"ג'ימי אלכסיס מסוכן, הוא לא צריך לשחק עד סוף העונה"

play
בירם כיאל מורד על גבי אלונקה | צילום מסך, .
פציעתו הקשה של בירם כיאל במשחק בין בני סכנין להפועל פתח תקוה 00:23

דובר בני סכנין הפנה אצבע מאשימה אל עבר הפועל פתח תקוה לאחר שהבלם שפצע את בירם כיאל הורחק משישה משחקים: "צריך לחנך אותו". על מצבו של הקשר: "יש לו אמונה שהוא יכול לחזור לשחק"

(גודל טקסט)

מונדר חלאילה, דובר בני סכנין, עלה לשידור בתוכנית הספורט של 103FM והגיב לעונש שקיבל בלם הפועל פתח תקוה ג'ימי אלכסיס, שכזכור פצע את בירם כיאל בצורה קשה במשחק בין הקבוצות באצטדיון המושבה.

חלאילה עדכן על מצבו של כיאל: "בירם עבר סדרה של ניתוחים והתחיל שיקום. אנחנו מאמינים שיצליח לעבור אותו מהר. יש לו אמונה מלאה שביכולתו לחזור לכר הדשא. מהיכרותנו את כוחותיו הפנימיים, הוא יכול להגיע למשימה הקשה הזאת. זה לא שיקום פשוט, אך יש לו מלווים במישור הרפואי והוא במעקב. הוא רוצה ומאמין".

האזינו לדברים

על כך שג'ימי אלכסיס הורחק משישה משחקים, אמר חלאילה: "מדובר בבן אדם ואנחנו משתדלים להיות אובייקטיבים. אני מדמה אותו לנהג שעולה על ההגה ויוצא לרחוב באגרסיביות. אין בכוונתו להרוג אנשים, אבל הנהיגה שלו קשה ומסוכנת. הוא הופך להיות עבריין תנועה ולעברייני תנועה יש תהליך. אני לא חוזר בי מהדימוי. אני לא בא בטענות לבית הדין מבחינת התקנות. תקנות באות והולכות ונקבעות מחדש על פי מציאות ומה שקורה בשטח. כשבית הדין רואה שיש פה מתירנות לפציעות קשות ביותר וגומרות קריירה, יכול להיות שיבואו ויחליטו אחרת. הוא פגע בשחקן אחר מספר ימים לאחר שפגע בכיאל, היו לו בהיסטוריה עוד מקרים מאוד קשים.

שופט הכדורגל גל לוי מרחיק את ג'ימי אלכסיס שחקן הפועל פתח תקוה | דני מרון

"אין לבן אדם את היכולת להבדיל על כר הדשא בין משחק אגרסיבי ספורטיבי לבין משחק אגרסיבי אלים שיכול לסכן חיי שחקן, ולכן הוא מסוכן ואני חושב שהוא צריך עד סוף השנה לא להיכנס למשחקים ולעבור הכשרה אצל מדריכים ומאמנים מסוימים. אין תקנה, יש היגיון, מציאות ויש את דעת הציבור. לבית הדין יש מגבלות, אבל יש קבוצה ויש מנהלים ויש בעלים ויש מאמן. הם צריכים לעשות את כל מה שביכולתם על מנת להכשיר אותו בצורה נכונה ומקצועית, ללמד אותו מה זה משחק אגרסיבי.

"בסכנין היה את אייל לחמן לפני 22 שנה, שכל המדינה אמרה שהוא משחק אגרסיבי – היו כאלה שאמרו שסכנין לא ראויה להיות בליגת העל, אבל לא שברנו רגליים ולא גמרנו קריירות. היה מאמן טוב שידע ללמד את השחקן להבדיל בין טוב ורע, לשחקן הזה (ג'ימי אלכסיס), אין את היכולת להבדיל בין טוב ורע ולכן צריך לקחת אותו ולחנך אותו. אני חוזר בי מלהבדיל, בסדר? הוא יודע להבדיל בין טוב ורע, אבל אין לו את היכולת לבצע. הוא יודע מה טוב ומה רע אבל כשהוא בא לבצע, משהו מתפקשש לו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי