יותר גולים, פחות פסילות VAR במקרים גבוליים. ההחלטות באיגוד השופטים

play
דוד פוקסמן שופט כדורגל, בדיקת VAR | אריאל שלום
תקציר מעודכן: הפועל חיפה – עירוני קרית שמונה 1:1 03:15

באיגוד חידדו את ההנחיות אחרי שני אירועים שהיוו דוגמה בתקופה האחרונה. המחלוקות יישארו, אבל המטרה ברורה: יותר שערים

(גודל טקסט)

הודעת איגוד השופטים אמש על אירועים שהיו בצמד המחזורים באחרון בליגת העל, מצטרפת להנחיה שקיבלו שופטי ה-VAR להתערב לפסילת שער רק במקרה ודאי שהם מאבחנים עבירה שנעשתה במהלך ושבעטיה חייבים לקרוא לשופט המרכזי ולפסול את השער.

בשני המחזורים האחרונים היו שני אירועים שמהווים דוגמא להנחיה הזו. במקרה של הפועל חיפה מול עירוני קרית שמונה השבוע קבעה הוועדה המקצועית שלא היה מקום לפסול את השער של הפועל חיפה מאחר שחאתם עבד אלחמיד לא ביצע עבירה שחייבה התערבות. במשחק של מכבי חיפה בבלומפילד מול הפועל תל אביב טענו בוועדה המקצועית שצדק שופט ה-VAR שלא התערב בטענה שלא הייתה עבירה גסה של דולב חזיזה על יהב גורפינקל.

בשני המקרים לא חושבים בוועדה המקצועית ששופט ה-VAR היה צריך להתערב והם מצטרפים לאירוע שאף הוא עומד אל מול העיניים באיגוד השופטים ואשר היה במשחק בין מכבי תל אביב למכבי חיפה בבלומפילד לפני כחודשיים. באותו משחק שהסתיים בניצחון 0:3 של מכבי תל אביב, נקרא השופט המרכזי לפסול שער למכבי תל אביב אחרי עבירה שאיבחן שופט ה-VAR שנעשתה על ידי דן גלזר על צ'ארון שרי. מבחינת הוועדה המקצועית לא היתה עבירה ברורה של קשר מכבי תל אביב ומכאן שאם השופט המרכזי לא שרק לעבירה, לא היה צריך להתערב מעמדת ה-VAR.

השופט יגאל פריד בעמדת VAR
לא תמיד צריך להתערב | ברני ארדוב

המטרה היא ברורה, ראשית באיגוד השופטים לא רוצים לבטל שערים. שער הוא דבר יקר והוא מביא את הקהל למגרשים, כך שרק אם אובחנה עבירה ודאית יש מקום לפסול את ההחלטה של השופט על כר הדשא. עניין שני הוא שעבירות שהן גבוליות תמיד יישארו כאלה ותמיד יובילו למחלוקות בין צד כזה שחושב שהיה מקום לעבירה וצד אחר שחושב שחושב שלא היה מקום לשרוק לעבירה ולכן במקרים גבוליים מתבקשים השופטים לא להתערב מעמדת המסך ולא לקרוא לשופט המרכזי לשנות החלטה שלו.

זו ההנחייה שניתנה לשופטים ובעיקר לשופטי ה-VAR ויש דרישה לקיים אותה כלשונה, אם כי ברור שעדיין יכולות להיות טעויות מכיוון שהרבה פעמים הדברים הם גבוליים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי