"50% מהשופטים חושבים שזה לא כרטיס אדום. תראו מה היה במונדיאל"

play
מכבי תל אביב זועמצ=ת. לייבוביץ' מוציא אדום ללוקאסן | דני מרון
שועה המשיך ללהטט, זהבי ענה עם צמד: 2:2 מלהיב בין בית"ר למכבי תל אביב 06:06

שופט העבר שי שטרית התייחס לכרטיס האדום שספג לוקאסן ממכבי תל אביב במשחק נגד בית"ר: "השופט החליט על צהוב, כך שלדעתו לא הייתה מניעת הזדמנות ודאית לכיבוש. ה-VAR לא צריך להתערב"

(גודל טקסט)

אחרי שבאיגוד השופטים קבעו שמכבי תל אביב לא קופחה במשחק הסוער נגד בית"ר ירושלים בטדי, שבמהלכו כזכור בלם האורחת דריק לוקאסן הכשיל את דנילו אספרייה בתוך הרחבה והורחק בכרטיס אדום לאחר התערבות ה-VAR, שופט העבר שי שטרית עלה לשידור בתוכנית הספורט של 103FM והביע את דעתו על המקרה שעורר לא מעט מחלוקת בקרב אוהדים ואנשי מקצוע.

שטרית אמר: "אפשר לשרוק, הייתה עבירה, פנדל. בסדר, עובר. השופט החליט להוציא כרטיס צהוב. זאת אומרת שלדעתו לא הייתה מניעת הזדמנות ודאית להבקעת שער. שם זה צריך להסתיים. השופט לא פירש את העבירה כמצב ודאי להבקעת שער. הייתה דחיפה, הוא הוציא את השחקן התוקף משיווי משקל. חוק יבש – אדום. איפה הבעיה? שהשופט במגרש החליט להניף צהוב ושם זה צריך להסתיים. אין ל-VAR מה לקרוא לו על כזה דבר".

שטרית סיכם: "אפשר גם לפרש פה הזדמנות ודאית, אבל לפני חודש סיימנו מונדיאל וראינו שלא קוראים על דברים כאלה לשופטים. אני חושב, עוד פעם, ה-VAR היה צריך להתערב לגבי פנדל או לא. ברגע שהייתה בעיטה מ-11 מטר, אין מה להתערב בנוגע לאדום. השופט החליט שזה צהוב, למה לקרוא לו בנוגע לאדום? אין לי בעיה עם האדום מבחינה חוקתית, יש לי בעיה עם קבלת ההחלטה וההתערבות. לא צריך להתערב במקרה הזה. בפנדל כן, באדום לא. 50 אחוז מהשופטים חושבים שזה לא אדום בגלל קרבת האירוע לשער. אי אפשר להחליט שהיה שער במאה אחוז".

האזינו לדברים

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי