תודה לך ראובן עטר: הטור של דני דבורין

play
ראובן עטר ותיקי מכבי חיפה | מאור אלקסלסי
צפו: ענאן חלאילי רקד על המגרש, מכבי חיפה ניצחה 1:2 את הפועל ירושלים 06:02

כוכב העבר של מכבי חיפה הזכיר לשחקנים שהדבר החשוב מכל היא הבעיטה לעבר השער. הטור של דני דבורין

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

ראובן עטר העביר בתוך 8 דקות את השיעור הכי חשוב שכל כדורגלן ישראלי צריך ללמוד בעל פה. הכוונה כמובן לשער המרהיב שירה לרשת של וותיקי ברצלונה, במשחק שבו גברו שחקני בארסה 1:5 על וותיקי מכבי חיפה.

זה היה שיעור לדוגמא שכותרתו: איך משחקים כדורגל! זה נכון שלמשחק ישנם מרכיבים רבים, כמו למשל הטקטיקה, עצירת ומסירת הכדור, הכושר הגופני והתנועה במגרש. אבל מעל כולם ניצבת המטרה שלמענה נועד המשחק: הבקעת שערים. חבל מאוד ששחקנים נוהגים לאבד אנרגיות במהלכי סרק, שמסתיימים פעמים רבות באיבוד הכדור לטובת הקבוצה היריבה. זה קורה, בין היתר, בגלל מיעוט בבעיטות לעבר השער, הכדרורים וההסתבכויות בקרבות מגע.

והנה, בא ראובן עטר, שפרש לפני שנים רבות, והזכיר לכולם, שבסוף הדבר היחיד שיש לו משמעות הינו כיבוש השער. הוא עשה זאת ממרחק של כ-25 מטרים והדהים את הקבוצה האורחת שמצאה עצמה להפתעתה בפיגור כבר בפתיחה משערו זה של ראובן עטר.

ראובן עטר ותיקי מכבי חיפה
כך עושים זאת נכון. עטר | מאור אלקסלסי

עטר לא חשש לבעוט לעבר השער ממרחק שבדרך כלל שחקני הליגה שלנו לא מעלים על דעתם אפשרות של בעיטה. לכן, התגובות שעלו ברשתות השוו מיידית את השער, לזה הבלתי נשכח שהבקיע ריימונדס ז'וטאוטאס לרשת של מנצ'סטר יונייטד בניצחונה של מכבי חיפה 0:3 על השדים האדומים.

הדבר המעניין הוא, שעטר לא היסס לבעוט. עבורו זה היה הדבר המתבקש והכי טבעי בעולם. כאמור, הרגע הזה הוא תזכורת שראוי שילמדו ממנה לא רק שחקני הנבחרת הלאומית וכדורגלני ליגת העל. זהו האלף-בית של המשחק.

קחו דוגמא מעטר. בגיל 54 הוא לימד, אולי מבלי שתיכנן, מה הוא הדבר העיקרי במשחק הפופולארי ביותר בתבל. תודה לך ראובן על השיעור.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי