נחשפה הסיבה שבגללה דיא סבע חתם במכבי חיפה ולא במכבי תל אביב

דיא סבע
דיא סבע | אודי ציטיאט

סוכנו של השחקן שהצטרף לאלופה עשה סדר: "נושא הקהל לא עלה, הוא רצה להיות קרוב למשפחה אחרי כחצי שנה בלי הילדים וחשב שחיפה היא הקבוצה המובילה בישראל". וגם: הסעיף בחוזהו והצעת הענק שקיבל

(גודל טקסט)

דיא סבע חתם אתמול (שני) ל-3.5 שנים במכבי חיפה ומי שהסביר מה עמד מאחורי ההחלטה לבחור באלופה על פני הכסף הגדול של טורקיה וההצעה המפתה ממכבי תל אביב, הוא סוכנו, רונן קצב, שעלה לשידור בתוכנית הספורט של 103FM. קצב נשאל האם לעובדה כי קומץ מהקהל של מכבי תל אביב מתנגד להבאת שחקנים ערבים הייתה משקל בהחלטה: "אני יכול להגיד שבשיחות שלי עם דיא, כשניהלנו את המחשבות לאיזו קבוצה ללכת, הנושא הזה לא עלה פעם אחת".

קצב סיפר על השתלשלות האירועים: "היינו כבר בדרך לשדה התעופה (לקראת חתימה באנקרגוצ'ו הטורקית) אבל דיא אמר לי שהוא לא שלם ושהוא מרגיש שהוא צריך ללכת לחיפה ולהיות ליד המשפחה שלו. מה שקרה בפועל, הוא שיחק בטורקיה במשך כחצי שנה ללא המשפחה שלו כי לא היו שם בתי ספר בינלאומיים. בזמן שהוא שיחק בטורקיה, לילדים שלו היה ממש טוב בישראל ליד המשפחה והחברים, והוא החליט שבשלב זה הוא לא רוצה לנתק אותם. זה מה שהכריע בין ישראל לטורקיה".

דיא סבע | אתר רשמי, מכבי חיפה

ההצעה המפתה מטורקיה והסיבות לבחירה במכבי חיפה: "אני לא רואה הרבה שחקנים שהיו עושים את המהלך הזה, כי הייתה לו ועדיין יש לו הצעה של פי שלושה כסף מטורקיה. הם היו מוכנים לשלם 1.2 מיליון יורו לשנה. בשנה וארבעה חודשים, זה בערך 1.8 מיליון. המחשבה שלו כל הזמן הייתה ללכת למכבי חיפה, גם בגלל הקרבה למשפחה וגם בגלל שתקופה ארוכה הוא חשב שזו הקבוצה המובילה בישראל, ותוסיף לכך את החוויה של לשחק באצטדיון סמי עופר".

האזינו לדברים

על מכבי תל אביב: "המחשבה על מכבי תל אביב הייתה בעיקר בגלל הרצון שלו לעשות עוד סיבוב עם ערן זהבי. התקופה שלהם בסין ביחד הייתה מדהימה, הם נחשבו לשני הזרים הכי יעילים בליגה. המחשבה הזו כן עלתה, אבל לא רגע לא כל העניין של הקהל. דיא הוא הכי ישראלי וזה לא צלח כי הוא היה די מכוון ללכת לחיפה".

ערן זהבי, דיא סבע
ערן זהבי, דיא סבע | דני מרון

על סעיף היציאה בחוזהו: "יש סעיף לאיחוד האמירויות וגם לטורקיה. אני לא חושב שאף שחקן שחותם על חוזה ארוך טווח, אתה יכול להגיד בוודאות שהוא ישלים אותו. כרגע דיא בחיפה, הוא עשה את הבחירה שלו והזמן יגיד מה יקרה בעתיד".

השאיפה לחזור לשחק במדי נבחרת ישראל: "דיא כל הזמן רוצה להיות בנבחרת אבל אני לא חושב שהחזרה לישראל היא פקטור. הוא עושה תקופה טובה מאוד בטורקיה, כולל גולים נגד הקבוצות הכי גדולות בליגה והוביל את המועדון שלו ל-16 האחרונות בקונפרנס ליג. הייתה לו תקופה מדהימה ואני בטוח שאנשי המקצוע של הנבחרת יודעים לעקוב אחרי שחקן גם כשהוא לא משחק בארץ. דיא תמיד מוכן לבוא לנבחרת, שחקנים אוהבים להגיע לנבחרת ולהתאחד עם כל החברים שלהם, אבל השיקולים לגבי זימונים הם של יוסי בניון ואלון חזן".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי