אושר הסכם גישור בין הפועל רעננה נשים לעיריה

פסילת רישיונות בסיטונאות | יח"צ

ההסכם יסדיר הקצאה של תקציבים מוגדלים ומתקנים בעיר רעננה לעידוד ספורט הנשים. בסך הכול יקבלו קבוצות הנשים בעיר תמיכה של כ-1.7 מיליון שקל

קבוצות: הפועל רעננה
(גודל טקסט)
חיים ברוידא, ראש עיריית רעננה
חיים ברוידא, ראש עיריית רעננה | באדיבות המצולמים

שופט בית המשפט המחוזי מרכז רמי אמיר אישר לאחרונה (ביום 9.4.2023 ) הסכם פורץ דרך בין עיריית רעננה לקבוצת 'כדורגל נשים רעננה' מהליגה הלאומית. ההסכם, שנחתם בסיומו של הליך גישור בפני השופט המחוזי (בדימוס) יעקב שיינמן, נועד להסדיר את אופן חלוקת התמיכות לקבוצות הספורט בעיר רעננה במטרה לעודד את התפתחות קבוצות ספורט הנשים בעיר וכן שיפוץ של מתקני ספורט נשים בסטנדרט הקיים במתקני קבוצות הגברים. סך הכל יקבלו קבוצות הנשים ברעננה תמיכה בסך של כ- 1.7 מיליון שקל.

כתוצאה מההסכם שאושר בבית המשפט ופרסום התבחינים, צפוי סכום התמיכה המיועד לקבוצת כדורגל נשים רעננה המוליכה את טבלת הליגה הלאומית, לגדול משמעותית בלמעלה מ- 30%, כאשר בנוסף יחוזקו קבוצות הנערות והילדות של המועדון באמצעות העמותה לקידום הספורט ברעננה. התקציב יוכל לגדול בהמשך בהתאם להתפתחות הקבוצה, להישגיה הספורטיביים ולגידול בכמות השחקניות.

ההסכם שאושר על ידי בית המשפט, מסדיר באופן מפורט את הקריטריונים בבסיס התבחינים לקביעת התמיכות העירונית על ידי קביעת המשקל והניקוד שיינתן לכל קבוצה, בכל אחד מתתי הסעיפים בתבחינים, באופן שקוף ושוויוני, אשר יעודד פרמטרים אותם מעוניינת העירייה לקדם כגון הישגיות, השתתפות שחקנים מקומיים, עידוד ספורט נשים וכד' כאשר עד לאישור התקציב במועצה יועבר לקבוצת עד 50% מסכום התמיכה והיתרה תתפרס על שנת התקציב. כמו כן, על פי ההסכם העירייה תפעל להכליל במסגרת תכנית שיפוץ המתקנים לשנת 2024, שיפוץ של מתקן חדר ההלבשה במגרש האימונים של קבוצות הנערות והילדות, בסטנדרט הקיים במתקן של קבוצות הנוער והנערים בכפוף לאישור מועצת העיר.

השאיפה מצד קבוצות הנשים, היא כי בעקבות ההסכם, שהושג בתמיכתו ובעידודו של ראש העיר רעננה חיים ברוידא, יגדלו התמיכות לכלל ענפי ספורט הנשים ברעננה, באופן משמעותי בשנים הבאות וכי הדבר יעמיד את העיר רעננה בראש הערים התומכות ומעודדות ספורט נשים.

שופט בית המשפט המחוזי מרכז רמי אמיר, אשר קבע בפסק דין בשנת 2021 כי על עיריית נתניה להגדיל את התמיכה בקבוצת כדורגל הנשים העירונית, בחן את ההסכם, אישר אותו בפסק דינו ובירך את הצדדים ואת המגשר על ההסכמות. את קבוצת כדורגל נשים רעננה ייצג בהליך עו"ד אורי כהנא. את עיריית רעננה ייצגה בהליך עו"ד לימור דניאלי-שוסטר ממשרד הררי טויסטר.

עו"ד אורי כהנא
עו"ד אורי כהנא, שייצג את קבוצת הכדורגל | יח"צ – חד פעמי, יחצ

ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא התייחס להסכם: "אני מברך על ההסכם המעגן את מדיניות העירייה לקדם ספורט ברעננה וספורט נשים בפרט. היה חשוב לנו לתרום לקידום ספורט הנשים, אך לדרוש השקעה בנוער, ובאופן כללי לרתום אותם למינוף המועדון למען תושבי העיר".

עו"ד אורי כהנא שייצג את כדורגל נשים רעננה בהליך אמר: " מדובר בהסדר מצוין שיבטיח תקציב לפעילות מקצועית של כדורגל הנשים בעיר וכן הקצאת מתקנים איכותיים לפעילות קבוצות הנשים, הנערות והילדות בעיר. אנחנו רואים בעיריית רעננה ובעמותה לקידום הספורט ברעננה שותפים לדרך ונפעל יחד ליצר מציאות שבה לכל ילדה וילדה אפשרות לממש את עצמו במסגרות הספורט התחרותי בעיר".

מנהלת כדורגל נשים רעננה דורותי גור: אמרה לאחר חתימת ההסכם:" אנחנו שמחות מאוד על ההסדר שהושג. אחרי משא ומתן. מדובר בהישג גדול לספורט הנשים ולכדורגל הנשים בעיר במיוחד בכל הנוגע לשינויים בתתי הקריטריונים המסדירים את חלוקת התמיכות בעיר. ההסדר יבטיח תיקצוב ראוי לקבוצת כדורגל הנשים וזכות שווה לבנות ולבנים בעיר רעננה לשחק כדורגל בכל הגילאים, במתקנים ראויים".