"זה צריך להיות אינטרס של כולם שיהיה כדורגל, אחרת הענף יימחק"

שחקנים רבים לא מסכימים למתווה של שכר מקסימלי בגובה 25 אלף ש"ח כפי שהוצע בפגישה בין ראשי ההתאחדות, המנהלת והקבוצות. אבי לוזון, ארז כלפון ושינו זוארץ תומכים בהגבלת שכר

(גודל טקסט)

ארגון שחקניות ושחקני הכדורגל נפגשו היום (רביעי) עם ראשי ההתאחדות ומנהלת הליגות כדי לדון בכל הנוגע לקיצוץ שכר השחקנים לאור תקופת המלחמה בה אנו מצויים, כהמשך ישיר לפגישה שהתקיימה ביום שני עם שר הספורט מיקי זוהר. יש לציין מראש כי האמור אינו נוגע למכבי תל אביב ולמכבי חיפה, שפועלות בצורה עצמאית.

לאחר שחלק מקבוצות ליגת העל התנגדו לחזרת הכדורגל במתווה שר הספורט, שלב נוסף לנסות ולייצר פתרון היה היום, בפגישה בין נציגי ההתאחדות, המנהלת, ארגון השחקנים וקבוצות ליגת העל והלאומית. בשלב זה עדיין אין הסכמה בין הצדדים בנוגע לגובה הקיצוץ, מספר החודשים והאם הכספים יוחזרו ואם יחזור קהל והצדדים ימשיכו להתדיין בנושא.

בעלי בית"ר ירושלים, ברק אברמוב, הסביר כי מבחינתו מדובר בבור של 10 מיליון שקלים אותו לא ניתן יהיה לכסות וכי קבוצתו לא תוכל לחזור לתפעול שוטף אם לא יימצאו פתרונות מתאימים, ביניהם הגבלת שכר השחקנים לעד 25 אלף ש"ח נטו לשלושת החודשים הקרובים לפחות.

ברק אברמוב, הבעלים של בית"ר ירושלים
אולי לא היה צריך להילחם על מנת להשאיר את בית"ר באירופה. אברמוב | מאור אלקסלסי

גם אבי לוזון, ארז כלפון ושינו זוארץ הסכימו לדרישתו של אברמוב לשכר מקסימלי, אך ארגון השחקנים התנגד לכך נחרצות וכרגע לא ברור אם יהיה פיתרון. הפרטים מהפגישה הגיעו אל מעט שחקנים, שלא מוכנים לשמוע על מתווה כזה ולא יחתמו עליו, כשהם אומרים: "יש לקצץ ויש לעשות מאיתנו צחוק, בתנאים האלה לא יהיה כדורגל, אם המועדונים ירצו להוציא לחל"ת שיעשו את זה, הם גם יאבדו את הזכויות על שחקנים".

שחקנים אחרים הוסיפו: "לא עושים טובה לשחקנים, זה צריך להיות אינטרס של כולם שהכדורגל יחזור, אחרת כל הענף הזה יימחק, צריכים מתווה מוסכם שגם השחקנים יהיו בסדר איתו".

ז'ורדן סבן שחקן מ.ס. אשדוד בועט מול מאור לוי שחקן מכבי פתח תקוה
| לירון מולדובן

מנגד, לפי הודעת ארגון השחקנים והשחקניות, "טרם הגעתנו לפגישה, ביקשנו לראות נתונים ודוחות כספיים של הקבוצות, על מנת לראות מתוך הרכיב של כל התקציב מה החלק שיפגע. אנו למודי נסיון מתקופת הקורונה במצבים מסוג זה, ולכן ביקשנו לבדוק נתונים לפני שנגבש החלטה. לצערנו לא קיבלנו את הנתונים הללו ולכן לא היינו יכולים להגיע לשום סיכום".

"שחקני הכדורגל אותם אנו מייצגים, מבינים את המצב במדינה ומודעים לפגיעה הכלכלית בענף, אך לפני שנקבל החלטות עבורם, אנו רוצים לעבוד עם נתונים על מנת לעשות זאת בצורה מסודרת. האינטרס שלנו הוא שמירת התנאים של השחקנים ונמשיך לפעול על מנת להשיג מטרה זאת, תוך כדי התאמה לתקופה הלא פשוטה בה נמצאת המדינה שלנו", נמסר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי