשבית את הכל כי אנחנו לא רוצים להיכנס לגירעונות, ובגלל זה לא ישיבו לנו את הכספים. העברנו למשרד הספורט את הנזקים שנגרמו – בליגות החובבניות מדובר בעשרות מיליונים. הליגות האלה נסמכות על מועצות מקומיות שיתקשו להעביר את התקציבים הנדרשים". 

שפע, יו"ר ועדת החינוך, התרבות והספורט, הודיע כי יוודא שמשרד הספורט יעמוד בלוח הזמנים ויציג בתוך כשבוע מתווה לחזרה לפעילות. "הצהרנו בתחילת הדרך שהספורט יהיה חלק מהותי מהוועדה הזאת. לא אתן לספורט להידחק מסדר יומה של הכנסת ואני אומר את זה כחובב ספורט מושבע, וגם כמי שמודע לכך שעולם הספורט עובר משבר מאוד מאוד גדול בתקופה האחרונה – משבר של ספורטאים, אוהדים והנהלות".

עוד הוסיף שפע: "אנחנו בוועדה וגם כמובן שר התרבות והספורט, מאוד מחויבים להחזיר את הספורט לפעילות כמה שיותר מהר ומחויבים במקביל גם לבריאות הציבור. אנחנו צריכים לוודא שלא יקרה מצב שנחזיר קהל, אך תוך שבוע נצטרך לסגור מחדש". שפע התייחס גם לתקציבים ואמר כי ועדת החינוך והספורט לא תרפה עד שכל התקציב יעבור לאיגודים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי