מפגש בלמים נדיר אצל משה אוננה: "הורדתי את מגיני העצם הישנים שלי"

מפגש בלמים אצל משה אוננה | אשר גולדברג

20 בלמי עבר, אגדות משנות השישים ועד שנות התשעים, נפגשו והעלו זיכרונות, כולל הנשיכה השנויה במחלוקת והחזרה המפתיעה מאוסטרליה שטיפרדה את ההחתמה ברגע האחרון

(גודל טקסט)

מפגש של פעם בדור נערך לפני הצהרים בבית המאפה של חלוץ העבר משה אוננה, בבאר יעקב. 20 בלמי עבר, אגדות הכדורגל של שנות השישים עד שנות התשעים התיצבו נרגשים, התייצבו לשעות של התפרקות חברות ושיחות על ימי התהילה שלהם. הבלמים שהגיעו והתנהגו כמו ילדים הרואים את חבריהם אליליהם בפעם הראשונה. את האירוע ארגן היסטוריון מכבי פתח תקווה ראובן שאבי.

צביקה רוזן, שמואל רוזנטל, זאב זלצר הקשר כאורח כבוד, ניסים ברדה, אלי כהן השריף, מנשה שמעונוב, יצחק ג'אנו, עלי עותמן, יוסי סדרינה, יחיאל סאלם , אלון בן דור, עמי אלחדד, שרגא טופולנסקי, מיכאל גרשוביץ', ינקא אקהויז, יוסי זאנה, קובי סגל, אבי ירושלמי, יצחק דרוקר ואברהם לב, כמעט כולם בלמי נבחרת ישראל עם מאות הופעות בליגה העליונה.

סיפורי החבר'ה הנרגשים עברו דרך נבחרת הנוער באסיה, האליפויות, נבחרת ישראל והדרבים הלוהטים של תל אביב. צבי רוזן: "באמת, אפילו אחרי הדרבי בו ניצחנו את הפועל 0:5 לא התרגשתי כמו לראות את חבורת הבלמים הנוסטלגית הזאת. עושה כייף וחשק לחזור לימים ההם". ניסים ברדה: "שמעתי על המפגש של הבלמים ועל השמות שיגיעו, מיהרתי לבוידעם, והורדתי את מגיני העצם הישנים שלי". שמואל רוזנטל: "פגשתי את צביקה רוזן, הייתה לי התרגשות בדיוק כמו במונדיאל במקסיקו 1970. רוזן הוא אגדת כדורגל אמיתית".

מפגש בלמים אצל משה אוננה
| יח"צ – חד פעמי, אשר גולדברג

קובי סגל: " זה מפגש של פעם בדור, התרגשתי לפני ההגעה, בלמים ששיחקתי נגדם, ימים שאין לשחזר שוב. ישבתי עם עמי אלחדד והעלנו זיכרון מגול נגיחה מחצי מגרש כששיחקתי בבית"ר רמלה. השוער שלהם אלי ג'רבי בעט כדור שוער, עמדתי על חצי המגרש ורציתי להרחיק, אבל כדור הנגיחה הלך לרשת, הפסדנו 1:5". יוסי סדרינה ניגש אל עלי עותמן ונראה לו סימן נשיכה ביד זכר למפגש בקטמון. עותמן ענה: "סדרינה, אתה שיחקת מגן, בכלל לא היה סיכוי שתיכנס לרחבה, לא נשכתי אותך. החלוצים שהיה לי הכי קשה לשמור אותם היו צ'יקו פרקש, מוני אדלר ומשה אוננה".

זאב זלצר: "נעים לפגוש את החבורה הענקית הזאת, עם חלקם שיחקתי ואת האחרים אימנתי, יום של כיף נוסטלגי ". משה אוננה: " תראה כמה בלמים אדירים הביאו כדי לשמור עלי, מדהים ". אלי כהן השריף: "זיכרונות שנעים להיות שותף להם. אז הליגה הייתה טובה יותר, מבחינת כדורגל הייתי חוזר בזמן לאחור". יחיאל סאלם: "אנשים לא נרדמו ביומיים שלפני המפגש הזה. זאביק זלצר נכנס בתחילת שנות השישים לשנת הסגר במכבי פתח תקווה ואימן אותי בילדים של הפועל פ"ת, איך הזמן חולף לו". זלצר הוסיף: "שילמו לי 50 לירות דמי אימון לחודש".

מפגש בלמים אצל משה אוננה
| יח"צ – חד פעמי, אשר גולדברג

יצחק ג'אנו: "נעים לי לפגוש את יוסי זאנה, הייתי המנטור שלו בבית"ר ירושלים. פעם הגיע משה רומנו למשחק בימק"א, אמרתי לו שלפני מספר ימים עם נעלי הסטופקס החדשים גרמתי לשחקן נוער 80 תפרים לאורך הרגל, הוא ראה את הסטופקס, ואחרי חמש דקות הוא טען שהוא פצוע ויצא". ברדה לטופולנסקי: "נבחנתי בבית"ר תל אביב, המאמן מוטלה שפיגלר הודיע לי שאני חותם, אבל שעה לפני החתימה, אתה חזרת מאוסטרליה שם שיחקת והחתימו אותך וויתרו עלי".

שמואל רוזנטל: "בשנת 1974 פוצץ משחק הגביע של הפועל פ"ת נגד בית"ר ירושלים בליל הפרעות והצינורות. ז'אנו חיבק אותי, לקח אותי תחת זרועותיו עד חדר ההלבשה. אוהדי בית"ר מחאו לו כפיים כשהוביל אותי והציל אותי מאבנים בלוקים וצינורות, אדם נדיר". אברהם לב: "מכבי תל אביב ניצחה במשחק ידידות את ווסט ברומיץ' 1:2. בשבת היא שיחקה נגד בית"ר תל אביב. הבקעתי גול בנגיחה מעל צביקה רוזן, ניצחנו בסיום 1;2. המאמן אדמונד שמילוביץ' של בית"ר תל אביב סיכם את המשחק ואמר בית"ר תל אביב יותר טובה מהאנגלים".