עזיבת תמם אינה מבשרת על מהפכה, יצחקי לא יתנגד לפרטנר מסייע

play
"המטרה לתת לקראנקה את הכלים להצליח" יצחקי וגולדהאר | צילום מסך, אילוסטרציה
לקח את ההזדמנות: שער ובישול לדן ביטון, מכבי ת"א ניצחה 0:2 את נתניה 06:06

המנכ"לית תסיים בעוד חודשיים והחיפושים במכבי ת"א אחר מחליף כבר החלו, אבל מי שמדמיין שופל על קרית שלום טועה. קראנקה מחזיק בחוזה ופיניש טוב ישאיר אותו, ויצחקי עובד על העונה הבאה. תמונת מצב עדכנית, כולל הקביעה של זהבי

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

ההודעה שלשום (ראשון) של מכבי תל אביב על העזיבה של שרון תמם בסיום העונה הולידה גל של ספקולציות בקרב אוהדי הקבוצה ובסביבת המועדון. ראשית על הסיבות לעזיבת המנכ"לית ובהמשך על העתיד של יתר בעלי המשרות הבכירות בקרית שלום. תמם הבהירה אתמול במספר שיחות שעשתה עם מקורביה במועדון, אשר חלקם לא ידעו שכבר לפני חודש הודיעה לג'ק אנגלידיס על רצונה לסיים בתום העונה 13 שנים במכבי תל אביב, כי זו החלטה שלה ואיש בקנדה או בישראל לא הראה לה את הדלת החוצה. מנכ"לית המועדון עשתה את עבודתה היטב, כך שלמיטש גולדהאר לא היתה סיבה להזיז אותה מכסאה, אבל כשהיא נושקת לגיל 50, זכותה לשאוף לחוות דברים נוספים בחייה.

"אם היינו עומדים לדין לבד, העונש היה אחר". המנכ"לית תמם (ימים) והיועצת המשפטית מרגלית (במרכז) | קובי אליהו
יודע מה חסר לו. מיטש גולדהאר עם ערן זהבי | אתר רשמי, מכבי תל אביב בכדורגל

בהמשך כאמור החלו שלל ספקולציות על מהפיכה שעומדת להתרחש על המועדון בתום העונה, אלא שלא כך הם פני הדברים. היום תשוב מכבי תל אביב להתאמן אחרי וויקאנד ארוך של חופשה, אותה ניצלו רבים לגיחות לחו"ל ואייטור קראנקה יתחיל את החלק האישי היותר חשוב שלו העונה. באיבוד האליפות, אלא אם יקרה נס ספורטיבי, יש לו חלק בשלושת החודשים שעברו מאז הגעתו לכאן, אבל מי שחושב שהבאסקי כבר ארוז לקראת עזיבה בתום העונה, טועה. לקראנקה יש חוזה לעונה הבאה והוא לא מתכוון לוותר עליו. "כשאני חותם על משהו, אני מתכוון אליו ברצינות", אמר באחרונה, כך שמבחינתו הדברים ברורים, הוא לא חושב על פרידה.

מיטש גולדהאר חווה כבר שנה שלישית טלטלות. מינוי דוניס, פיטורי דוניס, מינוי ואן לוון, פיטורי ואן לוון המוקדמים, מינוי קרסטאיץ', פרידה מקרסטאיץ', החזרת איביץ', סטירה מאיביץ' ועכשיו קראנקה. ערן זהבי, אחד שמקשיבים למה שהוא אומר בקנדה, שם באחרונה זרקור על עניין המאמן וקבע שאי אפשר לתפקד כשורה כשכל כמה חודשים מועדון מחליף מאמן. גולדהאר יודע זאת. חוסר היציבות על הקווים, מפרק את מכבי תל אביב. היום הוא כבר מבין את זה יותר מתמיד. אבל כדי שקראנקה ימשיך לעונה נוספת, צריכה להתפזר בסוף העונה אנרגיה חיובית בקרית שלום. כזו שנותנת את הדחיפה והציפייה לפתיחת העונה הבאה. את הוייב הנכון אפשר לקבל דרך זכייה בגביע המדינה, אבל לא פחות דרך הצלחה בפלייאוף. מכבי תל אביב פתחה בניצחון על מכבי נתניה, תצא בשבת למשחק בטדי מול הפועל ירושלים ואז תפגוש את מכבי חיפה והפועל באר שבע. גם אם אין לה סיכויים ריאליים לאליפות, המשחקים האלה יכריעו. יקבעו את העתיד המשותף של מכבי תל אביב וקראנקה וכך זה יהיה גם בחלק השני של הפלייאוף. המבחן של קראנקה מתחיל השבוע ובקנדה רוצים שהוא יצליח בו.

הקהל לא אשם במצב מכבי תל אביב, אבל האוהדים משכו את הקבוצה למטה. קראנקה | דני מרון
אנגלידיס עושה לו נזק? יצחקי | ניב אהרונסון

מעבר לעניין הכספי ופרידה ממיליון יורו בגין פיצויי פיטורין, זו כאמור ההרגשה שהמועדון חייב יציבות בעמדת המאמן, אפילו אם הוא פתח את הדרך שלו בישראל בצורה רעה. אחרי הכל איש לא מבטיח לגולדהאר הצלחה עם מאמן אחר ולפני הכל הוא בכל זאת הנחית כאן איש מקצוע עם רזומה עשיר מאוד כשחקן וסביר מאוד כמאמן. מי שעבד ארבע עונות במידלסבורו, מועדון בפרופיל מכובד באנגליה, לא יכול להיות כזה גרוע.

הצלע הבכירה הנוספת במכבי תל אביב היא ברק יצחקי. לא משנה איך מוגדר יצחקי, מה הן הסמכויות שלו והאם התיקים צריכים ליפול רק עליו, עדיין מדובר באחד הבכירים ביותר בקרית שלום, ראש מחלקת הכדורגל על פי ההגדרה. יצחקי לא עובד בתחומו לבד והוא לא מקבל החלטות לבד ובכל זאת חלקו משמעותי. את העונה הבאה הוא אמור להמשיך בתפקידו. בין אם בכינון ישיר מול ג'ק אנגלידיס, איתו הוא מקבל את רוב ההחלטות, ובין אם מול גורם נוסף שיונחת לתפקיד ניהולי מקצועי במועדון. ליצחקי אין אגו וזו אחת התכונות שנותנת לו הכי הרבה הערכה מהבוסים לצד אמינותו והלויאליות שבו. הגעת מנכ"ל זר עם סמכויות מקצועיות והבנה בכדורגל, לא צריכה להוות בעיה מבחינת יצחקי. נהפוך הוא. זה היה בתקופה בה הוא עבד מול בן מנספורד והיה שותף לשתי האליפויות של איביץ', זה היה כאשר מרטין ביין עשה את התפקיד של מנספורד וג'ורדי קרויף היה בתפקיד המנהל המקצועי. הגעת פרטנר זר עם אוריינטצית כדורגל לתפקיד מנכ"ל המועדון, יכולה להביא איתה בשורה ולסייע ליצחקי, בטח כשבעלי הקבוצה ונציגו מרכזים את חייהם בחצי השני של העולם.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי