צפו בתקציר: סלליך העניק למכבי חיפה 0:1 על הפועל באר שבע

סינטיהו סלליך
סינטיהו סלליך | לירון מולדובן

ביום הולדתו ה-29, הקשר הבקיע את השער שנתן לירוקים ניצחון בכורה בפלייאוף העליון (77). שטקוס הצטיין אך זה לא הספיק למארחת, לה נפסל שער של ספורי בעקבות נבדל

(גודל טקסט)

מכבי חיפה השיגה הערב (שבת) את ניצחון הבכורה שלה בפלייאוף העליון, בזכות 0:1 על הפועל באר שבע באצטדיון הי"א. הירוקים שמו קץ לרצף תוצאות מאכזבות מבחינתם והשיגו שלוש נקודות מוצדקות ביותר, שכן היכולת שהציגו הייתה עדיפה בבירור על זו של הקבוצה מבירת הנגב. סינטיהו סלליך, ביום הולדתו ה-29, הבקיע את שער הניצחון ודחה את חגיגות האליפות של מכבי תל אביב לפחות במחזור אחד נוסף.

החבורה מהכרמל שלטה באופן כמעט מוחלט החל משריקת הפתיחה, אולם הפעולה האחרונה בכל אחד מהמצבים המסוכנים שייצרה לא הייתה טובה מספיק ומעל הכל, המכשול העיקרי היה ארנסטס שטקוס שסיפק משחק מצוין והדף ניסיון אחרי ניסיון. מכבי חיפה הייתה צריכה לעלות ליתרון כבר בפתיחת המחצית השנייה, כאשר ניקיטה רוקאביצה הוכשל ברחבה על ידי שיר צדק, אלא שבעיטת העונשין של צ'רון שרי נעצרה על ידי אותו שטקוס. בהמשך הירוקים החסירו פעימה למשך דקה בעקבות שער של רמזי ספורי, שנפסל בסופו של דבר בשל נבדל. בסופו של דבר, כאמור, סלליך עשה את ההבדל ושחרר מעט לחץ במחנה החיפאי, שמעבר לתוצאות הלא מספקות התמודד בשבועיים האחרונים עם בעיות המשמעת של ירדן שועה. ביום שלישי הקרוב, מכבי חיפה תנסה לחבר ניצחון שני ברציפות כשתתארח אצל הפועל תל אביב (שידור ישיר בספורט4 החל מ-20:30).

בצד השני, על הקבוצה של יוסי אבוקסיס היה ניכר שהראש נמצא כבר בגמר גביע המדינה שייערך בחודש הבא, שכן מעבר לאפשר לסיים את העונה עם תואר, ניצחון שם יבטיח לקבוצה מבירת הנגב את הכרטיס למוקדמות הליגה האירופית ללא צורך בעקיפת בית"ר ירושלים בדרך למקום השלישי בליגה. המאמן ביצע רוטציה והעניק לאלטון אקולטסה ומיגל ויטור מנוחה, כאשר ז'וסואה עלה רק בדקה ה-57 ושמר כוחות גם הוא. את נקודת האור היווה כאמור ארנסטס שטקוס, אולם באר שבע בוודאי תרצה להשיג תוצאה טובה יותר במחזור הבא, בו תארח את בית"ר ירושלים (שלישי, ישיר בספורט3 החל מ-19:45).

יום הולדת אידיאלית. סלליך ואנשי מכבי חיפה מרוצים (לירון מולדובן)יום הולדת אידיאלית. סלליך ואנשי מכבי חיפה מרוצים (לירון מולדובן)
אוהד ב
אוהד ב"ש מצא דרך יצירתית לצפות במשחק (לירון מולדובן)

הרכבים
הפועל באר שבע: ארנסטס שטקוס; בן ביטון, שיר צדק, עמית ביטון, לואי טאהא, אורן ביטון; מרואן קבהא, תומר יוספי (נתי אסקיאס, 75), רמזי ספורי (נאור סבג, 62), ניב זריהן (ז'וסואה, 57); בן שהר (קייס גאנם, 62).

מכבי חיפה: ג'וש כהן, ארנסט מאבוקה, טרנט סיינסבורי, עופרי ארד, סאן מנחם, נטע לביא, מקסים פלקושצ'נקו, צ'רון שרי, דולב חזיזה (מוחמד עוואד, 79), יאניק וילדסחוט (סינטיהו סלליך, 61), ניקיטה רוקאביצה (סוף פודגוראנו, 90).

מרקו בלבול. ניצחון בכורה בפלייאוף העליון (לירון מולדובן)
מרקו בלבול. ניצחון בכורה בפלייאוף העליון (לירון מולדובן)
יוסי אבוקסיס. הראש בגמר הגביע (לירון מולדובן)
יוסי אבוקסיס. הראש בגמר הגביע (לירון מולדובן)

מהלך המשחק
האיום הראשון לעבר השער הגיעה ב-11 מרגליו של שרי, אחרי שעופרי ארד הוריד לו כדור בנגיחה, אך הבעיטה של ההולנדי הייתה חלשה ושטקוס השתלט עליה בקלות. בדקה ה-20 סאן מנחם ניסה מרחוק ושחרר כדור שטוח וחזק, אך לא הקשה על שוער המארחת. באר שבע יצאה במהירות לצד השני ובן שהר הגיע למצב לא רע, אבל הסיומת הייתה פחות טובה.

ארבע דקות חלפו והירוקים יצאו למתפרצת, ווילדסחוט חתך משמאל לאמצע בכדרור ובעט מחוץ לרחבה, אך היישר לידיו של שטקוס שהדף. המשחק המשיך להתנהל בקצב של החיפאים, בדקה ה-29 רוקאביצה איים מרחוק ושטקוס שוב הרחיק. חמש דקות מאוחר יותר, שיר צדק כמעט הבקיע גול עצמי כשנגח למשקוף שערו הוא בניסיון להרחיק כדור גובה. באר  שבע התקרבה לכבוש בדקה ה-42, כשספורי שיגר בעיטה מחוץ לרחבה שהייתה בדרך לחיבורים, אבל כהן מתח את זרועו והרחיק לקרן – 0:0 בירידה להפסקה.

שטקוס הצטיין, אך זה לא הספיק לב
שטקוס הצטיין, אך זה לא הספיק לב"ש (לירון מולדובן)

שלוש דקות בתוך המחצית השנייה, חזיזה שלח את רוקאביצה שהסתער לרחבה והוכשל מאחור על ידי צדק. שרי ניגש לבעיטה וחיפש את הפינה השמאלית של שטקוס, שזינק נהדר והדף את הכדור אל הקורה והחוצה. בדקה ה-54 יוספי השחיל מסירת עומק נפלאה לספורי שכבש, אולם שופט המסך פסל את השער כי האחרון היה בנבדל.

השליטה של האורחת הובאה לידי ביטוי בדקה ה-77: הירוקים יצאו להתקפה יפה דרך המרכז, שרי השאיר את סלליך לבד והאחרון שלח בעיטה מצוינת לרשת העליונה – 0:1 למכבי חיפה. עוד מסירת עומק של צ'רי סידרה לרוקאביצה מצב מצוין, אלא ששטקוס שוב פעל מצוין ובלם את החלוץ האוסטרלי.

העדיפה הנהדרת של שטקוס בפנדל (לירון מולדובן)
העדיפה הנהדרת של שטקוס בפנדל (לירון מולדובן)
שרי החמיץ, אבל למזלו סלליך תיקן (לירון מולדובן)
שרי החמיץ, אבל למזלו סלליך תיקן (לירון מולדובן)
באר שבע כבר חגגה, אך ה-VAR פסל (לירון מולדובן)
באר שבע כבר חגגה, אך ה-VAR פסל (לירון מולדובן)
הירוקים צחקו אחרונים. שחקני מכבי חיפה חוגגים (לירון מולדובן)
הירוקים צחקו אחרונים. שחקני מכבי חיפה חוגגים (לירון מולדובן)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי