תובע ההתאחדות המליץ: הפחתת נקודות ועונש על תנאי לבית"ר

play
מנכ"ל בית"ר ירושלים כפיר אדרי עם עו"ד רונן מוזסון | ניב אהרונסון
אוהדי בית"ר ירושלים פרצו למגרש, נשיא המדינה חולץ על ידי המשטרה 00:07

העונש לא יינתן לפני יום ראשון: "הגענו עם טיעונים ברורים, לא ניתן להפוך אותנו לשעיר לעזאזל של כל הבעיות בכדורגל", אמרו במועדון, שם ביקשו לשנות את סעיף האישום. ההתאחדות הטילה את האחריות לעיכוב על המשטרה, אך הלך הרוח הוא כי בית"ר תיענש בחומרה

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

נציגי בית"ר ירושלים ומכבי נתניה התייצבו היום (רביעי) בבית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל, לדיון על אירועי גמר גביע המדינה, במרכזם הפריצה של אלפי אוהדי בית"ר לשטחי המגרש בחיפה, מה שמנע את קיומו של טקס הנפת הגביע. הדיינים הם עו"ד גיורא לנדאו, עו"ד נעם ליובין ועו"ד ישראל שמעוני, כשגם תובע ההתאחדות עו"ד ניר רשף נכח בדיון.

בבית"ר חשו כי הדיינים הגיעו טעונים ומתודלקים במטרה להעניש את הקבוצה בחומרה, ובכל עונש שיהיה חמור בצורה קיצונית מתכוונים לערער ואם צריך להגיע גם לבית המשפט, כאשר במועדון אף אומרים: "הגענו עם טיעונים ברורים לגבי כל פקטור באירוע והדיינים צריכים להתחשב בזה, על אף שנראה היה שישנו רצון להפוך את בית"ר לשעיר לעזאזל של הבעיות בכדורגל בעונה הנוכחית, לא ניתן לזה לקרות". ההחלטה בנושא לא תינתן עד ליום א' הקרוב.

תובע ההתאחדות עו"ד ניר רשף המליץ: "לבית"ר יש עונש הפחתת שלוש נקודות על התפרצות קהל, סבור אני שזה תיק המחייב הפחתת נקודות, וגם עונש על תנאי, במידה ותהיה התפרצות אוהדים חוזרת, הקבוצה תורחק ממשחקי הגביע לשנה"

דייני בית הדין של ההתאחדות לכדורגל: נעם ליובין, ישראל שמעוני, גיורא לנדאו
| ניב אהרונסון

עיקרי הדברים בדיון

עו"ד אלעד אייזנברג, אחד משני עורכי הדין שייצגו את בית"ר לצד מנכ"ל המועדון כפיר אדרי. אייזנברג טען כבר בתחילת דבריו כי "צריך לתקן את האישום להתנהגות בלתי הולמת ולא להתפרצות קהל, משום שהקהל פרץ אחרי סיום המשחק. הטקס אינו חלק מהמשחק, עם כל הכבוד הפריצה הייתה 45 דקות אחרי הסיום".

אייזנברג הוסיף כי "בשנה שעברה הקהל של מכבי חיפה התפרץ אחרי טקס הנפת צלחת האליפות והוגש כתב אישום על התפרצות. כבוד הדיין לנדאו שאל למה מגישים כתב אישום אם הקהל נכנס אחרי סיום הטקס, והאם זו בכלל עבירה, והתובע בכלל לא המשיך עם ההליך כי הסכים שלא הייתה עבירה. אם היו מחכים חמש דקות לסיום הטקס, היה מוגש כתב אישום?".

משה עגייב, שהיה מנהל האירוע בגמר, אמר: "על פי ההתאחדות הטקס היה אמור להתחיל רבע שעה מסיום המשחק. הוסבר לקבוצות מי מורשה לרדת לדשא, היו הנחיות מדוייקות. יום לפני המשחק הוספנו עוד 30 מאבטחים. היו 700 סדרנים ו-380 שוטרים, לא כולל אבטחת הנשיא, זה תקדימי".
הדייניים שאלו את עגייב: "למה אישרתם דגלי פריסה? הרי איך שפורסים זורקים אבוקות. למה לא אמרת למשטרה שלא יאשרו? ראיתם מה היה בחצי הגמר".

עו"ד רונן מוזסון עם עו"ד אלעד אייזנברג, נציגי בית"ר ירושלים בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל אחרי גמר גביע המדינה
נציגי בית"ר ירושלים, עו"ד מוזסון ועו"ד אייזנברג | ניב אהרונסון

הדיין לנדאו הוסיף: "מזל שאין לנו נפגעים בנפש, זה שאף אחד לא נשרף זה נס".

עגייב נשאל על האירועים לפני המשחק ועד לעיכוב הטקס והסביר: "בשעה חמש וחצי היה מחנק על השערים ונאלצנו לפתוח אותם. הייתה סכנת חיים, לא הייתה לנו ברירה. בדקה ה-68 הייתה הערכת מצב עם המשטרה. כוח גדול נפרס מתחת ליציע הדרומי והמזרחי. בדקה ה-90 לקחנו כוח אבטחה מהצד של נתניה והעברנו לדרומי. היינו מוכנים לטקס 10 דקות משריקת הסיום. לקח המון זמן להביא את שחקני בית"ר, כמות המשפחות, האוהדים והחברים על הדשא לא צריכה להיות, יש לזה סרטונים. הצלחנו אחר 22 דקות לאסוף את השחקנים. הכרוז קרא להם להגיע והזהיר מירידה מהדשא. רק אחרי 23 דקות השחקנים היו מוכנים לטקס, אבל ראינו שיש כמות גדולה של אנשים, בין 250 ל-400. המשטרה לא אפשרה לאנשים לרדת".

עו"ד מוזסון מטעם בית"ר התערב ושאל את עגייב: "מה אתה אומר, שזו אחריות השחקנים שהקהל ירד? מה זה ששוטר זז ונותן לאנשים לרדת?".

עגייב השיב: "כ-42 דקות לאחר השריקה, באמצע הטקס, הקהל פרץ. המשטרה לא עצרה את הפריצה מחשש לחיי אדם, היא לא התנגדה".

מנכ"ל בית"ר כפיר אדרי סיפר: "קיבלתי אינדיקציות ארבעה ימים לפני שהקהל יפרוץ, הודענו למשטרה". מנהל הגמר, עגייב השיב: "המידע הזה לא עלה בישיבות היערכות המשטרה"

עו"ד אייזנברג מטעם בית"ר שאל את עגייב: "האם עבדתם עם חברת האבטחה של מכבי חיפה, חברת מטאור?".

עגייב השיב: "לקחנו חברה שעובדת עם הפועל תל אביב, המאבטחים שלה ישבו מול אוהדי בית"ר".

כפיר אדרי אמר לדיין: "כל הזמן שאני מגיע לכאן אתם שואלים אותי איזה פעולות עשינו מול האוהדים כדי למנוע את האירועים, למה כאן לא שואלים את ההתאחדות? האירוע באחריותם".