מאיפה הילד? סיפורו של סייד אבו פרחי, השם המפתיע במחנה של מכבי תל אביב

כשסייד אבו פרחי החליף את ערן זהבי במשחק האימון של מכבי תל אביב, אפילו באשדוד לא הבינו במי מדובר. אבל אחרי שקין הימר עליו וינסה אותו במחנה האימונים, יש כבר מי שמכתיר את החלוץ האנונימי לדבר הבא אחרי גלוך ותורג'מן: "רובי יודע מה הוא עושה"

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

במשך דקות ארוכות לא הצליחו שחקני הספסל של מ.ס. אשדוד להבחין מיהו החלוץ שעלה לשחק מולם במקום ערן זהבי במשחק ההכנה נגד מכבי תל אביב. רק אחרי בירורים, הבינו במועדון שמדובר בסייד אבו פרחי – שם לא מוכר עדיין מטבע הדברים, רק בן 17. אבל בשביל רובי קין, המחצית השנייה במשחק האימון ביום חמישי האחרון בקרית שלום, הספיקה כדי להחליט שהוא לוקח את אבו פרחי איתו לטיסה הבוקר (ראשון) למחנה האימונים בספרד.

אבו פרחי, יליד ותושב באקה אל גרביה, לא בלט בגילים הצעירים יותר. הנתונים שלו היו מאוד דלים, בטח בכל הקשור לכיבוש שערים, אבל בשנתיים האחרונות הוא נחשב לאחד הכישרונות הגדולים במחלקת הנוער של מכבי תל אביב. בעונה שעברה כבש 16 שערי ליגה, הוסיף שלושה בגביע וסייע לקבוצת נערים א' של המועדון לזכות בדאבל. עונה קודם לכן היו לו 11 שערי ליגה ו-5 בגביע המדינה.

צפו באבו פרחי בפעולה

לפני כן אבו פרחי לא היה מהשחקנים שצדים את העין, לא מישהו שמסמנים כפוטנציאל לקבוצה הבוגרת. אבל עכשיו אבו פרחי נמצא בספרד, ובמכבי תל אביב כבר מדברים על שחקן שיכול להפוך לדבר הבא.

"התכונה הבולטת ביותר של סייד היא מהירות", מספר גורם במכבי תל אביב. "ראיתי כבר שחקנים יותר מהירים ממנו, אבל בשביל חלוץ – וסייד הוא קודם כל חלוץ ורק אחר כך שחקן שיכול לשחק מתחת לחלוץ – המהירות מאוד משמעותית. ביחס לבני גילו, זו התכונה הבולטת שלו".

בעונה שעברה שיחק כאמור אבו פרחי רוב הזמן בנערים א'. בניגוד לקבוצה המוצלחת של גילאי 16-17, קבוצת הנוער של מכבי תל אביב חוותה עונה רעה. ב-7 במרץ אבו פרחי הוקפץ לשחק עם קבוצת הנוער במשחק רבע גמר גביע המדינה מול מכבי חיפה. הפערים היו עצומים, וגם הוא לא יכול היה לסייע במה שהסתיים כתבוסה של 0:6 שהנחילה מכבי חיפה לנוער של מכבי תל אביב.

"סייד ראה באותו משחק את ההבדלים בין גיל נוער לנערים א', אבל אם הוא נמצא היום עם הקבוצה הבוגרת בספרד כשהוא רק בן 17, סימן שמגיע מישהו מבחוץ כמו רובי קין ויודע מה הוא עושה", אמרו במועדון. גם את אנשי מ.ס. אשדוד אבו פרחי מאוד הרשים. ערן זהבי, כמו שחקנים רבים, יצא בהפסקה ופינה את המקום לאבו פרחי, שהוביל את ההתקפה והרשים במבנה הגוף, המהירות והיכולת הטכנית.

סייד אבו פרחי, מכבי תל אביב
בקונסטלציה מסוימת, הוא עשוי להרוויח כרטיס קבוע לבוגרים. אבו פרחי | אתר רשמי, באדיבות מכבי תל אביב

במשחק הזה לא שותף ג'ורג'ה יובאנוביץ' וגם דור תורג'מן רק נחת בישראל מגאורגיה. לא בטוח שהקדימון הזה של אבו פרחי, מלמד על כך שמכבי תל אביב הפיקה לקחים ממקרה אוסקר גלוך ותקפיץ כבר בגיל 17 שחקן ישירות לבוגרים. אבל אם יובאנוביץ' יימכר ותורג'מן יישאר לצד ערן זהבי, לא מן הנמנע שמחנה אימונים מוצלח של אבו פרחי יכול לסדר לו כרטיס לקבוצה הבוגרת בגיל שבעבר לא היה אפילו נלקח בחשבון כפוטנציאל לבוגרים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי