עשרות עצורים, מהומות ותורי ענק שגרמו לדחיית הדרבי בחצי שעה

play
פשיטה על מחסני האולטראס של האדומים | דוברות משטרת ישראל
תורים מחוץ לבלומפילד דרבי תל אביבי 00:31

70 אוהדי הפועל תל אביב נעצרו לאחר שנתפסו במחסן עם מוטות וברזל ואלות, מאות אוהדים מהארגון עזבו את האצטדיון כאות הזדהות. תורי ענק בכניסות לבלומפילד הובילו לדחייה

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

בלאגן גדול מחוץ לאצטדיון בלומפילד בשעות שלפני הדרבי התל אביבי (שלישי, 21:00). המשחק בין הפועל תל אביב למכבי תל אביב נדחה בחצי שעה ל-21:00 בעקבות עומסי ענק בכניסה לאצטדיון בלומפילד, בתורים של שני מחנות האוהדים. הדרבי הערב ייערך לעיני קהל אדום וצהוב, ואין זה מובן מאליו, לאחר שמכירת הכרטיסים לאוהדי מכבי תל אביב נערכה רק בבוקר. כזכור, בית הדין של ההתאחדות הורה על סגירת יציעים 4-5 לאולטראס הפועל תל אביב, ובצהוב חששו כי הושבתם בסמוך לאוהדי מכבי תל אביב תוביל למהומות. בעקבות אותו החשש תחילה לא משכו בקריית שלום את הכרטיסים, ורק אמש בצאת יום הכיפורים הודיעו כי יעשו זאת.

21:30

משטרת ישראל הודיעה: סך הכל נעצרו 120 אוהדים מתחילת פעולות המשטרה לפני הדרבי, שני שוטרים נפצעו.

20:30

אוהדי מכבי תל אביב פרצו את אחד משערי 11 ומאות נוהרים פנימה ליציע. בנפרד משם, מאבטח אחד נפצע קל ומטופל בידי מד"א.

20:25

נציגי האולטראס מנסים לשכנע אוהדי הפועל תל אביב בתוך בלומפילד ובתורים לנטוש את האצטדיון ולהזדהות עם חבריהם.

20:20

פתיחת המשחק נדחתה באופן רשמי לשעה 21:00, זאת לבקשת מפקד מחוז תל אביב של המשטרה ובהסכמת שני המועדונים וכדי להפחית עומסים בכניסה למגרש. מאות אוהדים מאולטראס הפועל כבר עזבו את בלומפילד כאות הזדהות עם חבריהם העצורים.

19:35

עמוד האוהדים לאה קטמין, שגם הוא מזוהה עם אולטראס הפועל, הביע הזדהות: "דרושה פעולה, לא נכנסים למשחק. קבות השתלחות חסרת רסן של משטרת ישראל ומעצר המוני ולא חוקי של עשרות אוהדים, נחנו קוראים לכל אוהדי הפועל תל אביב לא להכנס למשחק. אוהדים שנכנסו – צאו החוצה עכשיו. מביעים סולידריות עם העצורים – אותם אנשים שעובדים יום ולילה על התפאורות ביציע, שנותנים את חיים והעתיד שלהם למען הקבוצה".

19:30

ארגון האולטראס של אוהדי הפועל תל אביב בהודעה: "אולטראס הפועל הודיעו על החרמת הדרבי בעקבות המעצרים וקוראים לקהל שלא להיכנס לאצטדיון". עיכובים גדולים גם בכניסות ליציעים של אוהדי מכבי תל אביב.

19:15

שעה ורבע לשריקת הפתיחה, תורי האוהדים מחוץ לאצטדיון בלומפילד עמוסים וארוכים. כוחות המשטרה מחוץ לכל השערים, כשמחוץ ליציעי הפועל תל אביב, פרשים עם סוסים עוברים בין התורים.

18:40

דוברות משטרת איילן הודיעה כי לקראת היערכות המשטרה וכוחות האבטחה, שוטרים איתרו ותפסו מגוון רחב של אמצעי פירוטכניקה מסוכנים ועצרו עשרות חשודים. שני חשודים, תושבי תל אביב, נעצרו כשברשותם נתפסו 30 רימוני עשן, שני אקדחי אוויר ו-11 זיקוקים. השניים הועברו לחקירה.

בקבוקי תבערה במחסנים | דוברות משטרת ישראל
פשיטה על מחסני האולטראס של האדומים | דוברות משטרת ישראל

16:58

אוהדי מכבי תל אביב שהצליחו לשים את ידם על כרטיס למשחק הערב קיבלו הודעת SMS מהמועדון, בו התבקשו לשמור על הסדר במפגש הטעון: "סופרים את הדקות לדרבי? לידיעתכם: השערים לאצטדיון ייפתחו כבר בשעה 17:30. הקדימו הגעתכם שלא תיכנסו באיחור למשחק. את הדרבי הזה מנצחים ביחד רק על כר הדשא. אנא אל תגררו למעשי אלימות, שימוש באמצעי פירוטכניקה אסורים, זריקת חפצים וקריאות גזעניות. הימנעו מעונשים כבדים שיעלו לכולנו ביוקר.

אוהדי מכבי תל אביב
אוהדי מכבי תל אביב | אריאל שלום

כפי שפורסם כאן כבר אמש, שתי גדרות יוקמו בשערים 10 ו-8 עם בדי יוטה עליהן כדי לייצר הפרדה נוספת ובין השערים תימתח הרשת המפורסמת שאמורה למנוע זריקת אבוקות לכר הדשא והיא גם תנסה למנוע זריקת אבוקות בין השערים.

עניין האבוקות מאוד מטריד את הנהלת בלומפילד מאחר שאוהדי הפועל תל אביב משערים 4-5 יישבו הפעם בשער 8 ומשם אין רשת שיכולה למנוע זריקת אבוקות לכר הדשא. החשש הגדול ביותר הוא שייזרקו אבוקות משער 8 בחלק העליון לעבר הדשא והן עלולות לצנוח על האוהדים שיישבו בשער 8 התחתון.

עוד באותו נושא: מכבי תל אביב בכדורגל

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי