"יונתן כהן חושב שהוא רונאלדו. שיחזור לעבוד קשה"

play
יונתן כהן, מכבי תל אביב | אריאל שלום
הקרב על הסגנות נפתח: מכבי תל אביב הביסה 0:3 את הפועל באר שבע 06:06

עם כרטיס לגמר הגביע הרוסי, ולדאן איביץ' שובר שתיקה בריאיון בלעדי, מדבר על העזיבה של יצחקי ("הוא הבעיה האחרונה של מכבי"), המינוי של בכר לכוכב האדום ("ימדד באירופה") ויונתן כהן שדיבר נגדו: "צריך להפסיק לחשוב שהוא סופר סטאר"

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

ערב גדול עבר על ולאדן איביץ' אמש (רביעי). קרסנודאר שלו ניצחה את אוראל בחצי גמר הגביע הרוסי והעפילה לגמר מול צסק"א מוסקבה שיתקיים ב-11 ביוני. "זו הייתה אחת המטרות שלי כשהגעתי לכאן", סיפר הערב הסרבי בריאיון בלעדי לוואלה! ספורט. "היה ברור לי שבלתי אפשרי לזכות באליפות, אבל הגביע היה מטרה. ניצחנו חמישה משחקים בדרך לגמר שיהיה בחודש הבא, אבל כמובן שהמשימה לא הושלמה. המשחק יהיה במוסקבה באצטדיון האולימפי וזו תהיה הפעם השנייה בלבד שקרסנודאר מגיעה לגמר הגביע הרוסי".

העיר הייתה בטירוף?

"ממש ככה. היו 34 אלף אוהדים באצטדיון והעיר כולה היתה דרוכה לקראת המשחק. יש לנו לטעמי את האצטדיון היפה ברוסיה. חוויה להיות בו".

ולאדן איביץ', מאמן מכבי תל אביב
ועכשיו לגביע. איביץ' | דני מרון

אתה ברוסיה והליגה פה מסתיימת בשבת. ברק יצחקי שהיה שותפך בשתי הקדנציות עזב את מכבי תל אביב.

"שמעתי בצער על העזיבה של ברק ולדעתי הוא היה צריך להישאר ולהמשיך בעבודה המסורה שלו. ברק שם את מכבי תל אביב לפני המשפחה שלו בחמש השנים האחרונות. הוא היה לצדי מהיום הראשון שהגעתי לפני חמש שנים והיה שותף מלא לשתי האליפויות. הוא אדם נהדר, איש נאמן למועדון שעבד מהבוקר עד הלילה רק בשביל מכבי תל אביב. הוא עזר לי בשתי האליפויות בהמון דברים שאנשים לא יודעים בכלל וכמובן שבנינו יחד את הקבוצה לפני שנה כשהגעתי בפעם השנייה".

הפעם העונה לא הסתיימה באליפות.

"נכון, אבל ברק יצחקי הוא הבעיה האחרונה של מכבי תל אביב. מי שחושב אחרת, לא מבין דבר וחבל שכך נוצר הרושם במקומות מסויימים או אצל אוהדים מסויימים. ברק עשה רק טוב למכבי תל אביב ואני לא רוצה לפרט מעבר לכך".

אתה מעודכן שבן מנספורד חוזר?

"ברור ואני מאחל לו הצלחה מכל הלב. בן איש יקר שסייע לי רבות בעונה הראשונה שבה לקחנו את האליפות. גם לו יש חלק בכך. הוא עזב אחרי זה לאנגליה וחוזר לישראל שוב ואני מאוד מקווה שהוא יצליח".

יונתן כהן, שחקן מכבי תל אביב
יונתן כהן, שחקן מכבי תל אביב | אריאל שלום

יונתן כהן סוף סוף כבש שער השבוע. ודאי שמעת מה הוא אמר עליך במסיבת העיתונאים ביום ראשון.

"לא שמעתי".

הוא אמר שכאשר דיברת על ענייני המשקל שלו, פגעת בתדמית שלו ושמה שאמרת על הקילוגרמים העודפים היה בולשיט.

"רק יונתן כהן יודע כמה פעמים הוא צילצל אלי בבקשה שאחזיר אותו למכבי תל אביב. רק הוא יודע על השיחות שהיו לנו בטרם החזרתי אותו. אני לחצתי להשיב את יונתן למכבי תל אביב בחזרה ביחד עם ברק שהיה לצדי. עד עכשיו יש סימן שאל גדול אם צדקתי בלחץ שהפעלתי כדי להחזיר אותו".

אתה נשמע כועס.

"אני לא כועס ואני באמת מאחל ליונתן להיות יותר מוצלח מרונאלדו. הבעיה היא שהוא חושב שהוא רונאלדו, אבל אני מאחל לו באמת כל טוב מכל הלב. הבעיה שלי עם יונתן וכך היה גם בקדנציה הראשונה, היא שהוא לא יודע שכדי להצליח צריך לעבוד קשה. ככה היה לי איתו גם בעונה הראשונה של האליפות. ברגע שהוא הבין את זה, הוא התקדם ושיחק טוב. הוא צריך להפסיק לחשוב שהוא סופרסטאר, אלא צריך לעבוד קשה. בסופו של דבר, לא ולאדן איביץ' אימן אותו באיטליה, שם הוא מיעט לשחק ואני גם לא אימנתי אותו בחצי העונה האחרונה וראיתי שגם המאמן שהחליף אותי לא נתן לו יותר מדי לשחק. אני מקווה שהוא ילמד מהעונה הזו ושבעונה הבאה אני אהיה מרוצה מזה שהחזרתי אותו למכבי תל אביב".

ברק יצחקי, מאמן זמני מכבי תל אביב
"זו קלישאה, אבל הבית צריך להיות המבצר". יצחקי | ברני ארדוב

ברק בכר תיכף מתמנה רשמית לכוכב האדום בלגרד. הם דיברו איתך לפני שפנו אליו?

"אני מעדיף לא להשיב על זה".

הוא יצליח שם?

"הצלחה שם נמדדת באירופה והעונה זה כמובן יהיה בליגת האלופות. אליפות מקומית לוקחים שם כמעט קבוע, כך שהאתגר שלו להצליח בצ'מפיונס ליג. אני מאחל לו בהצלחה".

איך אתה מסביר שמכבי חיפה ממנה במקומו את מאמן קבוצת הנוער?

"אני באמת לא מכיר את הפרטים ואני מבין שזה מאוד טרי. אני רק יכול להגיד שלהביא מאמן זר טוב לישראל, זה לא פשוט. יש הרבה דוגמאות למאמנים זרים שלא הצליחו בישראל, כך שיכול להיות שבגלל זה הם החליטו ללכת על מאמן ישראלי. אני בכל מקרה מתרכז במכבי תל אביב ותמיד אוהב ואשמח בהצלחת הקבוצה הזו. אני עוקב אחרי כל תוצאה וכל משחק והלב שלי עם הרבה מאוד אנשים שאני אוהב בישראל".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי