מה עושים אם יש אזעקה? מתווה פיקוד העורף לחזרת הליגה

כיצד ולכמה זמן ייעצר המשחק במקרה של כניסה למרחב המוגן, מה יקרה עם אנשי ה-VAR ולמה לא יהיו מביאי כדורים? כל ההנחיות

(גודל טקסט)

מנהלת הליגות בכדורגל פרסמה הבוקר (שישי) את המתווה המיוחד שאישר פיקוד העורף לחזרת המשחקים בליגות המקצועניות בצל המלחמה. כידוע, המשחקים ייערכו ללא קהל ובשטח האצטדיונים תאושר כמות מוגבלת של שחקנים ובעלי תפקידים.

אם במהלך המשחק תישמע אזעקה, ישרוק השופט להפסקת המשחק ומרגע זה המשחק ייעצר (על כל המשתמע) וכל הנמצאים באצטדיון ייכנסו באופן מהיר ומיידי למרחבים המוגנים שהוגדרו וישהו בהם במשך 10 דקות.

לאחר שהייה של 10 דקות במרחב המוגן וחזרת השחקנים והשופטים למגרש, שופט המשחק, בהתאם לשיקול דעתו הבלעדי, עשוי לתת זמן היערכות/חימום נוסף. אם יינתן זמן היערכות יעודכנו מנהלי הקבוצות בהתאם.

במקרה שיופעלו אזעקות במהלך החימום לפני תחילת המשחק ו/או במהלך הפסקת המחצית, יקבע השופט את זמן ההיערכות והחימום הנדרש על פי שיקול דעתו ומועד פתיחת המשחק/המחצית יעודכן בהתאם.

מערכת VAR, ליגת העל
יש גם הנחיות מיוחדות לאנשי ה-VAR | שלומי גבאי

היה ותישמע במהלך המשחק אזעקה במתחם בו יושבים שופטי המסך בעיר שוהם, המשחק יימשך וישוחק בדקות בהם יהיו שופטי המסך במרחב המוגן ללא VAR (כפי שנעשה במקרה של תקלה טכנית). אם תהיה אזעקה במרכז בו יושבים שופטי המסך לפני פתיחת המשחק או לפני פתיחת המחצית השניה (קרי – בזמן שהמשחק אינו משוחק) ימתין השופט עד לחזרת שופטי המסך לחדר העבודה ואז יפתח/יחדש את המשחק. בכל מקרה של הפסקת מערכת שיפוט המסך בשל אזעקה בשוהם או של עיכוב בפתיחת המשחק/המחצית, מנהלי הקבוצות יעודכנו על ידי צוות השיפוט.

במקרה שבמהלך המשחק תישמע אזעקה, יעצור שופט המשחק את הזמן בשעונו. שעון המשחק על גבי המסך ייעצר (או יועבר אחורה בדיעבד אם המפעיל לא הספיק לעצור אותו בזמן אמת) ועם חידוש המשחק הוא ישוחק מאותה הדקה בה הופסק (כלומר – הזמן לא יתווסף כתוספת זמן, אלא יהיה חלק מ-45 הדקות של המחצית).

כחלק ממגבלת הכמויות ועל מנת שלא לסכן ילדים ובני נוער, בשלב הראשון לא יהיו באצטדיון מביאי כדורים. כל קבוצה תפזר כדורים מסביב למגרש ותמנה אחראי להחזרת הכדורים לעמדות בו הם יהיו במידה והם יצאו וזאת על מנת שרצף המשחק לא ייפגע.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי