יונתן כהן: "רוצה לצאת שוב לחו"ל. הלחץ במכבי עושה לי טוב"

play
יונתן כהן, שחקן מכבי תל אביב | דני מרון
תקציר: מכבי תל אביב - הפועל ירושלים 0:2 02:37

הכישלון באיטליה ("כנראה שעשיתי טעות או שתיים בדרך"), האמירה של איביץ' ("לא בגלל עודף משקל לא שיחקתי") והציפיות במכבי תל אביב ("אוהב את הציפיות, ידעתי שאני מצטרף לסגל פנטסטי"). יונתן כהן בריאיון

(גודל טקסט)

אלמלא הפציעה של עידן נחמיאס, הכותרת המרכזית מהמשחק של מכבי תל אביב אמש (רביעי) היתה צריכה להתייחס ליונתן כהן שאחרי תקופה כל כך ארוכה מחוץ לעניינים, חזר להרכב וסיים משחק אישי ראשון טוב. "היה לי כיף. חיכיתי לזה הרבה מאוד זמן. היתה לי פציעה שעיכבה אותי ואחרי המחנה שעברנו אני מרגיש מצוין", אמר בריאיון לכלי התקשורת בסיום המשחק אמש בבלומפילד.

איך היה לך לשחק בעמדה הזו כקיצוני על כל הקו השמאלי? מצד אחד שיחקת בעמדה הזו בעבר ואתה מכיר אותה. מצד שני זה קצת רחוק מהשער שאתה כל כך אוהב.

"אני מכיר את העמדה הזו מהקדנציה הקודמת. ידעתי לפני שהגעתי שזה יכול להיות תפקיד שאשחק אותו. ידעתי שהמאמן רוצה אותי בו וכל עוד אני על המגרש, אתן את הכל".

איביץ' לא משחק עם שחקני כנף קדמיים כמו שאתה אוהב.

"אין לי בעיה עם זה. ידעתי למה אני מגיע. שוחחתי עם המאמן על הכל והבהרנו אחד לשני הכל".

כשאיביץ' אמר שהגעת עם עודף משקל זה פגע בך?

"לא בגלל עודף המשקל לא שיחקתי. מה שעיכב אותי היתה פציעה קטנה. אני מרגיש מצוין ואני רוצה לשחק כמה שיותר".

יונתן כהן, שחקן מכבי תל אביב
רוצה שוב לצאת לחו"ל. יונתן כהן | דני מרון

מה המסקנות שלך מהגיחה לאיטליה? עדיין תמליץ לשחקנים לצאת להרפתקאה גם אם היא קצרה או שתאמר שעדיף להישאר בארץ במיוחד אם אתה במכבי תל אביב?

"השאיפה שלי היא לצאת שוב לחו"ל. אני מרגיש שלא מיציתי את הרצון לשחק בחוץ. צריך לצאת למקום שאתה יודע שהוא הנכון עבורך עם המערך והמאמן שמתאימים לך. כנראה שעשיתי טעות או שתיים בדרך. עכשיו טוב לי כי אני בבית".

יכול להיות שטעית כשבחרת במקום שהמאמן הוא לא זה שדחף להביא אותך אלא גורמים אחרים בפיזה?

"יכול להיות שהיו אי אילו אי הבנות בין הבעלים למאמן ולהנהלה. אבל אני במכבי תל אביב עכשיו ורוצה לעמוד בציפיות שיש מהקבוצה".

יונתן כהן, שחקן מכבי תל אביב
לא מתרגש מהלחץ. יונתן כהן | דני מרון

יש ממך ציפיות גבוהות לסייע למכבי תל אביב להחזיר את האליפות אחרי שנתיים.

"אני אוהב את הציפיות והלחץ. הלחץ עושה לי טוב. ידעתי שאני בא לסגל פנטסטי. מהטובים שהיו למכבי תל אביב".

למה לא ניסית לעבור מפיזה למקום אחר באירופה?

"בדיעבד אפשר היה לעשות הרבה דברים אבל יצאתי והחלטתי לחזור. שיפרתי את המשחק האישי שלי. אני בן אדם אחר".

יונתן כהן שחקן פיזה
"חוויתי כישלונות באירופה. מה לא היה לי בישראל". יונתן כהן במדי פיזה | רויטרס

גם אתה וגם דור פרץ הייתם שחקנים מעל הליגה כאן. אולי אסור היה לכם לצאת לאיטליה שם הכדורגל יותר מדי איכותי בשביל שחקן ישראלי?

"היו לי הרבה שיחות עם דור כששיחקנו שם. זה כדורגל לא פשוט באיטליה. זה סגנון אחר ואני חושב שעניין השפה מאוד הקשה עלינו. אני לא חושב שעשיתי קפיצה כזו גדולה. אם הייתי משחק באופן רציף, הייתי נותן תפוקה יותר גדולה".

מה השתנה אצלך כבן אדם? מה למדת?

"חוויתי שם כישלונות, מה שלא היו לי בישראל. היו בארץ הרבה ניצחונות והיתה תהילה ושם הייתי צריך להתרגל לדברים פחות זוהרים. אני היום יותר מאופק, סבלני ולויאלי לקבוצה. המטרות של הקבוצה הן הכי חשובות".

ראית מבחוץ את הבעיות של הקבוצה בכיבושים לפני הפגרה והנה חזרתם למשחק הזה בגביע הטוטו וגם התקשיתם מאוד לנצל את המצבים.

"אין ספק שאם אנחנו רוצים להתקדם ולקחת את התארים שאנחנו רוצים, אנחנו צריכים לנצל יותר את המצבים. זה הרבה קור רוח וביטחון שצריך לעלות. התגבשנו יותר כקבוצה במחנה האימונים ואתם תראו בקרוב את התוצאות".

ועוד משהו שחסר לכם, בעיטות מחוץ לרחבה. זה נתון שאתה תהיה חייב לשפר בקבוצה.

"אלה דברים שהמאמן צריך לעבוד עליהם. זה לא מתפקידי לדבר על זה. אני יכול לתרום בהרבה פרמטרים. ראיתם את זה כטעימה קטנה הערב ואני עוד צריך את הדקות שלי".