דיא סבע חתם עד 2028: "אם הייתי מסתכל על כסף, לא הייתי פה"

play
דיא סבע, מכבי חיפה | אתר רשמי, מכבי חיפה
החתמת סבע, השוער הראשון ואי ההצלחה להחתים קשר: מסאי דגו מדבר 03:05

מכבי חיפה הודיעה על הארכת החוזה של המשתכר הבכיר בתולדותיה. סבע במסע"ת: "עשו הכול כדי להשאיר אותי, יודע מה מוטל עליי". שרי: "שמח שהוא נשאר, מקווה שניקח עוד אליפות יחד"

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

מכבי חיפה הודיעה הערב (שני) על הארכת חוזהו של דיא סבע במועדון עד 2028. השחקן העלה ברשתות החברתיות תמונה של שעון חול וגם הספיק להצטלם עם הנשיא יעקב שחר באירוע פתיחת החנות החדשה של המועדון, לפני שיצאה ההודעה הרשמית.

אחרי מסע שכנועים ממושך, סבע החליט להישאר במכבי חיפה והחוזה החדש הוא כאמור לחמש שנים, במסגרתו ירוויח כ-550-600 אלף יורו לעונה ובנוסף יזכה למענק חתימה. סעיף השחרור שלו יחול רק מקיץ 2024 והעונה הוא לא יוכל להפעיל אותו כדי לצאת לטורקיה או לאיחוד האמירויות, כפי שיכול היה לצאת בחינם בקיץ הזה.

יעקב שחר נשיא מכבי חיפה עם דיא סבע
יעקב שחר נשיא מכבי חיפה עם דיא סבע | מערכת וואלה!, שלמה וייס

אחרי החתימה, דיא סבע התייצב למסיבת העיתונאים עם המאמן מסאי דגו ואמר: "אני שמח להיות פה, אני נמצא במועדון הכי גדול בארץ והיה לי כיף בכל שנייה ודקה בחצי השנה המדהימה שלי פה. אני שמח להמשיך. ההחלטה בינואר הייתה מהלב, זה מועדון שגדול יותר מכל שחקן. שמח שקיבלתי את ההחלטה ושלם איתה במאה אחוז. יש לנו הרבה מטרות, עונה ארוכה והרבה אתגרים. לשמור על התואר זה עוד יותר קשה, בטח אחרי שלוש שנים מדהימות".

על השכר הגבוה והמשא ומתן: "אם הייתי מסתכל על כסף, לא הייתי פה, היו לי הצעות יותר גבוהות מבחוץ. זה לא החלק החשוב בעניין. אני מאמין מאוד במועדון הזה, עשו הכול כדי להשאיר אותי פה וזה מחמיא מאוד".

דיא סבע שחקן מכבי חיפה
דיא סבע | מאור אלקסלסי

על התפקוד במגרש והצורך למלא את מקומו של עומר אצילי: "בורכתי שאני יכול לשחק בכמה תפקידים. אם אתה רוצה להבקיע ולבשל, צריך להיות כמה שיותר קרוב לשער. שם הכסף הגדול, בטבעיות שלי אני רוצה להיות שם. אני מכוון הכי גבוה שאפשר, רוצים להצליח כקבוצה. אני יודע מה מוטל עליי ואעשה את המאה אחוז. עומר חבר ואח, אני מאחל לו בהצלחה. אני יודע שאני שחקן שצריך להביא מספרים. אני יודע מה מצפים ממני ומה הלחץ שיש עליי. אני לוקח את האתגר הזה מכל הבחינות ומוכן להכול".

לקראת הגומלין מול חמרון ספרטנס: "לקהל יש ציפיות, זה משחק ראשון העונה בבית ואנחנו באים מוכנים. יודעים שאנחנו פייבוריטים ויש יתרון גדול, אבל יש מחויבות לקהל קודם כל".

צ'ארון שרי עם דיא סבע שחקני מכבי חיפה
צ'ארון שרי עם דיא סבע | מערכת וואלה!, שלמה וייס

המנהל המקצועי גל אלברמן אמר לאתר הרשמי: "שמחים להודיע רשמית על הישארותו של דיא סבע בירוק. דיא הצטרף בינואר השנה, הפך באופן מיידי לדמות מפתח על המגרש וסייע בהשגת אליפות היסטורית למועדון. אנו בטוחים שלדיא מחכים רגעי אושר רבים גם בהמשך דרכו ומייחלים להצלחה משותפת בעונות הבאות. בהצלחה גדולה מכל הלב, דיא".

הקפטן צ'ארון שרי בירך באירוע חניכת החנות החדשה: "אני מאוד שמח שדיא נשאר עוד כמה שנים, אנחנו נהנה ביחד. הוא שחקן נהדר. ממה שראיתי עד עכשיו ממסאי זה נראה טוב, הוא מלא באנרגיה ויודע הרבה כדורגל. אני מקווה שניקח ביחד עוד אליפות. אני חושב ששתי הקבוצות טובות אנחנו צריכים גם להתכונן לשבת . אני לא יודע מי הפופולארי בחנות, קניתי את החולצות. יש לנו שחקנים צעירים מאוד מוכשרים והם שחקנים מיוחדים, יש לנו שחקנים חשובים ואנחנו רוצים לקחת עוד אליפות. אני לא הולך לשנות את הילדים האלה, אבל יש להם המון כשרון . אוסקר גלוך? הם הבאים בתור".

הרמז של דיא סבע
הרמז של דיא סבע | צילום מסך, האינסטגרם של דיא סבע

המנכ"ל איציק עובדיה אמר: "ההחתמה של דיא מתחברת לחגיגה של פתיחת החנות. הדבר התנהל איתו כבר חודש. אמרנו לא פעם ולא פעמיים שנעשה הכול לשמור על הנכסים האסטרטגיים. זה מתחבר לדבר האדיר שאנחנו חונכים היום, זה חזון שהפך למציאות. מועדון כדורגל נכנס גם מבחינת החנות לסטנדרטים שלו וכמו המועדונים הגדולים באירופה יש חנות ראויה. יש המון אנשים שותפים למאמץ להעמיד את החנות הזו וצריך להודות לכולם. התמונה לגבי הקהל ברורה. יתקיים דיון באופ"א, אני מעריך בסוף שבוע, והצגנו כתב הגנה מנומק. כמובן שיש אחריות גם מהצד של האוהדים שלנו. אני בוחר לראות את הקהל האדיר שמלווה את המועדון והעשייה האדירה. לפעמים התפקיד שלי טומן בחובו אתגרים גם מהסוג הזה, אני לא לוקח דברים ברמה פרסונלית אלא ברמה הכללית. בנימה אישית אני מסיים שנה בתפקיד שהייתה מוצלחת מאוד בכל הגזרות".

פרנזי פיירו בפתיחת החנות החדשה של מכבי חיפה
פרנזי פיירו בחנות החדשה | מערכת וואלה!, שלמה וייס
יעקב שחר עם צ'ארון שרי, דיא סבע בפתיחת החנות החדשה של מכבי חיפה
יעקב שחר עם צ'ארון שרי ודיא סבע | מערכת וואלה!, שלמה וייס

סבע בן ה-30 הצטרף למכבי חיפה בינואר האחרון וסייע לירוקים לזכות באליפות השלישית ברציפות, כשהוא תורם בליגה שישה שערים וחמישה בישולים. לפני כן כבש חמישה שערים בחצי עונה בסיבאספור הטורקית, 17 בשתי עונות באל נאסר מאיחוד האמירויות ו-18 בשתי עונות בגוואנגז'ו R&F הסינית.