הפועל ת"א המומה: "בלתי נתפס שהפסדנו". חשש משפת הגוף של לאיוס

play
זה לא עובד. שחקני הפועל תל אביב | לירון מולדובן
צפו: אברג'ל הצעיר נצץ עם צמד, מ.ס. אשדוד ניצחה 1:2 את הפועל תל אביב 03:14

פגרת המלחמה עשתה לאדומים רע והם חזרו לצרות שהיו להם באוגוסט - שחקנים בכירים לא בכושר או לא רוצים להיות, ספיגת שערים קלים ומאמן חסר ניסיון

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

הפועל תל אביב ירדה מתוסכלת מאיצטדיון הי"א לאחר ההפסד למ.ס אשדוד 2:1 אתמול (שלישי). הקבוצה אמנם לא הציגה יכולת טובה במיוחד, אך פגשה יריבה בסגל חסר, לא מוכנה לליגה, כזאת שהאדומים היו צריכים לנצח. ועם זאת, האדומים היו נאיבים – גם עם שלושה בלמים גבוהים, חלוץ נמוך שעלה מהנוער באשדוד כבש בנגיחה במצב נייח בפתיחה וגרם לאורחת לרדוף. שחקני החלק הקדמי לא היו מרוכזים בפעולות האחרונות, אשדוד יצאה למעברים קלים והעניקה הרבה מאוד חומר למחשבה למאמן בורחה למה.

"בלתי נתפס שהפסדנו משחק כזה", אמרו במועדון. "עם קצת ריכוז זה משחק שלנו, קל. אשדוד עם כל כך הרבה בעיות ועדיין ירדנו עם הפסד, זה רע מאוד". קל להתחיל ולפרק את למה בשלב הזה, הוא טרף קל, מאמן שהמינוי שלו הגיע בסיטואציית מלחמה, אך בפועל הסיפור יותר מורכב. למעשה, אחרי פגרת המלחמה הפועל תל אביב חוזרת לסיטואציית הקיץ, עם כל הבעיות המקצועיות שליוו אותה עד שמייקל ולקאניס הצליח להבין מי נגד מי והקבוצה הגיעה לכושר משחק סביר והצליחה לייצר תבנית וקבוצה ראויים.

מה היו הבעיות בקיץ? דובר על כך שעומרי אלטמן ואלן אוז'בולט לא כשירים, והם עדיין לא שם בשביל האדומים; היו בעיות עם הישאם לאיוס, ושפת הגוף שלו בשני המשחקים האחרונים מצביעה על כך שמשהו שם עדיין קורה, המאמן העיר לו במהלך השבוע על צורת המשחק שלו נגד הפועל חיפה ונראה ששחקן הכנף לא באמת קיבל את הספסול אתמול; אלה לא האנרגיות של לאיוס ולא מן הנמנע כי בינואר הוא כבר לא יהיה חלק מסגל האדומים, אלא אם יחליט אחרת.

שחקני הפועל תל אביב
זה לא עובד. שחקני הפועל תל אביב | לירון מולדובן

אפשר היה לראות את ההערות של למה על המשחק הלא חכם בהתקפה תוך כדי 90 הדקות ("תמסור בזמן", "תהיה חכם ותחכה עוד שניה", "כשחוטפים תצטרף"). הוא מבין את הבעיות, אך אין לו פתרונות. אפשר לבוא אליו בטענות על חמישה שחקני בהגנה אך גם חוסה רודריגס עדיין לא במוכנות פיזית מלאה ומכאן נובעת ההחלטה. נכון לנקודה זאת, אלה הם הנתונים בהפועל תל אביב ועם זה היא צריכה לצאת למלחמה. אנחנו בעידן טעון, ועל אף הנטייה לבקר כל זר וזר, אולי מוטב לתת ללמה את ההזדמנות להיכנס יחד עם הקבוצה לכושר.

למרות ההרחקה, מילה טובה מגיעה למאוויס צ'יבוטה, שלא הפסיק לרוץ והיה היחיד בחלק הקדמי שבאמת השתולל וניסה לייצר בכל הזדמנות, אנטי-תזה להישאם לאיוס. אשר לאלטמן, הוא לא עשה הכנה לעונה, ועד שהצליח להיכנס קצת לעניינים החלה המלחמה. עכשיו הוא עדיין לא שם בשביל האדומים, עם לחצים אדירים לקחת את הקבוצה על הגב שלו – משהו שאולי לא חווה לאורך כל הקריירה.

ביום שבת תארח הפועל תל אביב את הפועל חדרה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי