יונתן כהן: "גם אני אשם. אני לא טלית שכולה תכלת"

play
יונתן כהן, שחקן מכבי תל אביב | אריאל שלום
דניאל פרץ, שוב: השוער עצר פנדל מאוחר, מכבי ת"א נפרדה ב-1:1 מול לרנקה 03:21

שחקן הכנף פותח את הלב על העונה שעברה ומודה: "לא הצלחתי לעבור את המחסום". על האמון של קין ("אדם מדהים לפני שהיה שחקן גדול"), הקשר עם זהבי ("היה קליק כבר בנבחרת, אבל הקיץ התחברנו גם במשפחות") והשאיפות: "צריך להחזיר את האליפות ושעוד שחקנים יכבשו"

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

יונתן כהן הגיע אתמול לדבר לקראת המשחק של מכבי תל אביב הערב (חמישי, 20:00, ספורט1) מול א.א.ק לרנקה וכהרגלו היה מאוד פתוח ומעניין.

נראה שחזרת לחיים. השער בלרנקה הוא תוספת לחודש אחר לחלוטין שאתה חווה. שונה לגמרי מהעונה שעברה שהיתה רעה מאוד מבחינתך.

"גם אני וגם הקבוצה פתחנו בצורה חיובית את הקיץ. העונה הקודמת היא לא מה שציפיתי לעבור, אבל הקריירה מובילה להרבה כיוונים ולהרבה מישורים, כך שתמיד צריך להיות מוכן לכישלונות ולהצלחות. אני חושב שהתמודדתי עם הסיטואציה בצורה טובה והראש שלי קדימה. לא נגמר שום דבר. רק התחלנו".

רובי קין אמר לפני כחודש עליך, ששחקן אשר נמכר לאיטליה לא יכול להיות שחקן רע ושתפקידו להחזיר אותך למה שהיית. אתה מרגיש מחויבות כלפיו כי הוא מאמין בך?

"אני מאוד מעריך את מה שרובי אמר. היו לנו שיחות ברגע שהוא הגיע. לפני שהוא היה שחקן ענק, הוא גם בן אדם מדהים. הוא מדבר איתנו בגובה העיניים ואני מרגיש כימיה טובה איתו. אני מאוד אוהב את הדרישה הגבוהה שלו. הוא מצפה ממני כל הזמן להשתפר. הדרישה שלו ממני ומהקבוצה במשחקים ובאימונים מאוד גבוהה. אני חושב שנלך ונשתפר וגם אני אלך ואשתפר כדי להוכיח שמקומי על המגרש".

שחקן מכבי תל אביב, יונתן כהן
חזר לעניינים. כהן | ברני ארדוב

עוד במכבי תל אביב

במכבי תל אביב מעריכים: באיירן מינכן תגיש הצעה רשמית על דניאל פרץ דיווח באיטליה: "באיירן מינכן בוחנת את אופציית דניאל פרץ" רובי קין על עזיבת יובאנוביץ' לבאזל: "יש נסיבות בכדורגל" קין יכריע: על איזה בלם לסמוך. זהבי יחזיר את השערים מלרנקה?

כדורגלן משחק בשביל עצמו אבל גם בשביל משפחתו, קרוביו ואוהדיו. אתה מרגיש אישית שיש בך רצון לכפר על העונה שעברה?

"לא יודע אם לכפר. אבל אני מרגיש שהיה מחסום שלא צלחתי. אני משחק בשביל עצמי, בשביל הקרובים אלי וכמובן אשתי אבל אני משחק בשביל המועדון שהאמין בי והחזיר אותי כשהייתי במצב לא פשוט. האוהדים תומכים בי עד היום ואני מרגיש את האהבה. המטרה שלי היא להחזיר להם במגרש".

ניר ביטון דיבר לפני שבוע על הקושי של ליגיונר לחזור לארץ. גם אתה הרגשת זאת? חיפשת חום וחיבוק מהמועדון שלא קיבלת?

"היו הרבה דברים בעונה שעברה שגם אני אשם בהם. אני לא טלית שכולה תכלת. אבל בסוף הכדורגל הוא מאוד אכזרי. אי אפשר לטפל בכל שחקן באופן אישי. גם אני הייתי צריך להיכנס לעניינים יותר מהר. יכול להיות שאפשר היה לתת לי פוש יותר טוב, אבל כרגע אנחנו כבר בעונה חדשה ויש לנו מטרות כשהראשונה היא להעפיל לבתים של הקונפרנס ליג".

ספר על החיבור עם ערן זהבי הקיץ. נראה שאתם סיכמתם לעשות דברים שיקרבו ביניכם הקיץ כדי לסייע לקבוצה.

"הכרנו כבר לפני כמה שנים בנבחרת באחד הזימונים כי לא שיחקנו יחד במכבי תל אביב. זו היתה הפעם הראשונה שהכרנו. היה בינינו כמו קליק ראשוני והתחברנו. היינו בקשר שבועי או חודשי כששיחקנו בקבוצות שונות. לפני שחזרתי למכבי, דיברנו לא מעט והוא לחץ שאבוא. אמר שיהיה לי טוב. שיחקנו יחד בעונה שעברה והיה חיבור טוב. הנשים התקרבו ובפגרה עשינו טיול יחד עם המשפחות. לי ולאשתי היה סוג של מעבר בין הדירות שלנו ולא היה לנו איפה לישון. חשבנו לעבור קצת להורים אבל ערן ושי הציעו לארח אותנו שבועיים אצלם. אני מודה להם על הכנסת האורחים. הם נתנו לנו להרגיש בבית וזה הקל עלינו מאוד. אחת המטרות שלנו היא להחזיר את האליפות למכבי תל אביב ולזכות בתארים. אני מודה להם מאוד".

ערן זהבי, שחקן מכבי תל אביב לצד יונתן כהן
ערן זהבי, שחקן מכבי תל אביב לצד יונתן כהן | ברני ארדוב

חזרתם לארץ מלרנקה עם תוצאה מאוד שבירה. מה צריך לעשות כדי לתקן בבלומפילד?

"המשחק בלרנקה היה מאוד חיובי מבחינתנו. הגענו להרבה מצבים מול קבוצה שהתגוננה רוב הזמן. היו לנו מצבים מהם היינו צריכים לכבוש. בקלות המשחק היה יכול להתהפך ובמזל דניאל פרץ השאיר אותנו בחיים. בבלומפילד מלא אין סיבה שלא נעשה נעשה את העבודה. נבוא נחושים וצנועים כדי לעשות את העבודה ולעבור שלב".

יובאנוביץ' בדרך לחתום בבאזל. ערן זהבי והוא היו המוציאים לפועל בעונה שעברה. מה עם יתר השחקנים שצריכים לכבוש?

"כמובן שלא יכול להיות בקבוצה גדולה, שהקבוצה תישען על שני החלוצים וכל השאר לא יפעלו. אנחנו יחד כקבוצה שותפים למטרה וכולם צריכים לכבוש. אנחנו בדרך הנכונה להגיע לזה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי