פעילות העשרה לשחקני האקדמיה של ההתאחדות לכדורגל בנושא שואה וגזענות

אקדמיה לכדורגל | אתר רשמי, ההתאחדות לכדורגל

70 שחקני האקדמיה במבואות ים היו שותפים לסדנה חינוכית בערב יום השואה, שכללה הרצאה בנושא "כאשר הכדורגל משנה את העולם", נחשפו לתכנית Outrage של אופ"א וקיימו דיאלוג על גזענות במגרשי הכדורגל

(גודל טקסט)

במסגרת יום השואה, קיימה אתמול (שני) ההתאחדות לכדורגל סדנת העשרה לכ-70 שחקני האקדמיה לכדורגל במבואות ים במטרה לחשוף אותם לנושאים הקשורים לגזענות ולאפליה.

בתחילת הסדנה ניתנה לשחקנים הצעירים ולצוותים המקצועיים הרצאה שכותרתה "כאשר הכדורגל משנה את העולם", במסגרתה הוצגו דוגמאות קונקרטיות להשפעת היהודים על הכדורגל באירופה טרום מלחמת העולם השנייה, במהלכה ולאחריה. בחלק השני, הוקרן סרטון של אופ"א מתוך תכנית בשם Outrage"", בה יש עדויות של כדורגלנים מפורסמים שחוו התעמרות על רקע גזעני. בחלק האחרון, התקיים דיאלוג עם השחקנים בנושא גזענות ואפליה, כאשר השחקנים נתנו דוגמאות לאירועים שחוו, הוצגו להם אפשרויות שונות להתמודדות עם סיטואציות מורכבות והודגש הכוח שלהם ככדורגלנים מובילים לשנות תפיסות גזעניות במגרשי הכדורגל.

מנהלת פיתוח עסקי בהתאחדות לכדורגל, רונית גלסמן: הפעילות כללה הרצאה קצרה בנושא שואה וכדורגל, תוך נגיעה בנושא הגזענות המהווה תחום מרכזי במכלול התוכניות החינוכיות שמובילה ההתאחדות בשנים האחרונות בנושאים כגון – דו קיום, גזענות, בריונות ברשת, מגדר ועוד. הסדנה השיקה את פעילות ההעשרה החינוכית במסגרתה יבקרו נציגי ההתאחדות וסטודנטים.יות שיכשרו לטובת הפרויקט בכלל מועדוני הכדורגל בארץ במהלך שנת 2023, זאת כחלק מרצועת האחריות החברתית שלנו".

אקדמיה לכדורגל
| אתר רשמי, ההתאחדות לכדורגל

המנהל המקצועי של האקדמיה, גיא עזורי: "אנחנו מדברים עם כל שחקן שמגיע לאקדמיה על חינוך וערכים. אם נוציא מכאן שחקני כדורגל שחינוך, ערכים ואהבת חינם יהיו ערך עליון עבורם, אז מבחינתי זה חשוב הרבה יותר מכדורגל. אם נוציא מכאן בני אדם טובים יותר, הם גם יהיו שחקנים טובים יותר".

מנהל אחריות חברתית בהתאחדות לכדורגל, זיו סולומון: "גזענות, בין אם מדובר על דת, צבע עור או מגדר, קיימת גם היום והיא לא רק כלפי יהודים. המטרה שלנו היא לחבר את הכל למסר ברור, שלגזענות אין מקום במגרשי הכדורגל, מקום בו כולנו צריכים להיות שווים. ילדי האקדמיה הם מנהיגים ויכולים להיות כוכבי העתיד. אנחנו מקווים שהם ייקחו את המסר הזה איתם ולסביבה הקרובה במעגלים האישיים שלהם, בבית הספר וכמובן כאן באקדמיה במבואות ים. הם מבינים שיש להם המון כוח כשחקני כדורגל מובילים להעביר את המסרים הנכונים בהתאם לסט הערכים שההתאחדות לכדורגל מקנה להם".

מנהל האקדמיה, יגאל רזניק: "המטרה שלנו באקדמיה לכדורגל היא לא רק לייצר כדורגלנים שיגיעו לנבחרות ישראל, אלא לייצר ספורטאים עם חינוך, ערכים ומקצוענות. התכנים שהשחקנים עברו היום משלבים את שלושת הדברים יחד. ההקשר של הכדורגל גרם להם להבין טוב יותר את המסר, כיצד להגיב במגרש כאשר אנחנו נתקלים בגזענות מצד גורם כלשהו. השחקנים נתקלים בגזענות במגרשי הכדורגל, גם כאוהדים וגם כשחקנים, והמסר שהועבר להם הוא שאסור לתת לגזענות להרים ראש ואסור להישאר אדישים".

שחקן האקדמיה ומכבי ת"א, ערן גינת: "הפעילות הגבירה את המודעות שלי לנושא ונתנה לי הרבה כוח וכלים להילחם בגזענות. ההרצאה בנושא השואה היתה מרתקת ועכשיו אני מרגיש שיש לי יותר ידע והבנה על מה שעברו היהודים באותה תקופה נוראה גם בתחומי הכדורגל ולא רק בתחומים שלמדתי עד עכשיו".