אורלנדו פיירטס לא תחרים את המשחק נגד מכבי ת"א: "אין חרם על ישראל"

play
ערן זהבי, שחקן מכבי תל אביב חוגג | דני מרון
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 6.7 04:43

למרות הלחץ מארגוני BDS, הקבוצה מדרום אפריקה הודיעה שתתייצב למפגש מול הצהובים: "מזדהים עם מאבק הפלסטינים, אבל פיפ"א ארגנה את המשחק"

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

אחרי שארגון ה-BDS קרא לאורלנדו פיירטס הדרום-אפריקאית לבטל את משחק הידידות שקבעה נגד מכבי תל אביב, שייערך ביום חמישי הקרוב בספרד, הקבוצה היום הודיעה שתתייצב למשחק ושאין באפשרותה להחרים את ההתמודדות

הצהובים אמורים לפגוש את אורלנדו במסגרת מחנה האימונים, אלא שהתנועה הפרו-פלסטינית מנסה להניא את הקבוצה מהעיר יוהנסבורג מהופעה למשחק. "כדרום-אפריקאים, אוהדי כדורגל ופעילים סולידריים נגד האפרטהייד הישראלי, אנו קוראים לאורלנדו פיירטס לא לקיים את משחק הידידות נגד מכבי תל אביב המתוכנן ל-13 ביולי בספרד. אין שום דבר 'ידידותי' במשחק מול קבוצה המייצגת את מדינת האפרטהייד ישראל", קרא ה-BDS על רקע פעילות צה"ל במבצע בג'נין.

כזכור, הארגון האנטי ישראלי הוציא הודעה ברוח דומה עם מינויו של רובי קין למאמן מכבי תל אביב: "דורשים ממנו לא לאמן במדינת האפרטהייד".

רובי קין, מאמן מכבי תל אביב
| ברני ארדוב

היום הודיעה אורלנדו פיירטנס שאין בכוונתה להחרים את המשחק מול מכבי תל אביב, ופירטה בפוסט ארוך את ההסבר, שטוען שפיפ"א היא זו שארגנה את הטורניר ובחרה את היריבות, ולמועדון אין שום אפשרות להימנע ממשחק מול היריבה הישראלית. "אורלנדו פיירטס הוא מועדון עם מודעות חברתית, שמבין היטב את מקומו וקיומו עבור הקהילה… בעבר הושעינו כי המועדון סירב לשתף פעולה עם שלטון האפרטהייד, והיה מקור לגאווה כשמלחם על ערכי שוויון… כמובן שאנחנו מזדהים עם המאבק של הפלסטינים. אנחנו מאמינים בדרכם של אנשים אמיצים שמנסים לחבר בין הצדדים לפתרון, כמו שדרום אפריקה הראתה לעולם.

"הבסיס של אורלנדו פיירטס זה החוק. בכל הנוגע לחוקים והבקשה להחרים את המשחק מול מכבי תל אביב: אין שום חרם תרבותי או חרם מכל סוג שהוא מצד ממשלת דרום אפריקה, פיפ"א או המדינה המארחת שיאפשר לאורלנדו פיירטס לסרב לשחק נגד מכבי תל אביב".

יש לציין שהתנועה שקוראת לחרם בינלאומי על ישראל כבר הביאה בשנים האחרונות להרעה ביחסים בין מדינתנו לדרום אפריקה. רק לפני שנה, שרת החוץ הדרום-אפריקאית נלדי פנדור טענה ש"ישראל צריכה להיות מוגדרת מדינת אפרטהייד". בחודש מרץ האחרון אישר הפרלמנט של דרום אפריקה החלטה לפיה היחסים הדיפלומטיים עם ישראל יירדו בדרגה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי