שילוב זרועות למניעת הגזענות: "פועלים להחמרת הענישה"

play
ארז כלפון | דור סיתהכל
מנהלת הליגות לכדורגל מציגה את לוח המשחקים לעונת 2023/24 04:01

נציגי משרד המשפטים, משטרת ישראל ומנהלת הליגות לכדורגל נפגשו על מנת לקבל החלטות ביצועיות של העמדה לדין פלילי לצד הליכים מנהליים ואזרחיים: "נעשה כל שביכולתנו לעקור את התופעה מהשורש"

(גודל טקסט)

היום (שלישי) נערכה פגישה במשרד המשפטים בראשות המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד אלון אלטמן יחד עם היועצת המשפטית במשרד התרבות והספורט, עו"ד ציפי קליין, ראש היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות במשרד המשפטים עו"ד אווקה זנה, ר' מדור מניעת אלימות בספורט במשטרת ישראל רפ"ק איציק עמיר, מנכ"ל מנהלת הליגות, מר ניקולס לב ומזכיר המנהלת, עו"ד מוטי ברונשטיין.

בפגישה הוחלט על שילוב זרועות כל הגורמים הנ"ל והתחייבות לפעול בשני מישורים, בדגש על הגברת אכיפה של התבטאות גזענית במגרשי ספורט באופן של העמדה לדין פלילי לצד הליכים מנהליים ואזרחיים. כמו כן, הצוות יבחן לקדם מהלכי הסברה וחינוך נגד גזענות: במישור החינוכי הוחלט על שורה של פרויקטים חינוכיים שיגבשו במשרד הספורט ויועברו לילדי מחלקות נוער של מועדוני הכדורגל בארץ. במישור האופרטיבי הוחלט כי משטרת ישראל ופרקליטות המדינה יפעלו להגברת האכיפה בנושא גזענות בספורט בכלל ובמגרשי הכדורגל בפרט, לקראת עונת המשחקים הקרובה.

ארז כלפון, יו"ר מנהלת הליגה
ויש גם מסר לבית"ר. כלפון | שלומי גבאי

ארז כלפון יו"ר מנהלת הליגות: "אני מזועזע מהעלייה במקרי הגזענות במגרשי הכדורגל בעונה האחרונה כולל במשחק נבחרת ישראל אתמול. בכדורגל הישראלי יש לשמחתי ייצוג רב ומגוון לכל חלקי החברה בישראל, ללא הבדל דת וגזע, כמו גם לשחקנים זרים מרחבי העולם. אסור שמיעוט יהרוס את כל מה שנבנה בכדורגל הישראלי ואני שמח שרשויות המדינה מבינות שמדובר בעבריינים שצריך לטפל בהם ביד קשה ואת זה נעשה כולנו בעונת המשחקים הבאה. בנוסף, מנכ"ל המנהלת דרש מאנשי משרד המשפטים לקדם את נושא המצלמות לזיהוי פנים, דבר שיסייע מאוד למגר את האלימות והגזענות ממגרשי הכדורגל".

ר' מדור מניעת אלימות בספורט במשטרת ישראל, רפ"ק איציק עמיר: "משטרת ישראל תפעל עם משרדי התרבות והספורט, משרד המשפטים, מנהלת הליגה והתאחדות לכדורגל להעלאת אפקטיביות האכיפה והחמרת הענישה כלפי קוראי קריאות גזעניות במגרשים. אנחנו נפעל להוקיע את כל גילויי הגזענות בחברה ובמגרשי הספורט בישראל ונעשה כל שביכולתנו בכדי לעקור את תופעת הגזענות מן השורש".

בפרקליטות המדינה מציינים כי את הטיפול באלימות ובגזענות בספורט מובילה עו"ד דסי פורר, המשנה לפרקליטת מחוז תל אביב אשר משמשת כרפרנטית ארצית לנושא, וכן ישנם רפרנטים לנושא אלימות וגזענות בספורט בכל מחוז של הפרקליטות ברחבי הארץ.

עו"ד אווקה קובי זנה, ראש היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות במשרד המשפטים: "הגזענות במגרשי ספורט הפכה למכת מדינה. עלינו החובה להוביל מדיניות ברורה לאכיפת החוק נגד גזענות במגרשי ספורט ולמגר את התופעה הזו. אני שמח על הקמת הצוות ומודה לשותפים שלנו למהלך חשוב זה. יידע כל גזען במגרש ספורט, כי ימוצא עימו הדין".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי