הילד הרע החדש של ליגת העל: הקרקס של הנרי ואקה מגיע לישראל

חגג במועדונים, הכה את המנהל המקצועי, רב עם חברים לקבוצה. פעם כינו אותו "מסי הבוליביאני", אבל מאז "השערוריות לא נותנות מנוח" לשחקנה החדש של בני ריינה. במולדתו תהו לאחרונה האם הקריירה שלו על סף סיום, ואז הגיע גלגל ההצלה של שרון מימר

(גודל טקסט)

מזה שנים נחשב הנרי ואקה לאחד הכישרונות הגדולים בכדורגל הבוליביאני. בנבחרת המקומית – אחת החלשות בדרום אמריקה – משוועים לקצת פוטנציאל ויכולת ובגיל 20 מי שכונה לפעמים "מסי הבוליביאני", הפך לשחקן הרכב קבוע במדים הלאומיים. אז איך חמש שנים לאחר מכן הוא הצטרף לבני ריינה?

ההחתמה של הנרי ואקה בבני ריינה אתמול עברה מתחת לרדאר, בניגוד די גמור למהלך החיים של הקשר ההתקפי. על הכישרון שלו אין עוררין, אבל על מה שבתוך הקופסה דווקא יש. זו גם הסיבה בגללה הוא לא שיחק מאז ה-19 באפריל, למרות שלקבוצתו, אוריינטה פטרולרו, היו 12 משחקים מאז.

ב-19 באפריל נפל דבר. אוריינטה פטרולרו יצאה למשחק חוץ אצל ברגאנטינו הברזילאית בקופה סודאמריקנה (המקבילה הדרום אמריקאית של הליגה האירופית) והובסה 5:0. אחרי המשחק, המנהל המקצועי סרחיו גלארסה, נכנס לחדר ההלבשה ונזף בשחקנים וכמה מהם השיבו לו. הצעקות ההדדיות הפכו לקטטה כשהנרי ואקה התערב.

כשאוריינטה חזרה לבוליביה, המצלמות תיעדו את גלארסה בשדה התעופה כשהוא חבול בפניו – מעשה ידיו של מי שכונה פעם "מסי הבוליביאני".

שחקן נבחרת בוליביה, הנרי ואקה
כשאוריינטה חזרה מברזיל, המצלמות תיעדו את המנהל המקצועי כשפניו חבולות – מעשה ידיו של ואקה | GettyImages, AIZAR RALDES

אקס מכבי תל אביב, רונאלד ראלדס, משמש היום כנשיא אוריינטה פטרולרו. הוא זה שהסכים לשלם לוואקה 150 אלף דולר לעונה – סכום בלתי מבוטל בשוק הבוליביאני – והוא גם זה שקיבל את ההחלטה להשעות אותו. "מה שקרה נוגד את עקרונות המועדון. המחלקה המשפטית שלנו מעורבת", הודיע ושלח את ואקה הרחק מהמועדון.

ואקה סיים את דרכו הקצרה באוריינטה באופן דומה לדרך בה עזב את קבוצותיו הקודמות. כששיחק בברזיל ב-2020, נשיא אתלטיקו גויאננסה, אדסון בטיסטה, סיפר שוואקה הפר שוב ושוב את כללי הסגר של הקורונה: "יש לנו שחקן שאין לו יחס מקצועני מינימלי לכדורגל. הוא כל היום חוגג ומזמין נשים שונות לבית שלו". אחרי שוואקה עזב, בטיסטה הוסיף: "אנחנו רוצים אצלנו שחקנים שמתאימים לפרופיל של המועדון, ואיתו הבעיות היו יותר עמוקות ממה שאתם יודעים. לא רציתי לחשוף הכול".

מברזיל ואקה שב לדה סטרונגסט הבוליבאנית. בבית תמיד קיוו שהכישרון ינצח את בעיות המשמעת, אבל הוא איחר לאימונים, הואשם בכך שהוא לא עושה מספיק כדי לחזור מפציעות ובמועדון הרימו ידיים. הנשיא, רונאלד קרספו, אמר: "הילד הזה עושה מה שהוא רוצה".

שחקן נבחרת בוליביה, הנרי ואקה
"יש לי חברים ומשפחה, אני חייב לצאת לבלות איתם. אני לא יכול להיות סגור בבית". ואקה | אימג'בנק GettyImages, Miguel Schincariol

בשנים האחרונות ואקה צולם מבלה במועדונים בשעות הקטנות של הלילה והיו דיווחים על ריבים על חברים לקבוצה, אבל נדמה שבשנתיים האחרונות כל הגבולות נחצו. "הוא כדורגלן מחונן, עם טכניקה גבוהה ויכולת לכבוש שערים, אבל השערוריות לא נותנות לו מנוח", נכתב על ואקה לפני כמה שבועות בבוליביה, "בקבוצות האחרונות בהן שיחק, הוא התבלט בעיקר בגלל המזג החם שלו ופחות בזכות הכדורגל – שזה אגב משהו שהוא יכול להצטיין בו".

ומה אומר הטאלנט? "הרבה אנשים אומרים שאני לא ממושמע בגלל שפעם צילמו אותי במועדון לילה. יש לי חברים, יש לי משפחה, אני חייב לצאת לבלות איתם. אני לא יכול להיות סגור בבית. אני לא בעייתי ולא שתיין, זה רחוק מאוד מהמציאות".

מאז שנזרק מאוריינטה, ואקה לא היה חלק ממסגרת מקצוענית. הוא שיחק קצת בליגה חובבנית ובתחילת יוני פרסם סרטון בטיקטוק בו הוא מתאמן במכון איגרוף שכונתי ובחיוך הזמין את מי שרוצה להיאבק בו בזירה. במולדתו תהו בשעשוע אם הוא מתכנן קריירת אגרוף חדשה.

שחקן נבחרת בוליביה, הנרי ואקה
"כולם מקווים שבמעבר הרביעי שלו לחו"ל (אחרי צ'ילה, פרו וברזיל) הוא יצליח להראות את האיכות שלו". ואקה | GettyImages, FRANKLIN JACOME

לאחרונה עלתה אפשרות שקבוצת רויאל פארי תצרף את ואקה, אבל הנשיא מריו פרנקלין צ'אבס הבהיר: "להנרי ואקה יש עניינים משפטיים עם אוריינטה. אנחנו לא אוהבים בעיות ואוהבים אפילו פחות לשלם על בעיות".

בבוליביה תהו "האם הקריירה שלו גמורה?", אבל אז הגיעה בני ריינה וזרקה לו גלגל הצלה. ב-paginasiete דיווחו אתמול על המעבר של שחקן ההתקפה לישראל וכתבו: "ואקה הוא שחקן עם יכולת טכנית נהדרת, מהטובות בכדורגל הבוליביאני, אבל סיטואציות שלא קשורות לספורט פגעו בקריירה שלו. זו הסיבה שכולם מקווים שבמעבר הרביעי שלו לחו"ל (אחרי צ'ילה, פרו וברזיל) הוא יצליח להראות את האיכות שלו וכך גם לעזור לנבחרת".

ההחתמה של הנרי ואקה עברה מתחת לרדאר בישראל. בכל זאת שחקן לא מוכר מליגה רחוקה. אבל הפוטנציאל קיים, להצגות על המגרש וגם מחוצה לו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי