כעס על שואו, אכזבה מהיכולת: מכבי חיפה מודאגת לפני באר שבע

play
רצה לשחק, שילם את המחיר. שואו | רויטרס
כמו במחזור הראשון: מכבי חיפה שוב הובסה 3:0 בידי ראן בליגה האירופית 03:38

"אסור להיראות ככה", יודעים במכבי חיפה אחרי התבוסה לראן: ההתנהלות "חסרת האחריות" של שואו, החשש לקראת באר שבע והדרמה ש"ריסקה" את הירוקים לפני המשחק

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

אכזבה קשה במכבי חיפה אחרי ההפסד לראן אתמול (חמישי) בליגה האירופית. הירוקים ידעו עוד לפני המשחק שהצרפתים עדיפים בהרבה אך במועדון קיימת אכזבה קשה מהיכולת ומכך שהקבוצה לא הצליחה להוות יריב, בטרם הובסה 3:0. "למרות שיש פערים אסור לנו להיראות ככה", אמר שחקן בקבוצה, "גם אם מפסידים אנחנו חייבים להיראות הרבה יותר טוב ולאתגר את הקבוצה היריבה".

שחקן מכבי חיפה, שואו, מוחלף אחרי פציעה
רצה לשחק, שילם את המחיר. שואו | רויטרס

בקבוצה כעסו גם על מנואל שואו. הקשר האנגולי סובב את הקרסול אך הבהיר לאנשי הספסל שהוא יכול לחזור לשחק – וזאת למרות שדידה בחזרה למגרש. בסופו של דבר שואו קפא על המקום במהלך השער הראשון וביקש מיד לאחריו להתחלף. בקבוצה אמרו ששואו היה "חייב לגלות אחריות" ואסור היה לו להותיר את הקבוצה במצב שכזה. שואו בספק גדול מאוד למשחק מול הפועל באר שבע, כשבכל מקרה עלי מוחמד יחזור להרכב.

מאור קנדיל ושחקני מכבי חיפה אחרי ההפסד לראן
מאור קנדיל ושחקני מכבי חיפה אחרי ההפסד לראן | רויטרס

בקבוצה כעת יחזרו לארץ כשהמשחק מול הפועל באר שבע מעבר לפינה. "המשחק מול באר שבע קריטי לנו אבל אם ניראה ככה גם אותו לא ננצח", אמר שחקן אחר, "אנחנו חייבים להעלות את הרמה שלנו ומהר מאוד, אחרת גם בליגה לא נצליח". בחזרה לאירופה, בקבוצה יודעים שעדיין קיים סיכוי לסיים במקום השלישי ולעבור לשלבי הנוקאאוט של הקונפרנס ליג אך במועדון הודו שמשחקי הליגה בארץ הם החשובים ביותר מבחינתם. אגב, רשויות החוק בספרד הודיעו היום לאופ"א שלמשחק בין ויאריאל למכבי חיפה יורשו להיכנס רק בעלי מנויים. המשמעות: אוהדי מכבי חיפה לא יוכלו לרכוש כרטיסים ולהיכנס למשחק הזה.

שחקני מכבי חיפה גוני נאור, סוף פודגוראנו, פרנזי פיירו, לורנצו שימיץ', מאור קנדיל
תקופה קשה, בכל הזירות. מכבי חיפה | אימג'בנק GettyImages, ATTILA KISBENEDEK

עוד לפני המשחק התרחשה דרמה אנושית כאשר בקבוצה ליוו את משפחתו של אופיר צרפתי שהיה מוגדר כחטוף. בקבוצה העידו שהמשפחה הדביקה אותם באופטימיות אלא שערב המשחק הגיע הקונסול בהונגריה והודיע לבני המשפחה שגופתו של צרפתי נמצאה בעזה. בחיפה העידו שהיה מדובר ברגע קשה מאוד שגרם לאנשי מועדון רבים "להתרסק" ממש. משפחתו של צרפתי חזרה כמובן לארץ ובחיפה הבטיחו שישמרו על קשר עם המשפחה ויסייעו לה במה שניתן.

* הקבוצה הודיעה כי מכבי חיפה ומטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים יחלו החל ממשחק הבית הקרוב במהלך מיוחד ומתמשך על מנת להעביר את המסר להשבת החטופים הביתה. כחלק מהמהלך, הוחלט במועדון לאפסן את מדי הבית למשחקים הקרובים, ולעלות עם מדי החוץ גם במשחקים אותם הקבוצה תארח באצטדיון הבית. המהלך, שתואם עם מנהלת הליגות לכדורגל ועם יתר הגורמים, יוצא לפועל כבר במשחק הבית הקרוב מול הפועל באר שבע כאות הזדהות עם משפחות החטופים ובתקווה לראות את כולם בחזרה בביתם מהר ככל הניתן ועם הססמא "עד שלא כולם בבית, אנחנו לא בבית".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי