סילבה נותן לבית"ר לחלום: "עם הדחיפה בטדי, אפשר לעבור שלב"

play
משחק שיכול לסדר לו את העתיד. מיגל סילבה | מאור אלקסלסי
גוטליב טעה, סילבה הדף פנדל: בית"ר סחטה תיקו נגד פאוק סלוניקי בחוץ 02:43

השוער הפורטוגלי שוב כיכב במשחק חשוב, הופך לעמוד תווך ומדביק את חבריו לקבוצה שמבטיחים אחרי התיקו ההירואי בסלוניקי: "נפלנו מהרגליים, אבל בגומלין ניתן מעצמנו אפילו יותר". ההערכה: טדי יהיה מלא. ומדוע האוטובוסים לא חיכו לאוהדים בסיום?

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

בית"ר ירושלים יצאה מאצטדיון ה"טומבה" אמש (חמישי) בתחושות נהדרות. לאורך כל השבוע במועדון חששו מפאוק החזקה ומהאצטדיון המאיים, דיברו רק על לצאת בכבוד מהמשחק ולא להתבזות, אבל בסופו של דבר סיימו ב-0:0 שמשאיר לקבוצה סיכוי טוב לפני הגומלין בשבוע הבא.

אחרי המשחק אתמול אוהדי הקבוצה עטו על הכרטיסים לגומלין בטדי, כאשר 17 אלף כרטיסים כבר נמכרו למשחק שייערך ביום חמישי. בפאוק העריכו אתמול בפני אנשי בית"ר כי לא יגיעו יותר מכמה מאות אוהדים, ולכן הם ימוקמו ביציע הצפון-מערבי, מה שישאיר לאוהדי בית"ר יותר מ-25 אלף מקומות. ההכנסות של בית"ר צפויות להסתכם בלמעלה מ-1.5 מיליון שקל, לאחר הוצאות.

במועדון החמיאו בסיום לגריגורי מורוזוב, אוראל דגני, אופיר קריאף, בן ביטון, יובל אשכנזי ודן עזריה על משחק הירואי. גם אדי גוטליב וטרזייה תומא שאינם בכושר משחק וביקשו לקחת חלק, קיבלו שבחים על ההקרבה. יון ניקולאסקו נפל מהרגליים לקראת הסיום, ובבית"ר משוכנעים כי העובדה שיוכל לחלוק את הנטל בהתקפה עם פרד פריידיי בשבוע הבא, תשפר את משחק ההתקפה. ירדן שועה לא אהב את החילוף שלו בדור מיכה, אך נכון לעכשיו הצוות המקצועי מתקשה למצוא מקום לשניהם בהרכב, בעיקר במשחקים בהם הקבוצה מגיעה נחותה מקצועית.

למרות הכל, השחקנים כבר מתחילים להאמין. "כרגע כולם נופלים מהרגליים, אבל בטדי עם האווירה והדחיפה של הקהל, ניתן אפילו יותר. נעשה הכל כדי לעבור שלב, בכדורגל הכל אפשרי", אמר אחד מהם.

שוער בית"ר ירושלים, מיגל סילבה
יצליח לשמור על שער נקי? סילבה | אתר רשמי, בית"ר ירושלים

לבית"ר היו את כל התירוצים לרדת מובסים אתמול. טרזייה תומא לא השתתף במחנה והויזה שלו התעכבה, פרד פריידיי כלל לא יצא עם הקבוצה למשחק, אדי גוטליב התחיל להתאמן רק לפני עשרה ימים, יון ניקולאסקו לא שיחק במחנה כי שמרו אותו לקראת מכירה. וזה עוד לפני שמדברים על המחסור במחליף לדנילו אספרייה, על הקשר האחורי שעוד לא הגיע ועל משבצת הבלם שטרם מולאה.

אבל השחקנים הביאו אתמול הרבה לב וניסיון, ולמזלה של בית"ר, יש לה גם את מיגל סילבה, שוער שבמשך רוב שנות הקריירה היה שוער שני והתחיל לדעוך אי שם בתחתית הליגה הפורטוגלית, קיבל החלטה לבוא לישראל ולאט לאט הופך לעמוד התווך של בית"ר. הוא משרה ביטחון על ההגנה, הוא דמות אהובה בחדר ההלבשה, הוא דמות אהובה על האוהדים והוא תמיד מתעלה במשחקים שבית"ר חייבת אותו כדי להשיג משהו. זה קרה בחצי גמר ובגמר הגביע, ושוחזר אתמול. הופעה דומה נוספת בשבוע הבא, וסילבה יסדר לבית"ר הישג שעד אתמול נראה בלתי אפשרי.

עימותים בין שוטרים לאוהדי בית"ר ירושלים בסלוניקי
רוב האוהדים התנהגו למופת. יציע אוהדי בית"ר אמש | תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אוהדי הקבוצה עברו אתמול יום של טלאות. האוטובוסים עם האוהדים יצאו מאיזור המלונות ב-16:30, אך המשטרה בדקה אוהד-אוהד, אוטובוס-אוטובוס, והביאה למצב שכ-200 אוהדים נכנסו לאחר שריקת הפתיחה ואוהדים רבים נכנסו ממש ברגע האחרון עם פתיחת המשחק. במהלך המשחק השוטרים עלו ליציע בעקבות ריב בין אוהדי בית"ר וגם לאחר השלכת אבוקה ליציע אוהדי פאוק. השוטרים היכו אוהדים, השתמשו באגרופנים ואלות, וטענו בסיום בפני אנשי בית"ר כי עשו זאת רק בגלל שהקהל הגיב ולא נשמע להוראות.

מרבית אוהדי בית"ר התנהגו אתמול למופת, אך יש כאלה שתמיד גורמים לנזק עבור האחרים. זו הסיבה לבידוק הקפדני, וזו גם הסיבה שבגללה האוטובוסים לא חיכו לאוהדים בסיום והסבירו שהם לא מוכנים להסיע אותם כי הם גרמו לנזקים והותירו ונדליזם גדול בלפחות שניים מהאוטובוסים בדרך הלוך. האוהדים עברו יום לא פשוט, היה מגיע להם שלפחות האוטובוסים יחכו להם בסיום. לפחות הם רוו נחת מהתוצאה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי