כלפון: "מבין את המצוקה של אברמוב. אצטער אם יעזוב את בית"ר"

ברק אברמוב, בעלים בית"ר ירושלים | מאור אלקסלסי

יו"ר המנהלת במסר לבעלי בית"ר: "תמתין להכרעה". על בעיית האלימות: "אם הרשויות לא יקחו את החוק לידיים, הקבוצות ייפגעו"

(גודל טקסט)

אחרי עונה רוויה באלימות, ליגת העל מקווה שהעונה הבאה תיראה אחרת. היום (שני) באירוע פרסום לוח המשחקים לעונת 2023/24, דיבר יו"ר המנהלת ארז כלפון באריכות על הנושאים החמים, כולל בעיית האלימות.

"אין ספק שמה שקרה בשנה שעברה היה קשה מאוד. יש מספר פורעים שמחולקים בין הקבוצות ובאים להרוס לכולנו את הכדורגל. כולנו מתביישים לראות בטלוויזיה משחק כדורגל מופסק ל-20-25 דקות", אמר כלפון, והבהיר: "דרשנו החמרה בענישה, דרשנו למנות שופט ספורט בכל מחוז, ואני מאוד מקווה שזה יקרה כי אנחנו רואים את האלימות בכדורגל. אם רשויות המדינה לא יקחו את החוק לידיים ויתנו ענישה קשה, מי שייפגע זה הקבוצות. אחרי ההתחייבויות של שר הספורט, המפכ"ל ושר המשפטים, נראה עונשים יותר משמעותיים. המטרה היא להרחיק את אותם עבריינים מהמגרשים".

כלפון הוסיף: "בהתייעצות משותפת, הופסקו משחקי הרדיוס ללא קהל, כדי לאפשר לראות כדורגל עם אוהדים. חלק קטן מהאוהדים מיצה את זה והמשיך להתפרע. אני נגד ענישה קולקטיבית, אסור שהיא תחזור למגרשי הכדורגל, אבל במקביל אני מתכוון להפעיל לחץ כדי שסוף סוף רשויות החוק יקחו אחריות על הביטחון בכדורגל הישראלי. הכוח נמצא בידיים של משטרת ישראל".

ארז כלפון, יו"ר מנהלת הליגה
ויש גם מסר לבית"ר. כלפון | שלומי גבאי

כלפון התייחס לאיומי העזיבה של ברק אברמוב בעקבות העונש החמור שהושת על בית"ר ירושלים אחרי אירועי גמר הגביע. "בית"ר ירושלים קבוצה חשובה מאוד לליגה. אני מאוד אצטער עם ברק יחליט לעזוב את בית"ר. אני מבין מצד אחד את המצוקות שלו, ומצד שני מציע להמתין לערכאות המשפטיות", אמר כלפון. "לנו כמנהלת מאוד חשוב לראות קבוצות שמצליחות על המגרש מממשות את הזכויות הספורטיביות שלהן, אבל מנגד חשוב לנו למגר תופעות מסוכנות. אף אחד לא רוצה שיהיה אסון בכדורגל הישראלי, אני מאוד מקווה שהנושא של בית"ר ייפת מחר בצורה סבירה ולאחר מכן נתרכז בכולנו בכדורגל. רשויות המדינה הן אלו שצריכות לטפל בפורעים. אני מקווה שנקבל הפעם את הסיוע מהמדינה, וזה יעזור לקבוצות להתעסק רק בכדורגל".