"חזיזה הטעה את השופט, הוא היה צריך לקבל כרטיס צהוב ולא מורוזוב"

play
דולב חזיזה | מאור אלקסלסי
הפועל ירושלים רשמית בפלייאוף העליון, מה תצטרך בית"ר? 05:15

שופט העבר לירן ליאני בתוכנית הספורט של 103FM: "היה מגע מאוד רך, לדעתי לא היה פה מקום לכרטיס צהוב שני וההחלטה הזו שינתה את המשחק". וגם: ההכשלה של סונדגרן והפנדל שקיבלה מכבי חיפה. האזינו

(גודל טקסט)

שופט העבר לירן ליאני עלה אתמול (ראשון) לשידור בתוכנית הספורט של 103FM וניתח את טעויות השיפוט במשחק הסוער בין מכבי חיפה לבית"ר ירושלים, בו ניצחה האלופה 1:2 ובמהלכו בין השאר הורחק מגן הקבוצה מהבירה גריגורי מורוזוב והירוקים קיבלו פנדל גבולי.

האזינו לניתוח של ליאני

על ההרחקה של מורוזוב, אמר ליאני: "היה סוג של מגע, מגע מאוד רך, ואתה מצפה שדווקא בכרטיס צהוב שני, העבירה תהיה מוחלטת והצהוב יהיה חד משמעי. לדעתי לא היה פה מקום להוציא כרטיס צהוב, השופט בחר שכן. אני חושב שמה שגרם לו לטעות זו התגובה של השחקן (דולב חזיזה), שתפס את הפנים בצורה חזקה וזה הטעה אותו. יש הנחייה לשופטים שבמקרה ששחקן מנסה להטעות אותך, הוא ייענש בעצמו. אני הייתי מעדיף באופן אישי שהכרטיס הצהוב ייצא לשחקן שמנסה להכשיל את השופט ולא צהוב שני לשחקן שעשה את העבירה. לדעתי זו הייתה החלטה ששינתה את המשחק".

| צילום מסך, .

על ההכשלה בלי כדור שביצע דניאל סונדגרן, שנעלמה מעיניו של השופט: "הוא לא ראה את המקרה. ה-VAR יכול היה להתערב אם הוא היה חושב שמדובר בכרטיס אדום, אבל זה לא כרטיס אדום אלא צהוב, כי אין פה עבירה שהיא מאוד מאוד חמורה או אלימה. יש פה איזו קטנה מציקה ברגל, התנהגות לא ספורטיבית, שהייתה מחייבת כרטיס צהוב.

"השחקן הזה (סונדגרן) היה יכול לקבל כרטיס צהוב במספר סיטואציות אחרות. הייתה פעם אחת שהוא משך את אספרייה וניסה להרים אותו מהדשא. לא בכדי הוא נתן את הקטנה לאספרייה, היה ביניהם טראש טוק ואתה מצפה משופטים לאבחן את זה לפני ו"להרוג" את האירוע".

דניאל סונדגרן, מכבי חיפה | מאור אלקסלסי

על הפנדל שקיבלה מכבי חיפה: "בוא נאמר שאין את סק, ושחקן ההגנה היד שלו נמצאת בגובה והכדור פוגע בה, אני יכול לקבל בעיטת עונשין. פה, במקרה הזה, מה שגורם לשחקן לגעת ביד זו הרכיבה/דחיפה של שחקן מכבי חיפה. אני חושב שיש פה מקום לעבירת תוקף לפני נגיעת היד.

"היה מקרה מאוד דומה בדקה ה-19 עם צ'ארון שרי, שבו בלם בית"ר ירושלים עלה לכדור גובה ותוך כדי הוא פגע עם המרפק בעורף שלו. בסיטואציה הפוכה יכול להיות ששופט אחר היה גם שורק לבעיטת עונשין וה-VAR  לא היה יכול לתקן אותו. ה-VAR היה צריך לקרוא לשופט ולהגיד לו שיש נגיעת יד ועבירה מוקדמת של סק, להגיד לו לבוא לבחון בעצמו את האירוע, ולהמליץ לשרוק לעבירת תוקף שהייתה קודם לכן".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי