איטס מיגל: 10 עובדות מהירות על השוער החדש של בית"ר ירושלים

play
שוער מאריטימו, מיגל סילבה | GettyImages, Gualter Fatia
ביצוע מושלם של בוראר סידר לקורצקי ניצחון גדול על בית"ר בבכורה בחדרה 02:10

מדורג שני בהצלות בליגה הפורטוגלית, אבל ספג יותר מכולם. שיחק עם אצילי ושהר, וגם עם פרננדש, ז'וטה ונבס. ישמח לגלות שבנפיקה היא לא חלק מליגת העל בישראל. מיגל סילבה על קצה המזלג

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

1. מאריטימו צירפה שני שוערים חדשים בינואר, מרסלו קארנה הברזילאי וגיורגי מקארידזה הגאורגי – מה שהוביל אותו לחפש קבוצה חדשה ובסופו של דבר לסכם בבית"ר ירושלים.

2. העונה השוער בן ה-27 (1.89 מטר) רשם 8 הופעות בליגה הבכירה בפורטוגל וספג 23 שערים. ממוצע של כמעט 3 שערים למשחק. בין היתר ספג חמישיות מבנפיקה ובראגה ובאף משחק לא שמר על רשת נקייה.

3. הוא ספג יותר שערים מכל שוער אחר בליגה הפורטוגלית העונה, אבל הוא גם השוער שעמד באתגר הגדול ביותר: מספר האיומים על השער של היריבות עמד על 6.57 למשחק – יותר מכל שוער אחר והרבה יותר מהשוער שאחריו (5.84).

4. בהתאם לסעיף הקודם, הוא גם מדורג במקום השני בליגה הפרוטוגלית העונה בהצלות עם ממוצע של 4.01 למשחק.

5. הוא ישמח לגלות שבנפיקה לא משחקת בליגת העל הישראלית. הוא הפסיד בכל 9 המשחקים נגד הענקית מליסבון, ספג בהם 20 שערים ולא הצליח לשמור על רשת נקייה באף אחד.

מיגל סילבה במדי הנבחרת הצעירה של פורטוגל ב-2017
שיחק בנבחרת הצעירה עם כמה מהשמות הגדולים בכדורגל העולמי כיום. סילבה במדים הלאומיים | אימג'בנק GettyImages, Gualter Fatia

6. עונת הבכורה שלו בליגה הבכירה בפורטוגל הייתה 2015/16, כשהיה בן 20 ולבש את מדי ויטוריה גימראייש. הוא נחשב אז לשוער מאוד מבטיח ובסוף העונה נחשב כמועמד מוביל להגיע לספורטינג ליסבון כשוער שני.

7. יש לו שתי הופעות בנבחרת הצעירה של פורטוגל והוא ישב על הספסל ב-0:0 נגד ישראל בספטמבר 2016. בין השחקנים ששיתפו איתו פעולה בנבחרת U21 אפשר למצוא את ברונו פרננדש, רובן נבס, דיוגו ז'וטה, גונסאלו גדש, רוני לופס, דניאל פודנסה וריקרדו הורטה.

8. בוויטוריה גימראייש, הקבוצה בה החל את הקריירה, הוא שיתף פעולה עם אקס מכבי תל אביב ז'וזואה סה. באפואל ניקוסיה שאת מדיה לבש בעונת 2020/21, שיחק עם בן שהר ועומר אצילי.

9. יש לו 72 הופעות בליגה הבכירה בפורטוגל, 21 הופעות בליגה הבכירה בקפריסין ו-12 הופעות בליגת המשנה בפורטוגל.

10. יש לו 15 הופעות במפעלים אירופים, 7 מהן בשלב הבתים של הליגה האירופית.