דניאל סונדגרן: "אנחנו היסטוריים, נעפיל שוב לליגת האלופות"

play
שחקני מכבי חיפה חוגגים אליפות | ברני ארדוב
חגיגות מכבי חיפה מסיבת עיתונאים 00:22

מגן מכבי חיפה סיפר בשבדיה על טירוף האליפות: "כשאני מזמין אוכל, תמיד שולחים עוד משהו. בטח כשיהיה משבר אצטרך לשלם כפול!". על העונה ההיסטורית: "אנחנו כמו בני אלמוות כאן"

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

רק תואר אחד היה לדניאל סונדגרן לפני שהגיע לישראל – אליפות שבדיה עם א.י.ק סולנה, והנה, בתום עונת הבכורה שלו בשורות מכבי חיפה חוגג המגן הימני את אליפות ליגת העל. על רקע זה ראיינו את סונדגרן בתקשורת במולדתו, שם סיפר השחקן על התחושות מעונה היסטורית במדים הירוקים.

"זה מטורף! זו הסיבה שחתמתי בחיפה, כדי להילחם על תארים ולא להיות בקבוצה מדרג ביניים", אמר סונדגרן לאתר "fotbollskanalen". "בשביל ליגת האלופות היינו צריכים להילחם, העלייה לשם הייתה פחות ריאלית מהזכייה באליפות. אבל עשינו את שניהם! עכשיו אנחנו היסטוריים, כי אף קבוצה ישראלית לא זכתה באליפות ועלתה לשלב הבתים של ליגת האלופות באותה עונה. אנחנו כמו בני אלמוות כאן, עד שמישהו אחר יצליח גם".

שחקני מכבי חיפה חוגגים אליפות
שחקני מכבי חיפה חוגגים אליפות | ברני ארדוב

המגן בן ה-32 תיאר כיצד זה מרגיש לרשום הישג במדינה זרה: "אין הרבה שבדים ששיחקו כאן, אני חושב שאני היחיד שזכה באליפות, אז זה גדול. בשבדיה וביוון אפשר להרגיש כשדברים הולכים טוב בכדורגל, אבל כאן זה ברמה אחרת. כמעט יותר מדי. הם כל כך בטירוף. אם אני מזמין אוכל באפליקציה, תמיד שולחים משהו בנוסף. הרבה דברים קטנים כאלה, לפעמים אתה מקבל אותם בחינם, שזה מטורף. עוד לא הייתי פה בתקופת משבר, בטח אצטרך לשלם כפול!", צחק.

סונדגרן, שעבורו הייתה זו עונה רביעית ברצף מחוץ לארצו, הבהיר שהוא מעוניין להישאר: "יש לי חוזה לעונה הבאה ואעמוד בו. אנחנו הולכים להעפיל שוב לליגת האלופות. שבדיה ושטוקהולם הן הבית שלי, אבל התאקלמתי מצוין כאן. המשפחה שלי מרגישה טוב, קל ליהנות כשאתה מצליח. חיפה היא עיר נחמדה, כולם מסבירי פנים – גם בקבוצה. יש כאן ערבים, אפריקאים, שבדים, צרפתים. זה תמהיל טוב, כולם פתוחים אחד עם השני, וזו עוד סיבה שאני רוצה להישאר. אתה מקבל אהבה מכל כיוון".