הבינגו של דגו, החיזוק הצפוי והגיבור המפתיע: מכבי חיפה מתמוגגת

play
בישל את הראשון. חלאילי | אתר רשמי, מכבי חיפה
צפו: סבע כבש שער ניצחון יפהפה, מכבי חיפה ניצחה 1:2 את סלובן ברטיסלבה 02:50

האלופה עשתה צעד משמעותי לקראת העפלה לפלייאוף האלופות והמאמן דגו קיבל מחמאות על ההכנה למשחק והבחירה בחלאילי ("יש אמונה גדולה בענאן"). גם פיירו, ג'אבר וניצן זכו לשבחים. יוגברו המאמצים להחתים שחקן הגנה וקשר אחורי זר

(גודל טקסט)

1.

שמחה גדולה במכבי חיפה אחרי הניצחון 1:2 על סלובן ברטיסלבה אמש, ניצחון שקירב מאוד את האלופה לשלב הפלייאוף של ליגת האלופות, שם כבר מחכה יאנג בויז השוויצרית. הירוקים הגיעו למשחק בסיבוב השלישי של מוקדמות ליגת האלופות ללא הכוכב הגדול של הקבוצה צ'ארון שרי שנשאר עם אשתו שילדה וקיוו לרשום תוצאה טובה כדי להעביר את ההכרעה למשחק הגומלין. עם פתיחת המשחק מעידים שחקנים בקבוצה שהרגישו שניתן יהיה להוציא הרבה יותר מסתם "תוצאה טובה" והגבירו קצב.

"הייתה תחושה שכל התקפה שלנו היא מסוכנת", העיד שחקן בקבוצה, "הרגשנו שאנחנו טובים יותר וביטאנו את זה על המגרש. סלובן יריבה לא פשוטה וזה היה משחק מצוין שלנו". בחיפה החמיאו מאוד למאמן מסאי דגו ששוב הוכיח שלמד את היריבה בצורה אופטימלית והצליח עם הבחירות שלו. דגו דיבר לאחר המשחק ואמר: "היינו מוכנים להכל, יש להם קבוצה באמת חזקה וכל משחק חוץ באירופה נגד יריבות אלופות זה משחק קשה. עשינו נצחון גדול".

ענאן חלאילי שחקן מכבי חיפה
בישל את הראשון. חלאילי | אתר רשמי, מכבי חיפה

אחת הבחירות המפתיעות של המאמן היתה הצבתו בהרכב של השחקן הצעיר ענאן חלאילי. דגו, כך מעידים גורמים במועדון, מעריך ומאמין מאוד בקשר הצעיר ומתכוון לתת לו קרדיט נרחב העונה כשהדברים גם נאמרו לשחקן עצמו. חלאילי זכה למחמאות על יכולתו כשבישל את השער הראשון והביך לא פעם את ההגנה הסלובקית.

"יש אמונה גדולה בענאן", אמרו במועדון, "הוא מקבל את ההזדמנות ובינתיים מוכיח את עצמו". ענאן זו החלטה מקצועית נטו. אני מכיר אותו מהנוער", הסביר דגו את הרכבתו של השחקן הצעיר, "הוא משחק כמה משחקים והוא עולה בלי רגשי נחיתות. אני שמח שהוא בישל ועשה משחק טוב". מי שעוד זכו למחמאות היו איתמר ניצן שרשם כמה הצלות טובות והפגין ביטחון ככל שהמשחק התקדם ומחמוד ג'אבר. ג'אבר היה מהטובים במגרש", קבע גורם בקבוצה, "היה חשוב שהוא יחזור לעצמו וכולם מקווים שהוא ימשיך ככה". למרות המקדמה הגדולה, בחיפה כבר החלו לטפטף לשחקנים שמדובר במחצית אחת בלבד בהתמודדות. "עדיין לא עשינו כלום", קבעו גורמים בקבוצה, "זו מקדמה אבל נהיה חייבים לבוא באותה מידת נחישות אם אנחנו רוצים להעפיל לפלייאוף".

צ'ארון שרי שחקן מכבי חיפה
צ'ארון שרי שחקן מכבי חיפה | דני מרון

2.

אחרי שנעדר אמש בגלל לידת בנו, צ'ארון שרי יחזור למשחק הגומלין מול ברטיסלבה, כאשר עוד לפני המשחק דיבר המאמן עם שחקניו על ההיעדרות של ההולנדי והדגיש שרק אם הקבוצה תהיה מלוכדת וכל שחקן ישחק קודם כל בשביל הקבוצה ויעבוד קשה, הם ינצחו. בסיום החמיא דגו לשחקניו שיישמו את הדברים בצורה מושלמת. בניגוד לשרי שיחזור להרכב, ספק אם לרשות דגו יעמוד גם דולב חזיזה.

השחקן לא התאמן כבר השבוע על מנת להוריד ממנו עומסים ואתמול במהלך המשחק הרגיש כיווץ בשריר ההאמסטרינג, כשבמכבי חיפה מקווים שלא מדובר בפציעה שתשבית אותו ממשחקים. עוד לפני המשחק התייעצו בחיפה עם השחקן האם הוא מסוגל לשחק ולמרות רגישות, חזיזה החליט שהוא רוצה לפתוח בהרכב. "דולב לא היה כשיר במאת האחוזים אבל דולב זה לב אחד גדול והוא לא היה מוכן לוותר על המשחק", החמיא המאמן לחזיזה ופיזר קצת אופטימיות, "הוא עלה כקפטן פעם ראשונה. הוא הרגיש התכווצות וזה לא נראה משהו חמור, אני מקווה שהוא יהיה מוכן למשחק הבא".

פרנזי פיירו שחקן מכבי חיפה מול גוראם קאשיה שחקן סלובן ברטיסלבה
פיירו סחט פנדל, אבל השופט ביטל את השריקה אחרי בדיקת VAR | אתר רשמי, מכבי חיפה

3.

אחד השחקנים השנויים במחלוקת ביותר בחיפה, כזה שגורם לוויכוחים בין אוהדים, אנשי מקצוע ואנשי תקשורת הוא פרנזי פיירו. אתמול הוכיח החלוץ שללא קשר לדעה המקצועית עליו, דבר אחד הוא הוכיח וזה שהוא מופיע למשחקי מוקדמות ליגת האלופות. פיירו, שרשם קמפיין אדיר בקיץ שעבר, ממשיך באותו קו ורשם כבר ארבעה שערים במוקדמות. פיירו בעיניי רבים היה המצטיין במשחק אתמול וכמו במשחקים רבים התיש את ההגנה הסלובקית, כבש את השער הראשון וכן נבלם על ידי מילאן בוריאן פעמיים כאשר באחת מהפעמים הוא סחט פנדל אך הוואר תיקן לאור העובדה שעוד לפני ההכשלה הכדור פגע בידו של החלוץ.

"פרנזי עושה עבודה בשביל כמה שחקנים", טענו בחיפה, "הוא נלחם, משקיע וגם כשהוא לא כובש אתה יודע שהוא נתן וניסה הכל כדי לעזור לקבוצה". כשהם עם סיכוי מצוין להעפיל לפחות לפלייאוף, הירוקים ינסו להחתים שחקן הגנה וקשר אחורי זר בימים הקרובים כדי לאפשר את השתתפותם בסיבוב הבא. בחיפה יאיצו את הניסיונות לצרף את בלטקסה וההערכה היא שהשחקן יצטרף בקרוב.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי