ולקאניס: "מגביע הטוטו ראיתי שכולם רוצים לנצח את הפועל ת"א"

play
מאמן הפועל תל אביב מייקל ולקאניס | מאור אלקסלסי
טדי הפך לבית שלה: הפועל ת"א הביסה 0:3 על בית"ר ירושלים, צמד לאוז'בולט 06:04

המאמן האדום דיבר לקראת הפועל חיפה (שבת, 18:30, ספורט3): "למדנו המון מהדרבי ומול בית"ר ניצלנו את ההזדמנות שהכדורגל נותן לנו"

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

השבועיים האחרונים היו רצופי עליות ומורדות מבחינת הפועל תל אביב. האדומים ספגו 5:0 היסטורי בדרבי מול מכבי תל אביב וביצעו התאוששות מרשימה עם 0:3 על בית"ר ירושלים בטדי ביום שני האחרון. בין לבין התחוללו גם סערות בנוגע ליחס לאוהדי הקבוצה בכדורגל וגם בכדורסל מהמשטרה, והקריאות הגזעניות לעבר מאוויס צ'יבוטה מאוהדי בית"ר.

כעת הקבוצה של מייקל ולקאניס רוצה להתעסק אך ורק בכדורגל כשהיא חוזרת לבלומפילד לראשונה מאז הדרבי. יריבתה בשבת הקרובה (18:00, ספורט3) תהיה הפועל חיפה שהחלה טוב את העונה אך נחלה הפסד ראשון במחזור שעבר. אם ינצח, ולקאניס יעקוף את רוני לוי בטבלה והוא ימצא את עצמו גבוה מאוד בטבלת ליגת העל.

ולקאניס נשאל על המשחק מול בית"ר ואמר: "הייתה לנו הופעה טובה מאוד, הקבוצה מבינה שיש עוד דרך ארוכה. זה נותן לנו עוד ביטחון במה שאנחנו עושים. מה היה ההבדל לעומת הדרבי? שאלה גדולה, אפשר לדבר עליה מבחינה מנטלית וגם טקטית. בדרבי ספגנו שערים קלים שהיינו יכולים להימנע מהם, הציפייה מהקהל הייתה גדולה והפסקנו לשחק בדרך שרצינו".

"השבוע זה היה אחרת, למדנו המון. לפעמים טוב שקורים דברים כאלה כי לומדים מזה מהר. צמחנו כקבוצה אחרי אכזבה עצומה, התעלינו, ניצלנו את ההזדמנות שהכדורגל נותן לנו. הייתה לנו תוכנית משחק והשחקנים הוציאו אותה לפועל בצורה מושלמת. השחקנים עמדו יפה בלחץ של בית"ר בפתיחה. אם נתקוף ונבקיע זה ישמח אותי, אבל אני רוצה לראות קבוצה שגם ב-0:3 לא רוצה לספוג. הם רצו לנצח כל מאבק".

מייקל ולקאניס מאמן הפועל תל אביב
עבר לאייאקס. ולקאניס | דני מרון

על הלו"ז שמצפה לקבוצה: "אין משחקים קלים בכדורגל. מגביע הטוטו ראיתי שכולם רוצים לנצח את הפועל תל אביב. אנחנו מועדון גדול, זה נורמלי. חלק מהצמיחה שלנו היא לקבל את האחריות הזו. אם רוצים להשתפר ולהיות בטופ 4, צריכים לשמור על הרמה בכל אימון ובכל משחק. השחקנים הבינו את זה".

על הקללות לעבר מאוויס צ'יבוטה: "הוא היה מאוד מתוסכל, כולנו היינו. זה לא מתקבל על הדעת שב-2023 אנחנו מדברים על גזענות ושיש כאלה אנשים במגרשים. אני לא מבין אוהדים שיושבים מאחורי הספסל ומתנהגים ככה. אנחנו לא יכולים לשלוט בכך, מאוויס חזק, כולם אוהבים אותו פה, חיבקנו אותו. הוא יתן לפעולות שלו לדבר".

על עומרי אלטמן: "יש עניין קטן איתו שאנחנו בודקים, הוא נראה בסדר ונראה מחר אם הוא יוכל לשחק. הוא עבד קשה, הוא אחד מאלה שלא ממש הייתה להם הכנה לעונה, הוא עושה אותה עכשיו".

הישאם לאיוס, שחקן הפועל תל אביב
שוב זה קרה להם. לאיוס | אריאל שלום

הישאם לאיוס הוסיף: "אחרי ההפסד בדרבי היה שבוע קשה, היינו יחידה אחת ובאנו לטדי חזקים מנטלית. למדנו מהטעויות, לא פחדנו וזה הביא את הניצחון. אנחנו קבוצה חזקה, חייבים המשכיות ורצף ניצחונות".

על זימון אפשרי לנבחרת הבוגרת: "הרבה שואלים אותי את זה ואני לא עונה, מתעסק בעצמי. יש צוות מקצועי שיודע להחליט, אני תמיד מוכן ושמח לקבל זימון לנבחרת, אם אקבל אותו אשמח".

על העמדה המועדפת עליו: "זה משתנה לפי איך שהקבוצה השנייה עולה. אני תמיד מעדיף את כנף שמאל, לפעמים גם יש לי את הכניסות לקו שני בין ההגנה לקישור של היריבה, שם אני מוצא את עצמי טוב מאוד".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי