האצטדיונים, הממ"דים והתאריכים: הכדורגל הישראלי מחכה לפיקוד העורף

play
שחקן הפועל באר שבע הלדר לופס ליד שחקן מכבי חיפה צ'ארון שרי | מאור אלקסלסי
טדי הפך לבית שלה: הפועל ת"א הביסה 0:3 על בית"ר ירושלים, צמד לאוז'בולט 06:04

ארז כלפון ואנשי המנהלת העבירו לפיקוד העורף ולמשרד הספורט את כל החומרים על מנת לקבל אישור להחזיר את ליגת העל ב-25 בנובמבר ואת הליגה הלאומית ב-17 לחודש. רוב הקבוצות תומכות, כולל עירוני קרית שמונה

(גודל טקסט)

מנהלת הליגות בכדורגל השלימה לפני הצהריים את העברת כל החומרים לפיקוד העורף ולמשרד הספורט על מנת לקבל את האישורים להתניע את הכדורגל ולחזור לשחק בליגת העל ועוד קודם לכן בליגה הלאומית. כזכור, הציב יושב ראש המנהלת ארז כלפון כיעד את חזרת הליגה הלאומית כבר ב-17 בנובמבר ואת שובה של ליגת העל שמונה ימים לאחר מכן, ב-25 בחודש.

בימים האחרונים התנהלו שיחות בין גורמים במנהלת ובראשם כלפון מול הגורמים הרלוונטיים בפיקוד העורף ובמשרד הספורט, והבוקר כאמור עברו החומרים שבבסיסם האיצטדיונים בהם אמורים להיערך המשחקים, המרחבים המוגנים בכל אחד מהם וכמובן התנאים בהם אמורים להתקיים המשחקים. הנחת העבודה היא שלא יהיה קהל אחרי שהליגות יחודשו, אבל כפי שכבר נקבע בישיבת המינהלת האחרונה – נוכחות קהל וחזרת זרים לא יהוו משקל בהכרעה אם חוזרים לשחק כדורגל.

מרבית הקבוצות בשתי הליגות העליונות אינן מתנגדות לחזרה, למעט בית"ר ירושלים ומ.ס. אשדוד. יתרה מכך, קבוצות הליגה הלאומית פונות בכל יום למנהלת כדי לברר האם יש אישור לחזרה ביום שישי הבא, כפי שנקבע עקרונית. ביניהן נמצאת גם עירוני קרית שמונה, שיודעת כי לא תוכל לארח במגרשה, אבל מעוניינת לשוב לשגרת משחקים בהקדם.

שחקן מכבי חיפה צ'ארון שרי ליד שחקן הפועל באר שבע מריאנו באריירו
שחקן מכבי חיפה צ'ארון שרי ליד שחקן הפועל באר שבע מריאנו באריירו | דני מרון

עוד בכדורגל הישראלי

שחקני בית"ר חוששים: "לא נהיה מוכנים מקצועית לחזרת הליגה" שביעות רצון בנבחרת: "האווירה של הביחד תיתן עוד 30 אחוז ליכולת" מכבי ת"א התאחדה בפולין: "שהחיבור המרגש לא יסתיים בפרידה כואבת" מסאי דגו: "הלב נותר בארץ עם העם, החיילים והחיילות שלנו"

בפנייה של המנהלת לפיקוד העורף ולמשרד הספורט קיימת בקשת אישור לקיים משחקים בכל האיצטדיונים בשתי הליגות הבכירות, אם כי ברור למקבלי ההחלטות שהאצטדיון בקרית שמונה יהיה מחוץ לתחום בתקופה הקרובה. בכל מגרש הנמצא בטווח הירי חובה שיהיה מרחב מוגן ל-150 אנשים. יש לזכור שמלבד הקבוצות והמלווים, במגרש יש צוות שיפוט ואנשי תקשורת וגם הם צריכים להתפנות למרחב מוגן ביחד עם הכדורגלנים.

חשוב להדגיש כי גם אם יינתן האישור לו מייחלים במנהלת, תוקפו יהיה נתון לביטול, בהתאם להתפתחויות הביטחוניות ולהמשך המלחמה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי