זה הזמן להכניס יד לכיס: הפועל תל אביב היא כרגע מועמדת חזקה לירידה

זאב גרינברג | קובי אליהו

במשחק הראשון שלו, חיים סילבס ראה כמה קשה המצב בהפועל תל אביב, שבלי רכש נכון עלולה למצוא את עצמה בלאומית. ניר סיביליה, פרשן המשחק, מסכם, תוהה אם הגיע זמן הבעלים לחשוב אחרת לגבי מאמנים ויודע מניסיון: כשהמשחק מתחיל, האוהדים חייבים לשים הכול בצד ולעודד

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

חיים סילבס עמד היום בבלומפילד לראשונה על הקווים כמאמן הפועל תל אביב וסיים עם נקודה. יכול היה להיות יותר גרוע, אבל אני מאמין שאחרי שסילבס ראה בפעם הראשונה את הקבוצה החדשה שלו, הוא מבין שחיים קלים לא יהיו לו. אם בעלי הפועל תל אביב שרון ואיציק ניסנוב לא יכניסו את היד לכיס וינצלו את חלון ההעברות, הפועל תל אביב מבחינתי היא מועמדת ודאית לירידה. הסגל שנבנה שם לא טוב ולא מסוגל להתמודד עם הלחץ ברמה הפרסונלית. אני לא רואה שם שחקנים, מלבד דן איינבינדר ועידן ורד, שיכולים להתמודד עם הלחץ.

הדוגמה הטובה ביותר היא בית"ר ירושלים. בית"ר שלפני פגרת המונדיאל הייתה באותו צד של הפועל תל אביב, גילתה את אותה יכולת. ההבדל הוא ששם התעוררו מהר, עשו את השינויים הנכונים והיום אפשר לראות איפה השחקנים של יוסי אבוקסיס נמצאים. לאליפות הם בוודאי לא ירוצו, אבל צריך לזכור כיצד דיברו עליהם כעל מועמדים ודאיים לירידה לפני תחילת העונה. אם בהפועל תל אביב לא יעשו העתק-הדבק לחשיבה המהירה של בית"ר, ייתכן שזה יהיה מאוחר מדי מבחינתם.

מהיחידים שיכולים להתמודד עם הלחץ. דן איינבינדר | קובי אליהו

יש לי המון הערכה לכל המאמנים בליגת העל, אבל משחק הכיסאות הזה לא ממש משרת את הקבוצות, כשאף אחת לא מצליחה לייצר הפתעה בשיבוץ. מבחינה זו, יש בי הערכה לנס ציונה שהביאה את שלומי דורה, מאמן שעשה סיבוב לא רע בליגת העל, ירד לליגות הנמוכות ומנסה להחזיר את עצמו לתודעה בליגה הבכירה. מה שקורה בפועל בליגת העל הוא שאנו רואים קרוסלה של אותם חמישה-שישה מאמנים שעושים סבב בין קבוצות. יכול להיות שהגיע הזמן להתחיל לחשוב מחוץ לקופסה ולהשתמש בידע של אנשי מקצוע נוספים. הרי אם מאמן לא הצליח בקבוצה אחת, מדוע שיצליח במקום אחר?

נס ציונה של דורה פספסה הזדמנות לנצח. מבחינתי היא דווקא לא יורדת ודאית. היתרון שלה על מועדונים אחרים טמון בכך שאין בה שום לחץ. זו קבוצה מוכשרת עם חלק התקפי לא רע, ואם דורה יידע להביא שחקן או שניים לחזק את הרוטציה, אני מאמין שנס ציונה תרוויח עוד עונה בליגת העל.

אם נשארים בהקשר של המאמנים, המושג "איבד את חדר ההלבשה" חוזר על עצמו. בעלי קבוצות לא צריכים להסתכל על מי שמאבד את חדר ההלבשה אלא על אלה שמפרקים אותו. בתקופתי לא היה דבר כמו מאמן ש"מאבד את חדר ההלבשה". לדוגמה, בתקופת דרור קשטן בבית"ר הפסדנו משחק ונראינו רע. באותו שבוע התאמנו בלי כדור, הוא לא החליף איתנו מילה. הבנו את הטעות שעשינו וחיכינו לשבת להתפרק על הדשא ולשכוח. במצב הנוכחי נותנים יותר מדי לגיטימציה לשחקנים לעשות כרצונם. אם הסמכות למאמנים לא תחזור, הבעלים יסבלו משום שהקבוצות יירדו ליגה.

הגיע הזמן לחשוב מחוץ לקופסא? שלומי דורה עם לבאן קוטאליה |

ולסיום – האוהדים. שחקן כדורגל לא יכול לשחק כשבחימום הוא מקבל שריקות בוז, ואוהדים בכל הקבוצות צריכים להבין את זה. השחקנים לא חסינים מביקורת, הם בהחלט חשופים אליה, אבל כשמתחיל משחק כל אוהד צריך לתת את הרוח הגבית ולעודד. מאוד קשה לשחק כשאתה לא מקבל עידוד בחימום ומתמודד רק עם שריקות וקריאות שליליות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי