"אל תיתן ללימור לבנת לשחק": כשראש הממשלה הפתיע את איציק זוהר

play
איציק זוהר | ספורט 1
"סערה בממלכה" עם איציק זוהר, קטע מתוך חלק ב' 04:30

בחלק ב' של הריאיון ב"סערה בממלכה" עם לירן שכנר, כדורגלן העבר נזכר בזימון מנתניהו, התקרית עם ברקוביץ' והיחסים עם נמני: "רוב הזמן לא היינו חברים". צפו בקטע מתוך התכנית

(גודל טקסט)

אחרי שסיפר על המפגש הראשון שלו עם אורי מלמיליאן והניצחון עם מכבי תל אביב על מכבי חיפה בעונת 1995/96, בחלק ב' של הריאיון שלו בתכנית "סערה בממלכה" עם לירן שכנר דיבר איציק זוהר בין השאר על היום בו ראש הממשלה הפתיע אותו, התקרית המפורסמת עם איל ברקוביץ' והיחסים עם אבי נמני. את הפרק המלא תוכלו לראות בערוצי ספורט1 בימים הקרובים.

איציק זוהר מכבי תל אביב
לא נתן ללימור לבנת לשחק. איציק זוהר בימי מכבי תל אביב | פלאש 90, משה שי

זוהר נזכר בטלפון המפתיע שקיבל ממשרד ראש הממשלה בימיו כשחקן מכבי תל אביב: "אני נוסע לאימון בוקר ומקבל טלפון מחסוי. תמיד היה לנו קטע שמסתלבטים שחקנים על שחקנים. אז אני עונה, 'הלו?'. 'שלום איציק, מדברים ממשרד ראש הממשלה, ראש הממשלה רוצה לדבר איתך'. ניתקתי. עוד פעם, מחסוי. 'איציק שלום, מדברים ממשרד ראש הממשלה. זו הייתה רוחמה אברהם. היא הייתה המזכירה שלו. עוד פעם ניתקתי. בפעם השלישית אמרתי 'רגע, הבינו שעליתי עליהם. אולי זה באמת הם?' אז עניתי 'כן?'. אומרת לי 'ראש הממשלה רוצה לדבר איתך'. אמרתי 'אוקיי'. ביבי אומר לי 'שלום, מה נשמע' וזה, 'איציק, אני רוצה שתגיע מחר למשרד ראש הממשלה'. הגעתי. עכשיו בראש שלי כבר לא היה אימון ולא נעליים, לא הבנתי מה ראש הממשלה רוצה ממני. כאילו, מה אני יודע, להבקיע גולים?".

שחקן העבר המשיך: "הודעתי למכבי, אני נוסע, מחכים לי בכניסה לירושלים שב"כ לפנות לי את הדרך. אני לא מבין מה הולך פה. 'פספוסים' היה אז בשיא, אבל אמרתי מה, ראש הממשלה משתף פעולה עם 'פספוסים'? לא יכול להיות. אבל אין משהו אחר. ואתה רואה מכוניות שב"כ וזה. אני מגיע למשרד ראש הממשלה, רוחמה אברהם עושה ככה, אומרת לו 'ראש הממשלה, איציק זוהר פה'. פתאום צחי הנגבי יוצא מהמשרד, לימור לבנת יוצאת, זה יוצא מהמשרד. כולי ילד כזה ביישן. הם יוצאים ומסתכלים עליי כאילו 'הוצאת אותנו מהמשרד'. אני נכנס ואומר יגאל שילון צריך לצאת בכל רגע, אין סיכוי. מנסה לחשוב מה הוא רוצה ממני".

בסופו של דבר, זוהר נדהם לגלות מה הייתה מטרת הקריאה: "הוא אומר לי איציק, תראה, אנחנו רגע לפני בחירות, בשבוע הבא יתקיים משחק בין הליכוד לעבודה, חברי הכנסת והשרים. אני רוצה שתאמן אותנו, ואתה לא נותן ללימור לבנת לשחק, אסור לנו להפסיד. ירדה לי אבן מהלב. אמרתי 'אין בעיה, ראש הממשלה, אין שום בעיה'. דאגתי שלימור לבנת לא תשחק, בוא נגיד ככה".

אבי נמני שחקן מכבי תל אביב
"רוב הזמן לא היינו חברים". אבי נמני | ברני ארדוב, ברני ארדוב

על המשחק בו ברקוביץ' תפס במבושיו: "היה לו משחק רע, הקהל של מכבי חיפה קילל אותו כל המשחק, הוא עצבני טיל. ואם יש משהו שאיל שונא, זה שאתה יודע מה הוא הולך לעשות. הוא ניסה לעשות לי הטעיה וראיתי שזה מה שהוא הולך לעשות, שמתי לו את הגוף, ואז הוא פשוט נתן משיכה מכל הלב".

הקשר שלו עם נמני: "זה אף פעם לא היה סבבה. היינו חברים, ישנו גם בחדר בנבחרת ביחד, היו תקופות, אבל בוא נגיד שרוב הזמן לא היינו חברים. כי יש מחנות בקהל, של זוהר, של נמני. ואתה נשאב לתוך זה. ואז באימונים לא היינו מדברים. אני לוקח את זה עליי, כי הייתי ילד שמפוצץ באגו, תחרותי יתר על המידה ומונע מאינסטינקטים, מאמוציות, לא מפה (מצביע על הראש). לא היה מי שינהל את דרך החשיבה, לא היה צריך לנהל אותי, פשוט האהבה שלי לכדורגל והכישרון שלי הספיקו. אם היה מי שינהל את דרך החשיבה שלי, כל מה שהשגתי – יכולתי להשיג עוד יותר".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי