"אתה מצמרר אותי": יניב קטן התרגש בטירוף מהתשובה של מנשה זלקה

play
יניב קטן | מאור אלקסלסי
זלקה והלוחמים ארגנו לשכטר תרגיל: "סערה בממלכה" יוצאת לשטח 05:52

שחקן העבר לקפטן חדרה: "שמת הכל בצד, עלית על מדים ורצת קדימה". הקשר שהשאיר בבית תינוק ואישה בהריון: "יש לנו מטרה אחת - לנצח. מילואים? טריוויאלי". על האפשרות שהליגה תחזור לפני סיום המלחמה: "אני פה עד שננצח"

קבוצות: הפועל חדרה
(גודל טקסט)

לפני כשלושה שבועות, זמן קצר אחרי הטבח ב-7 באוקטובר, קיבל מנשה זלקה צו 8 ולא היסס לרגע. קפטן הפועל חדרה, ששירת כלוחם בעורב צנחנים, הוצב בגזרה הצפונית עם גדס"ר 226. בין האימונים והמטווחים ולקראת המשך הלחימה, הוא דיבר בתוכנית של יניב קטן ב"רדיו חיפה" וריגש.

קטן פנה לזלקה בפתיחת הריאיון: "מנשה, אני חייב להגיד לך משהו – אני מכיר אותך כל כך הרבה שנים, ריגשת אותי וריגשת כל כך הרבה אנשים. איך שהמלחה הזו התלה, אתה שמת הכל בצד, עלית על מדים ורצת קדימה. מנשה, זה לא מובן מאליו".

זלקה השיב: "זה לא מובן מאליו למי שבא מענף ספורט אבל כשאתה עושה משהו מגיל 18 וכל המשפחה שלך סביב זה, אז זה טריוויאלי. כל המילואימניקים, לא רק אני. זה שאני שחקן הפועל חדרה ומכירים? בסדר, זה חריג בנוף, אבל זה מקבל הד כי זה כדורגל. אתה יודע כמה מילואימניקים עזבו את האישה והילדים? אני השארתי בבית תינוק בן 11 חודשים ואישה בחודש תשיעי, זה לא פשוט. עוזבים הכל כי יש לנו מטרה אחת – לשמור על הבית".

קטן שוב התרגש: "וואי, אתה מצמרר אותי. אתה מאוד מרגש אותי!".

מנשה זלקה | ספורט 1

זלקה המשיך וסיפר על התחושות: "אני אומר לך שלשבת בעורף זה הרבה יותר קשה מבחינה מנטלית מאשר להיות בחזית, כי אתה סומך על דיווחים וטלוויזיה – וגם התקשורת פה צריכה לקחת קצת אחריות ולהרגיע את המצב, ולא להלחיץ את האזרחים שיושבים וצופים. צריך לנהל איזשהי שגרה בתוך הכאוס הזה. המורל אצלנו בפלוגה גבוה, מעל 120 אחוז גיוס, רק מחכים ליום פקודה. מתאמנים ועושים מה שצריך בשביל להיות מוכנים ביום שיצטרכו אותנו".

על אחדות העם בזמן המלחמה: "חבל מאוד שאנחנו מתאחדים רק כשקורה משהו רע. אני רוצה להגיד תודה רבה לעם ישראל, אתה לא יודע מה עושים בשבילנו פה – מפנקים אותנו ודואגים שיהיה לנו טוב. אנחנו אולי פה בחוד אבל מי שדוחף אותנו זה העורף שמפרגן, קונה, מביא ודואג. תודה רבה לכל עם ישראל.

"עם ישראל צריך לדעת שאנחנו פה כדי לשמור עליו. המקצוע שלנו הוא להילחם ולשמור על המדינה. אנחנו מגנים עליהם והם צריכים לשאוב מזה ביטחון. התקשורת צריכה להראות את הכוח שיש לחיילים שלנו ושיש לתושבים על מי לסמוך. זה התחיל רע מאוד בדרום אבל אתה רואה כבר שזה נראה אחרת. יש על מי לסמוך, הצבא שלנו לא שכח להילחם ואנחנו ננצח אותם. שיהיה ברור לכל עם ישראל – אנחנו נפרק אותם, לא יעזור כלום. בדרום, ואם צריך גם בצפון".

יו"ר הפועל חדרה יקיר שוורץ עם מנשה זלקה | אתר רשמי, הפועל חדרה

על האהבה הגדולה שהוא מקבל והדרישה של חלק מהאוהדים שהוא יוזמן לסגל נבחרת ישראל: "אני גם מקבל לא מעט הודעות, אבל כמובן שזה לא קשור אליי וגם זה לא הזמן לדבר על זה. יש לנו דברים יותר חשובים. הראש צריך להיות ממוקד עכשיו, אסור להתעסק בדברים אחרים, יש לכולנו רק מטרה אחת".

על כך שמערבים פוליטיקה באמצע המלחמה: "אנשים מפספים את הנקודה. אחרי המלחמה, תעשו את כל התחקירים ומי שצריך לשלם שישלם – הכל בסדר. נעשה הכל אבל עכשיו זה לא הזמן, לכל דבר יש את הטיימינג שלו. כרגע אנחנו צריכים להיות עסוקים בלנצח וזה הכי חשוב. זה לא יכול ללכת ביחד. יש כל מיני גורמים שמזהים נקודה בשביל לתקוף את הצד השני. אין בעיה, לא עכשיו, כשייגמר תעשו מה שאתם רוצים. תגבו את הצבא ותתנו לנו לנצח".

על התחושות לאחר שביקר באימון קבוצתו הפועל חדרה: "היה מוזר. כל הזרים בחו"ל, קפצתי לרבע שעה להגיד שלום לחבר'ה ולחזק אותם. עם כל הכבוד, אין ראש לכדורגל, אתה שומע את זה מכל השחקנים. אתה נמצא ולא נמצא. אבל ראיתי פרצופים שלא ראיתי שלושה שבועות וזה היה נחמד".

שחקן הפועל חדרה מנשה זלקה התגייס למילואים בפלגת עורב צנחנים עם תחילת מבצע "חרבות ברזל" | צילום מסך, אינסטגרם

לסיום, קטן שאל את זלקה מה הוא יעשה אם ליגת העל תשוב לפני שהמלחמה תסתיים. קפטן הפועל חדרה לא היסס לרגע: "אני נשאר פה עד שאומרים לי שניצחנו, הסתיים שירות המילואים ואפשר ללכת הביתה".

קטן שוב התרגש והשיב: "יאללה, מנשה, איזה תותח".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי