"הוא לא מתרגש משום דבר": חדרה בונה על הפוטנציאל של אלעד מדמון

play
ילד הפלא של הפועל חדרה. מדמון | דני מרון
מצאו את המדמון: שלושער למדמון, 0:3 להפועל חדרה על מכבי פתח תקוה 06:06

קור הרוח הייחודי, הכישרון הבוסרי והזר שלקח אותו כפרוייקט. היהלום החדש של ניסו אביטן פרע שטרות ראשונים עם "משחק של ציון 10", אבל מה עוד חסר לו כדי להפוך לכוכב אמיתי ולתפוס מקום גם בנבחרת הצעירה?

קבוצות: הפועל חדרה
(גודל טקסט)

הפועל חדרה התחילה את העונה בצורה מגומגמת עם ארבעה הפסדים רצופים, אך בשני המחזורים האחרונים היא ניצחה פעמיים וצברה שש נקודות רצופות, כשעל שני הניצחונות האלה חתום היהלום החדש של הקבוצה אלעד מדמון, שכבש את שער הנצחון מול מ.ס.אשדוד, ועוד שלושער ענק במשחק האחרון נגד מכבי פתח תקוה.

מדמון סומן כבר בשנה שעברה, כאחד משחקני העתיד של המועדון ואחרי שהוקפץ בחודש מרץ מקבוצת הנוער לסגל הבוגרים, בחדרה הזדרזו להחתים את הטאלנט שלהם על חוזה ארוך טווח, לחמש עונות, עד סוף שנת 2028. ראשי חדרה התעקשו שלא להכניס סעיף יציאה כלשהו בחוזהו של מדמון, כך שכעת אין לו בעצם תג מחיר ואם וכאשר יגיעו הצעות עתידיות, תוכל חדרה לבקש כל סכום שתרצה.

גורמים במועדון כבר זרקו מספרים לאוויר, אך ייתכן מאוד שלנקוב בסכומים של שלושה או ארבעה מיליון, אחרי משחק וחצי טובים, רק יעשו נזק לילד. גם אלו שמפנטזים על אקזיט ראשון רציני עבור הקבוצה מהשרון, יודעים שהקשר יצטרך לשמור על יציבות ולגלות יכולת טובה לצד מספרים בגולים ובישולים, לאורך זמן.

שחקני הפועל חדרה, אלעד מדמון, איציק שולמייסטר
שחקני הפועל חדרה, אלעד מדמון, איציק שולמייסטר | דני מרון

מדמון יליד נתניה, גדל במחלקת הנוער של בית"ר טוברוק ושיחק שם 5 שנים בקבוצות הילדים של המועדון הנתנייתי. בגיל 14 הוא חצה את הכביש למכבי נתניה, אך שיחק שם רק עונה אחת, שככל הנראה לא הרשימה את אנשי המועדון ובגיל נערים א' הוא עשה מעבר נוסף, למחלקת הנוער של הפועל חדרה. בשנתיים האחרונות, הפך מדמון לאחד מכוכבי קבוצת הנוער של חדרה, כשבעונה שעברה הספיק לכבוש תשעה שערים, בטרם הוקפץ על ידי המאמן מנחם קורצקי לקבוצה הבוגרת, שהבטיחה את הישארותה בליגת העל, רק במחזור האחרון של העונה, תחת הדרכתו של ניסו אביטן, שנותן לילד צ'אנס להתפתח, גם העונה.

מדמון לא הפך העונה לשחקן הרכב קבוע, אך שיחק לא מעט ועוד לפני פגרת המלחמה הוא כבר הספיק לרשום שמונה הופעות נוספות, חלקן כשחקן הרכב וחלקן כמחליף. את שער הבכורה שלו בבוגרים הוא כבש כאמור בנצחון 0:1 נגד מ.ס.אשדוד, במחזור האחרון לפני המלחמה והקדיש את השער ושלוש הנקודות למאמן אביטן, שחגג את יום הולדתו באותה שבת.

"מה שהכי בולט אצל אלעד, זה שהוא קר רוח, הוא אחד שלא מתרגש משום דבר", סיפר גורם בחדרה. "על הכשרון שלו אין הרי וויכוח וברור שמדובר בשחקן כדורגל טוב ומוכשר, אבל גם הוא יודע שיש לו עוד מה לשפר ומה ללמוד, אם הוא רוצה להיות ברמות הגבוהות באמת. מדובר בפוטנציאל אמיתי, אבל מעט בוסרי בשלב הזה ואם ימשיך בתהליך ההתקדמות שלו, הוא יגיע רחוק".

סמי בוראר שחקן הפועל חדרה
לקח אותו תחת חסותו. בוראר | לירון מולדובן

בחדרה מספרים על קשר מיוחד שנרקם בין מדמון, לקשר הבלגי סמי בוראר, שבעונה שעברה וגם במהלך פתיחת העונה הנוכחית, לקח את הקשר הצעיר תחת חסותו. בין השניים נרקם קשר חברי ומקצועי והבלגי מכוון את הישראלי הצעיר וגם עובד איתו על סיומת וחדות במהלך אימוני הקבוצה וגם לאחריהם. בשבת האחרונה, אחרי משחק השלושער המדהים של מדמון, שוחח בוראר עם מספר אנשים ביציע ופירגן לחברו הישראלי: "זה משחק של ציון 10. ראיתם את השערים? מה עוד אפשר לבקש משחקן? זה היה משחק מושלם שלו".

מדמון יהיה בן 20 בחודש פברואר הקרוב ומה שחסר לו ברזומה, מעבר לשערים נוספים בליגת העל, זה גם הופעות בינלאומיות בנבחרת ישראל. בזמן ששחקנים בשנתון שלו (2004, ר"ב) הוזמנו בשנים האחרונות לנבחרות הצעירות של ישראל ורשמו כבר עשרות הופעות במדים הכחולים-לבנים שלנו, דוגמת אוסקר גלוך עם 46 הופעות, עידן טוקלומטי עם 29, איתן אזולאי עם 27 הופעות, למדמון הכשרוני יש רק ארבע הופעות בנבחרת עד גיל 19, מתוכן שלוש במשחקי ידידות ורק משחק אחד נוסף במוקדמות היורו 2023 נגד איי פארו.

גיא לוזון מאמן הנבחרת הצעירה של ישראל
ישראל מתקשה מאוד מול אחת הנבחרות הטובות בעולם. לוזון | אתר רשמי, באדיבות אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל

את המונדיאליטו בארגנטינה הוא פיספס, כי המאמן אופיר חיים ניפה אותו מהסגל ממש לפני הנסיעה, אחרי שהעדיף שחקנים אחרים בקישור ורסטיליים יותר על פניו, כך הסביר אחרי הניפוי. מדמון גם לא זומן לסגל הנבחרת הצעירה של גיא לוזון, שנחלה כבר שלושה הפסדים במוקדמות היורו 2025, בעיקר כי את העונה הזאת הוא פתח בצורה מגומגמת, כמו שנראתה קבוצתו למעשה ואולי אם יתמיד ביכולת הטובה בתקופה הקרובה, לוזון כבר לא יוכל להתעלם ממנו לקראת הזימונים הבאים.

הערב צפוי מדמון לפתוח בהרכב חדרה, במשחק הביתי נגד מכבי בני ריינה ואין ספק שאחרי השלושער שלו מול הלוזונים בשבת, הוא צפוי לקבל השגחה מקרוב מהשחקנים של שרון מימר. מדמון יצטרך להוכיח שהיכולת במשחק הקודם לא היתה מקרית ולא סתם דיברו בחדרה על המשכיות. חדרה זקוקה לנקודות ומדמון יכול להיות זה שיספק לה את השערים בשביל זה. אם ימשיך ביכולת הטובה ובכיבוש השערים, כנראה שכבר בקיץ הקרוב הוא ימצא את עצמו במקומות אחרים לגמרי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי