היועץ המשפטי אישר, הגביע יועבר לבית"ר ירושלים בבית הנשיא

play
ירדן שועה חוגג | מאור אלקסלסי
אוהדי בית"ר ירושלים פרצו למגרש, נשיא המדינה חולץ על ידי המשטרה 00:07

בהתאחדות קיימת הסכמה שצריך להעניק את הגביע למנצחת בגמר חרף המהומה: "הזוכה צריכה להיקבע על הדשא". היועץ המשפטי ששוהה בחו"ל, נתן את האישור. טקס הענקת התואר בהשתתפות הנשיא הרצוג יתקיים בסימן המאבק באלימות בספורט, לאחר מכן ייפגשו השחקנים עם ראש הממשלה

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

היועץ המשפטי של ההתאחדות לכדורגל, עו"ד עמית פינס, נתן את האישור וגביע המדינה יימסר היום לבית"ר ירושלים בבית הנשיא ב-18:30. כשעה לאחר מכן ייפגשו שחקני הקבוצה, הצוות המקצועי וראשי המועדון, כשהגביע כבר יהיה בידיהם, עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

כידוע, בעקבות המהומות בתום המשחק אמש, שכללו עבירות על התקנון לכאורה, העברת הגביע לקבוצה מהבירה נדרשה את אישור היועץ המשפטי של ההתאחדות לכדורגל. עו"ד פינס נמצא בחו"ל והיה צריך לבחון את הפרטים ממרחק, אבל אחרי שעשה זאת הוא שוחח עם יו"ר ההתאחדות, שינו זוארץ, ומסר שאין מניעה מהעברת הגביע למנצחת.

בכל השיחות שקיים הבוקר זוארץ עם חברי הנהלת ההתאחדות לכדורגל קיימת הסכמה שצריך לתת לבית"ר את הגביע ולא למנוע את זכייתה – למרות הסקנדל בתום הניצחון 0:3 על מכבי נתניה בגמר. זוארץ קיים מהבוקר שלל ריאיונות לכלי התקשורת ובכולם אמר: "המנצחת צריכה להיקבע על הדשא ולא על שולחן הדיונים. בית"ר ירושלים זכתה אמש בגביע המדינה על כר הדשא. מה שיחליטו בהמשך בבית הדין לגבי העונש של הקבוצה זה כבר שייך לבית הדין שהינו גוף שיפוט עצמאי".

בעניין ההמתנה הארוכה לתחילת הטקס, טוענים גורמים בהתאחדות לכדורגל כי אנשי חברות האבטחה שהיו צריכים לדאוג לפינוי הקהל מכר הדשא לפני תחילת הטקס, לא עשו את עבודתם ולא דאגו לשטח סטרילי ונקי כדי שיחידת האבטחה של הנשיא, יאשרו את פתיחת הטקס תוך זמן סביר.

שינו זוארץ, יו"ר ההתאחדות לכדורגל
ערב שהוא והכדורגל הישראלי כולו ינסו לשכוח. שינו זוארץ | מאור אלקסלסי

פארסת ענק: אוהדי בית"ר פרצו למגרש, הנשיא הרצוג חולץ מהמקום
שינו זוארץ מבטיח: "נסיק מסקנות, לא נטאטא את זה מתחת לשטיח"
מסתמן: הגביע יוענק לבית"ר, עומדת בפני עונש כבד
אברמוב הטיל וטו: החגיגות של בית"ר צפויות להתקיים הערב – עם הגביע
השקט שנשאר: השפיות של אברמוב והחיבור עם אבוקסיס הביאו גביע

הנשיא יצחק הרצוג קיבל הבוקר שיחות מיו"ר ההתאחדות שינו זוארץ ומראש עיריית ירושלים משה ליאון, והביע הסכמה עקרונית להשתתף בטקס הענקת הגביע שייערך היום. הנשיא התנה זאת בכך שהענקת הגביע תתקיים כאירוע חינוכי בסימן 'נלחמים ומגנים את האלימות בספורט', תוך גינוי חד משמעי לאלימות בספורט.

הנשיא ציין כי הוא רואה את האירועים האלימים בחומרה, ולצד זאת אינו מתכוון לפגוע בספורטיביות ובמי מאוהדי הקבוצה שלא נהגו באלימות.

עוד הוסיף הנשיא כי הוא שב ומברך על תגובותיהם של שר התרבות והספורט מיקי זוהר ויו"ר ההתאחדות שינו זוארץ אשר גינו את האירוע בחומרה, וכי הוא סמוך ובטוח שהגופים האמונים על הנושא, ובראשם משרד התרבות והספורט, יובילו את ההתמודדות נגד התופעה החמורה של האלימות במגרשים.