"הנבחרות ניצחו בנוער? זה לא משהו שמדבר אלי"

יעקב שחר | אודי ציטיאט

נשיא מכבי חיפה יעקב שחר הסביר מדוע יתמוך בשינו זוארץ: "היום מנצחים ומחר מפסידים, אבל השיטה צריכה להשתנות". השתלטות על ההתאחדות? "הציעו לי להיות יו"ר, אותי מעניין לשפר את הכדורגל"

(גודל טקסט)
שינו זוארץ, יעקב שחר, אורן חסון
בחר צד ומסביר למה. שחר, זוארץ וחסון | יוסי ציפקיס

שינו זוארץ, המתמודד על תפקיד יו"ר ההתאחדות לכדורגל, קיים היום (חמישי) מסיבת עיתונאים ובה פרש את משנתו. אחד התומכים הגדולים בזוארץ בהתמודדות עם אורן חסון, היו"ר המכהן, הוא נשיא מכבי חיפה יעקב שחר.

שחר נשאל מדוע צריך להתמודד מול חסון, שאנשיו טוענים כי מדובר בתקופה הטובה ביותר של ההתאחדות לכדורגל: "אין לי שום דבר אישי נגד אורן. ההצטרפות שלי לשינו במטרה לשפר את השיטה. מגיל 12 אני בכדורגל, ולאורך כל התקופה הזו דברים משתנים. ב-30 שנה שאני בעלים של מכבי חיפה, עשינו כל כך הרבה שינויים להשתפר ולהתקדם. אני לא רואה שהשתנה שום דבר בדרך של בחירת האנשים בהתאחדות, וכששינו פרש בפניי את האני מאמין שלו מיד אמרתי לו שזה מתאים לי ושאני מצטרף אליו, משום ששינו מדבר על שינוי שלא נעשה בכדורגל".

שחר התייחס להישגי הנבחרות האחרונים: "ניצחו בנוער? זה לא מה שמדבר אליי, היום מנצחים ומחר מפסידים, אבל השיטה צריכה להשתנות. הכול אותו דבר במשך עשרות שנים. נכנסו אנשים שבכלל אין להם שום קשר לכדורגל, וזה הזמן לשנות. אני מאוד מאמין ששינו יקבל את הכוח המתאים כדי לשנות ואנחנו נעזור לו. אני לא אוהב את הדרך שאורן בחר להתנגח ולהתנצח, זו לא הדרך שלי, אבל אין לי שום דבר נגדו. ראיתי מספר תוכניות שהוא עלה לשידור ותקף, בעיקר את הקבוצות הגדולות, מכבי חיפה ומכבי תל אביב שכביכול רוצות להשתלט על ההתאחדות. אף אחד לא יודע כמה פעמים הציעו לי להיות יו"ר ההתאחדות, זה לא מעניין, אנחנו רוצים לשפר את הכדורגל ולא מעניין אותי תפקיד כזה או אחר".

שחר התייחס לטענה לפיה הוא רוצה 'לבטל' את הקבוצות הקטנות: "כל אחד שיושב פה יודע כמה פעמים אני עזרתי לקבוצות קטנות, אתם יכולים לשאול את אבי לוזון שבכל פעם שהייתי צריך לקבל מענק מאופ"א אמרתי לו 'תשאיר קצת לסכנין, אין להם כסף למשכורות. אתה יודע מאיזה כספים ההתאחדות עובדת? מהכספים שנלקחים מהמנהלת. אם אני צריך לשלם עשרה אחוז על כרטיסים שאני מוכר, וכולם יודעים שסמי עופר מלא, אז מי מחזיק את ההתאחדות? הקבוצות הגדולות. אז אנחנו צריכים להשתלט? זה אבסורד. אורן מאוכזב ממני? הוא צודק. הוא חושב שאני אהיה איתו והוא מאוכזב שאני לא".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי