באירלנד תוקפים: "רובי קין רודף אחר שקלים ללא בושה"

מאמן מכבי תל אביב הושמץ על ידי מרצה בכיר מדאבלין וחטף אש מפעילי BDS נוספים: "מגעיל לראות אותו הולך למועדון ישראלי גזעני"

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

הבחירה של רובי קין לפתוח את קריירת האימון שלו דווקא בישראל, גוררת גל ביקורות במולדתו. חלוץ העבר, שיאן השערים וההופעות של נבחרת אירלנד שכיכב גם בפרמיירליג, נחת הערב (שני) בישראל ומחר יוצג רשמית כמאמנה של מכבי תל אביב, לאחר שחתם על חוזה לשנתיים.

באירלנד, שידועה בפרו-פלסטיניות שלה ושם פועל גם ארגון ה-BDS, ביקרו רבים במהלך היום את קין והגדיל לעשות ד"ר ברנדן קירן בראון, מרצה בכיר באוניברסיטת טריניטי בדאבלין, שהאשים את המאמן החדש שהוא "רודף אחרי שקלים ללא בושה". עוד הוסיף בציוץ שלו: "הוא שובר את הקו של ה-BDS. אנחנו עומדים לצד אלה שחולמים לשחק בחופש ומתאבלים על אלה שמעולם לא זכו להזדמנות לחיות, שלא לדבר על לשחק".

עוד בנושא

רובי קין מונה למאמנה החדש של מכבי תל אביב
"קין הגשים חלום: להפוך למאמן ראשי. מרתק לראות איך זה יעבוד"
"שחקני מכבי תל אביב קיבלו מאמן שיכבד אותם ויהיה בגב שלהם"
יאכטות ומותגים: הכירו את אשתו של המאמן החדש של מכבי תל אביב

ארגונים נוספים הצטרפו לד"ר בראון. בטוויטר של IPSC, הפועל למען אחווה בין אירים לפלסטינים, נכתב: "יש חרם ספורטיבי פלסטיני וקריאה לגירוש ההתאחדות הישראלית מפיפ"א ואופ"א בגלל פשעי האפרטהייד נגד העם הפלסטיני, אז מאכזב מאוד לראות את רובי קין הולך לאמן את מכבי תל אביב". גולש אחר, גם הוא תומך BDS, צייץ: "נגעל לראות את רובי קין הולך לעבוד במועדון ישראלי גזעני שתומך בפשעי ישראל נגד העם הפלסטיני. כמה כדורגלנים פלסטינים ישראל רצחה ופצעה? בושה".

ארגון אוהדי סלטיק בנורבגיה צייץ: "מאכזב מאוד לראות את רובי קין שובר את החרם הבינלאומי של BDS וחותם במכבי תל אביב. אוהדי סלטיק ואירלנד יהיו מזועזעים. הכסף הישראלי מוכתם בדם של ילדים פלסטינים. רובי קין אכזב את עצמו קשות!".

לאחר החתימה אמר קין לאתר הרשמי של מכבי תל אביב: "אני מאושר לקחת על עצמי אתגר זה במכבי. הצוות שלי ואני כבר מצפים להתחיל בעבודה ואנו בטוחים ביכולת שלנו לעשות מה שנחוץ להכין את הקבוצה לעונה הקרובה".

הבעלים מיטש גולדהאר הוסיף: "רובי מביא איתו את המנטליות, האופי, האנרגיה והפוקוס של ווינר – תכונות אותן הפגין בכל מקום בו שיחק. מאפיינים אלה בשילוב עם השאיפות להצליח כמאמן תואמים את המטרות שלנו במכבי".