"איליה טעה כשהגיע למכבי תל אביב, מה יש לו לחפש בישראל?"

play
רארש איליה, שחקן מכבי תל אביב | ברני ארדוב
ביטון כבש והורחק, זהבי הוחלף: מכבי תל אביב מעדה גם מול הפועל חיפה 06:04

המנהל הספורטיבי שהביא את הרומני לראפיד בוקרשט התייחס להחלטת הקשר: "טעות גדולה, הלך למועדון שלא מעוניין להשתמש בו. הוא היה צריך להישאר בניס או לחפש השאלה במקום אחר. חזרה לראפיד זה אסון, אבל עדיף על מה שקרה"

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

הקדנציה של רארש איליה במכבי תל אביב רחוקה מלעמוד בציפיות של המועדון, אך ככל הנראה גם בציפיות שלו. הרומני בן ה-19 שהגיע בהשאלה מניס קיווה לצבור דקות כדי להשתפשף ולחזור מוכן לצרפת, אך ערך עד כה ארבע הופעות בלבד במדים הצהובים – 90 דקות במשחק לפרוטוקול בגביע המדינה נגד מכבי פתח תקוה ו-73 דקות על פני שלושה משחקי ליגה.

בריאיון שהעניק ברומניה פלורין מנאה, שהיה המנהל הספורטיבי של ראפיד בוקרשט כשאיליה הצטרף אליה בצעירותו, הוא ביקר את ההחלטה של הקשר הצעיר לעבור דווקא למכבי תל אביב.

"הוא לא עשה טעות קטנה, אלא טעות גדולה", אמר מנאה על איליה, "הוא היה צריך להישאר בניס או לחפש השאלה בבלגיה, הולנד או איטליה. כשהוא יחזור לניס בקיץ הם ירצו להעביר אותו בהשאלה שוב, אבל ישאלו אותו על כך שאפילו בישראל הוא לא שיחק".

רארש איליה מכבי תל אביב
ירוויח את הצ'אנס הבא? איליה | אריאל שלום

עוד במכבי תל אביב

הכתובת הייתה על הקיר: משהו דרמטי צריך להשתנות במכבי תל אביב
מכבי תל אביב פשוט רוצה לחזור לנצח: "זו תרופה שאנו זקוקים לה"
קראנקה: "מכבי ת"א לא לקחה אליפויות בעונות הקודמות, הבעיה לא רק העונה"

מנאה אמנם אמר שחזרה לראפיד אחרי המעבר לניס היא "אסון", אך הוא הוסיף כי הדבר עדיף על פני המעבר לקרית שלום: "אם הייתי מנהל אותו, אין סיכוי שהייתי לוקח אותו לישראל, מה יש לו לחפש שם? אם היה חוזר לראפיד הוא היה משחק, הייתה לו הזדמנות להגיע לנבחרת הבוגרת".

המנהל הספורטיבי לשעבר של ראפיד הודה כי יש לו היכרות עם מאמנה הנוכחי של מכבי תל אביב, אך הדבר לא משפיע על דעתו שהמעבר היה תמוה: "אייטור קראנקה חבר שלי ומאמן טוב מאוד, אבל לקחו אותו למועדון שאפילו לא מעוניין להשתמש בו. מכבי תל אביב זה מועדון גדול בישראל, אבל הם לא בהכרח צריכים אותו".