אוסמה חלאיילה: "לא מתחרט שחתמתי במכבי ת"א, מאמין שעוד אחזור"

play
בחוד של בני ריינה. אוסמה חלאיילה | ברני ארדוב
מימר מתכנן הרכב התקפי נגד נס ציונה: "לנצח במוח או בכוח" 04:02

החלוץ שמושאל לבני ריינה מאחל לצהובים הצלחה, אבל יעשה הכול כדי לנצח אותם הערב (20:15, ספורט1). בריאיון מיוחד הוא מספר על ימי קרסטאיץ' ("הייתי מתוסכל"), העצות מדאבור ("אנחנו חברים טובים") והחלום ("איטליה או ספרד")

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

בני ריינה תפתח הערב (שני, 20:15, ספורט1) את הסיבוב השני של ליגת העל כשתארח באצטדיון גרין את מכבי תל אביב. מי שצפוי לפתוח הערב בהרכב של שרון מימר הוא החלוץ אוסמה חלאיילה, שינסה להכניע את הקבוצה ממנה הוא מושאל. חלאיילה חתם בבני ריינה לפני המחזור הרביעי ובמפגש הקודם בין הקבוצות עדיין היה שחקן מכבי תל אביב.

"יחסית לעולה חדשה שמשחקת פעם ראשונה בליגת העל, עשינו סיבוב ראשון לא רע בכלל", אומר חלאיילה לוואלה! ספורט, "קיווינו להוציא קצת יותר נקודות לפני הפגרה, אבל עד עכשיו אנחנו די מרוצים. פספסנו כמה נקודות בגלל חוסר ניסיון, כמו למשל בהפסד בדקות האחרונות במשחק בנתניה. עשינו מחנה אימונים טוב בקפריסין במהלך הפגרה ועבדנו על הרבה דברים, אז אני מקווה לסיבוב שני טוב יותר. המטרה שלנו היא כמובן להישאר בליגה".

על המאבק בתחתית אמר החלוץ: "כשהגעתי לריינה המצב שלנו לא היה טוב במיוחד. הקבוצה הייתה בלי ניצחון, במקום האחרון עם נקודה אחת בלבד. עכשיו יש סגל ממש טוב, האווירה בין השחקנים טובה וחדר ההלבשה שלנו מאוד מחובר. יותר קל למאמן לעבוד בצורה כזאת, כשהשחקנים מחוברים יחד. המצב בתחתית מאוד צמוד כרגע ונצטרך להתייחס לכל משחק כאילו זה גמר גביע העולם. כל נקודה תהיה חשובה לנו כדי לשרוד בליגה ואני מקווה שנעשה סיבוב טוב".

אוסמה חלאיילה שחקן מכבי בני ריינה חוגג שער
"כל נקודה חשובה כדי לשרוד בליגה". חלאיילה | קובי אליהו

חלאיילה התייחס לכושר שלו מאז הגיע לריינה: "יש לי בליגה רק גול אחד עד עכשיו, אבל בשני המשחקים האחרונים, גם בגביע הטוטו וגם בגביע המדינה כבשתי שני שערים ואני חושב שזה חשוב, גם לביטחון שלי וגם להמשכיות בליגה. מבחינתי הצלחה אישית היא קודם כל הצלחה קבוצתית כי הדבר הכי חשוב זה שנישאר בליגה. אני מאמין שאם הקבוצה תצליח, תשחק טוב ותישאר בליגה, זה גם יביא להצלחה האישית שלי. כמובן שציפיתי מעצמי ליותר עד עכשיו, אבל זה לא היה פשוט".

על המשחק הערב נגד מכבי תל אביב: "כמובן שמכבי פייבוריטית. מבחינה אישית אני אשים הערב הכול בצד, כולל העובדה שאני מושאל ממכבי, במטרה לנצח את המשחק הזה. אני בבני ריינה עכשיו ורוצה לעזור לה להצליח ולהישאר בליגה. מבחינתי ממחר שיהיה להם הצלחה גדולה ויזכו באליפות. אם אכבוש אני לא אחגוג, אבל זה בכלל לא עובר לי בראש".

לפני שנה וחצי גם הפועל באר שבע ומכבי חיפה רצו אותך, אז מה גרם לך לבחור דווקא במכבי תל אביב?

"בסופו של דבר זו הייתה החלטה משותפת שלי ושל הנהלת בני סכנין, שהחזיקה בזמנו ב-70 אחוז מהכרטיס שלי. גם בסכנין העדיפו מהרבה בחינות שאני אעבור למכבי תל אביב. כמובן שכולם התחשבו ברצון שלי ואני רציתי להגיע למכבי תל אביב".

היו דיבורים על כך שהמשפחה שלך, בעיקר אבא שלך שמאוד מעורב בקריירה שלך, מעדיפים שתחתום במכבי חיפה. אז מה בכל זאת קרה?

"בסופו של דבר אני מחליט ואבא שלי הולך איתי בכל מה שאני מחליט. אני לא ממש מכיר את זה שהמשפחה רצתה לחיפה. הסוכן שלי (דודו דהאן, ר"ב) ניהל את המו"מ ובסוף אחרי שהוא סגר עם אבא שלי וכמובן שמע ממני על ההחלטה שלי, סגרנו במכבי תל אביב".

עשית שתי עונות טובות בסכנין, אחת בלאומית והשנייה בליגת העל. בדיעבד אתה לא חושב שזו הייתה טעות לעזוב אחרי עונה אחת בליגת העל?

"רציתי לעבור בכל מחיר, כי גם לא היה לסכנין כסף וגם כי רציתי להתקדם ולהגיע למועדון גדול יותר. אם לא הייתי נמכר, סכנין לא הייתה בונה את הקבוצה שעשתה בסופו של דבר פלייאוף עליון. רציתי אתגר חדש וידעתי שאם אני רוצה בסופו של דבר להגיע לאירופה ולהתקדם, יהיה קל יותר לעשות את זה כשאני במועדון גדול".

שחקן מכבי תל אביב אוסמה חלאיילה
קשה מאוד להיכנס לעניינים במשחק אחד או שניים, בעיקר לחלוץ". חלאיילה במדי מכבי תל אביב | מאור אלקסלסי

העונה הראשונה במכבי תל אביב התחילה טוב ומשהו פתאום נעצר. מה קרה שם?

"זה באמת התחיל טוב בשבילי. שיחקתי במשחקים הראשונים של העונה, אבל בסופו של דבר בקבוצה גדולה כמו מכבי תל אביב משקיעים יותר כסף בחלוצים זרים. כשהגעתי לא היה אף חלוץ ובאמת נתנו לי לשחק, ואז החתימו את סטיפה פריצה שלקח את המקום שלי. ברור שחשבתי שמגיעות לי יותר דקות ויותר הזדמנויות. התאמנתי ממש טוב, עבדתי קשה ורציתי לקבל את הדקות שלי. לא יהיה נכון להגיד שהייתי מתוסכל, כי המשכתי להתאמן ברצינות ועשיתי את כל מה שיכולתי. אני בטוח שאם הייתי מקבל יותר הזדמנויות, הייתי מחזיר יותר על המגרש. קשה מאוד להיכנס לעניינים במשחק אחד או שניים, בעיקר לחלוץ".

אחרי שמלאדן קרסטאיץ' הגיע כבר נעלמת לגמרי

"אחרי שהוא הגיע עוד הייתי נכנס כמחליף פה ושם. אני לא יודע מה קרה לקראת החלק האחרון של העונה, הוא לא נתן לי בכלל לשחק ושם כבר הייתי מתוסכל. אין לי מושג מה הייתה הסיבה. המשכתי לבוא לאימונים ולהתאמן חזק אבל לא שיחקתי".

זה לא גרם לך בדיעבד להצטער שחתמת במכבי תל אביב?

"לא קל להישאר בחוץ ולא לשחק, לא משנה אם זה מכבי תל אביב או קבוצה אחרת. לקראת סוף העונה היה שלב שכן התחרטתי, כי היו כמה פעמים שבכלל לא הייתי בסגל. אבל בסופו של דבר הסתכלתי על זה במובן חיובי ועל זה שאני שחקן של מכבי תל אביב ואני יכול לעבור לקבוצה אחרת ולשחק שם. כשהייתי בסכנין, הייתי שחקן מוביל ואתה יודע שבסופו של דבר, כל השחקנים הטובים מגיעים למכבי תל אביב או למכבי חיפה, אז לא באמת התחרטתי שחתמתי שם".

איך הרגשת כשבחלק מהמשחקים שלך במדי מכבי תל אביב היו אוהדים ששרקו לך בוז ולא אהבו את זה שיש בקבוצה שחקן ערבי?

"עם יד על הלב, לא ממש התייחסתי לזה, באמת. השחקנים וההנהלה היו עוזרים לי בקטע הזה ובאמת שהשתדלתי לא לשים לב לזה. באמת שלא כעסתי, יש למכבי קהל עוצמתי ואין לי שום מילה רעה עליו, אז מבחינתי הכול בסדר. אני מאחל למכבי לעשות עונה מוצלחת, בסופו של דבר אני שייך למועדון הזה ורוצה שהוא יזכה באליפות. יחד עם זאת, כמובן שהערב אני אעשה הכול כדי לנצח".

החוזה שלך במכבי תל אביב הוא עד סיום העונה הבאה, 2023/24. אתה עוד רואה את עצמך חוזר?

"זה תלוי בי ובאיך שאשחק עד סיום העונה הזאת ומה שאתן מעצמי בסיבוב השני. אני רוצה מאוד לעזור לריינה ואם אהיה טוב עד סיום העונה, אבקיע את הגולים שלי ואתן את המספרים שאני צריך, אני מאמין שעוד אחזור למכבי ואוכל להיות שחקן מוביל שם. ברור שאני רוצה לחזור, זה מועדון גדול. אני רוצה להצליח שם וגם להגשים את החלום שלי ולצאת לאחת מהליגות הגדולות באירופה. הייתי רוצה להגיע לליגה האיטלקית או הספרדית".

אוסמה חלאיילה שחקן נבחרת ישראל
לא היו שום מחנות בנבחרת". חלאיילה | אודי ציטיאט

ביוני 2021 רשם חלאיילה ציון דרך כשבגיל 23 ערך הופעת בכורה שלו בנבחרת ישראל (כמחליף בהפסד 4:0 לפרטוגל במשחק ידידות). הוא מספר: "כולם יודעים מה זה עבור שחקן כדורגל ללבוש את המדים של הנבחרת. תמיד כיף לשחק בנבחרת ולייצג את המדינה, זה חלום של כל אחד כי לוקחים את השחקנים הכי טובים בישראל, אז ברור ששמחתי. התרגשתי מאוד".

בתור שחקן שמגיע מהמגזר הערבי, איך התייחסת לפרישה של דאבור מהנבחרת ולסיפורים על מחנות של יהודים-ערבים בסגל?

"שמעתי את הדיבורים, אבל כמי שהיה בסגל של הנבחרת, אני אומר לך שלא היו שום מחנות ולא היה שום דבר. כולם היו יחד והיה חדר הלבשה מאוד מחובר. לגבי התקרית עם מונס – בסוף כל אחד מחליט ועושה את מה שנוח לו ובאמת שלא נכנסתי יותר מדי לסיפור הזה. אני מאמין שלמונס היה יותר נוח לפרוש מהנבחרת אחרי ששרקו לו בוז במשחקים והיה עניין סביב זה".

התייעצת עם דאבור לגבי מהלך הקריירה שלך?

"האמת שכן. התייעצתי איתו גם לפני שחתמתי במכבי והוא המליץ לי לעשות את הצעד הזה ואמר שזו הזדמנות ממש טובה בשבילי. אנחנו בקשר טוב, חברים ממש טובים. אני מתייעץ איתו על הרבה דברים, הוא מדבר איתי אחרי גולים ומשחקים טובים שלי. הוא תמיד אומר לי לתת מעצמי את הכל ואומר לי להציב לעצמי מטרה וחלום ושאגיע לזה עם עבודה קשה. הוא בן אדם עשר, אישיות נהדרת. כולם יודעים שמונס שחקן גדול ואחלה בנאדם. באמת שלא נכנסתי איתו לכל הסיפורים של הפוליטיקה והעניינים מסביב".

מי הייתה הנבחרת שלך במונדיאל?

אני אוהד של מסי וארגנטינה. אני ממש שמח בשבילו שהוא זכה. מגיע לו. זה המונדיאל האחרון שלו וכל הנבחרת שיחקה בשבילו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי