קראנקה ציפה ליותר למרות ההרכב. איליה התאכזב שלא שותף

play
עוד לא סגור. קראנקה | אריאל שלום
ואן לוון זכה בתביעה נגד מכבי תל אביב, יפוצה ב-515 אלף יורו 03:24

על אף הניצחון של מכבי תל אביב על נס ציונה ולמרות ההרכב ההגנתי, המאמן ציפה ליכולת הרבה יותר טובה. השחקנים מרוצים מהשורה התחתונה: "לא צריך להתנצל אם מנצחים ביכולת פושרת". הרומני לא שותף ונראה מתוסכל, בקבוצה התעקשו: קראנקה מחזיק ממנו

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

למרות הניצחון 0:2 אתמול (שבת) על סקציה נס ציונה, במכבי תל אביב לא יצאו מרוצים מהמשחק. זו הייתה הפעם הראשונה מאז בואו של אייטור קראנקה שמכבי תל אביב משיגה שני ניצחונות ברצף ובכל זאת, המאמן שלה לא היה שבע רצון. "אנחנו צריכים לייצר יותר מצבים, להיות יותר דומיננטיים עם הכדור, לזכות ביותר תיקולים והכי חשוב לא לבוא גאים ונינוחים לשום משחק", פירט קראנקה במסיבת העיתונאים אחרי המשחק.

קראנקה קיווה לראות כדורגל יותר טוב, אבל לחובתו ייאמר שהציב הרכב שחקנים מאוד אפור ולא נתן מספיק כלים כדי לייצר כדורגל התקפי. הבאסקי השאיר על הספסל את פארפה גיאגון ורארש איליה ושוב לא נתן דקת משחק לדן ביטון. עם שלושת הקשרים האלה קרוב לוודאי שהיה מקבל כדורגל יותר אופנסיבי ומהנה, אבל הוא בחר להעלות במערך של חמישה שחקני הגנה את דן גלזר, דור פרץ וגבי קניקובסקי בקישור. עם שלישייה כזו ובמשטח דשא משובש כמו שיש בפתח תקוה, קשה מאוד לשחק טוב יותר בחלק הקדמי.

אייטור קראנקה מאמן מכבי תל אביב
ראה בעיקר נקודות לשיפור. קראנקה | אריאל שלום

במכבי תל אביב הסכימו עם המאמן שצריך להיראות יותר טוב, אבל שחקן בקבוצה גם אמר אמש באופן כללי וללא קשר לביקורת המאמן: "אנחנו לא צריכים כל הזמן להתנצל אם אנחנו מנצחים ביכולת פחות טובה. תארים לוקחים גם אם משחקים פחות מרשים וכרגע אנחנו לא מבריקים, אבל לפחות לוקחים את שלוש הנקודות שזה הרבה ולא מובן מאליו". בהיבט הזה אמר קראנקה דברים דומים שהתווספו לביקורת שלו על צורת המשחק. "בסיבוב הקודם עשינו רק תיקו מול נס ציונה", אמר. "לכן צריך לכבד את הניצחון שלנו שהושג במשחק שהוא לא בבית שלנו".

קראנקה בחר לא לשתף אמש את איליה והשחקן נראה מאוד מאוכזב על הספסל כשהמאמן ביצע את החילוף החמישי והשאיר אותו בחוץ. למרות זאת בסיום הלך הרומני עם יתר השחקנים להודות לקהל האוהדים של מכבי תל אביב שהגיע בהמוניו לאיצטדיון. במכבי תל אביב היה מי שהסביר כי קראנקה העדיף לא להכניס כחילוף חמישי את איליה ורצה לתת דקות לדור תורג'מן. בקבוצה מתעקשים שהמאמן חושב שהקשר שהגיע ביום האחרון של חלון ההעברות הוא שחקן טוב ושהוא עוד יתרום למכבי תל אביב העונה. בקרית שלום מתעקשים שהסיבה בגללה איליה לא נכנס לשחק, אינה קשורה לכך שקראנקה לא מחזיק ממנו.

מכבי תל אביב תשחק ביום רביעי במשחק הגומלין ברבע גמר גביע המדינה מול מכבי פתח תקוה ושוב תחזור לאצטדיון שלמה ביטוח. קראנקה ייתן לכל מי שלא שיחק באחרונה לפתוח בהרכב.

שחקני מכבי תל אביב רארש איליה, יוריס ואן אובריים
מהספסל לכר הדשא. ואן אובריים ואיליה | ברני ארדוב

צפו בתקציר: הפועל תל אביב – מ.ס. אשדוד 2:1
צפו בתקציר: בני סכנין – עירוני קרית שמונה 3:1
צפו בתקציר: מכבי נתניה – הפועל חדרה 0:1
צפו בתקציר: מכבי חיפה – בית"ר ירושלים 1:2