קבוצות ליגת העל מתנגדות למתווה, הקהל לא חוזר למגרשים

play
אוהדי בית"ר ירושלים | מאור אלקסלסי
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום, 11.12 07:18

בקבוצות חוששים מ"סלקציה בין אוהדים" ודחו את המתווה של 1,000 אנשים במשחק. במנהלת אמרו: "במתכונת זו הפגיעה באוהדי הקבוצות תעלה על התועלת". רוב קבוצות הלאומית יקבלו את המתווה ויחזירו את הקהל ליציעים

(גודל טקסט)

מנהלת הליגות בכדורגל כינסה היום (שלישי) ישיבת זום ובה הביעו קבוצות ליגת העל התנגדות למתווה של כניסת 1,000 אנשים למשחק. בליגה הלאומית יש מחלוקת בנוגע למתווה. במנהלת מעוניינים לקבוע רף התחלתי של 5,000 צופים באצטדיונים וכרגע נראה שלא תהיה חזרה של קהל.

מנהלת הליגות פרסמה הודעה אחרי ישיבת הזום ובה נכתב בין היתר: "במתכונת הנוכחית בה מאשר פיקוד העורף התקהלות של עד 1,000 אנשים באצטדיון, ניתן יהיה להכניס בפועל בין 400-600 צופים בכל משחק (תלוי כמות אנשי התפעול, כוחות האבטחה וכו' הנדרשים להפעיל כל אצטדיון וכל משחק).

"ראשי הקבוצות עודכנו במהלך הישיבה כי עוד טרם חזרת הליגות לפעילות, פעל יו"ר המנהלת מול משרד הספורט ופיקוד העורף על מנת לאפשר כניסה של קהל רב יותר ולכל הפחות 5,000 צופים ככל והדבר יהיה אפשרי ובטוח בהתאם להערכות המצב.

"לאור הנתונים הנוכחיים כאשר ניתן יהיה כאמור להכניס כמות של מאות צופים בלבד ולאחר שראשי הקבוצות קיימו דיון מעמיק בנושא, לרבות כלל ההשלכות, נראה כי הפגיעה בקהל הקבוצות במתכונת זו, תעלה על התועלת לרבות פגיעה בקהל נאמן רב שלא יוכל להגיע.

"בהתאם לכך בשלב זה המשחקים בליגת העל ימשיכו להתקיים במתכונת הנוכחית בה יהיו באצטדיון בעלי תפקידים רלוונטיים לניהול המשחק עד אשר יהיה שינוי במצב הביטחוני וניתן יהיה להכניס כמות גדולה יותר של קהל".

אוהדי מכבי תל אביב
אוהדי מכבי תל אביב | אריאל שלום

הסיבה להתנגדות בקבוצות בליגת העל היא חשש מסלקציה. החשש הוא שיצטרכו להדיר את רוב הקהל מהאצטדיונים ולכן הן לא ששות להסכים למתווה שהוצע.

בליגה הלאומית הקבוצות יקבלו את המתווה של ה-1000, למעט הפועל אום אל פאחם שטוענת כי כמו הקבוצות הגדולות בליגת העל, גם היא לא יכולה לבצע סלקציה. כפי הנראה יתר הקבוצות יסכימו להחרגת אום אל פאחם, כשהן מתירות ל-1000 ברוטו במגרשים. 200 אנשי צוות ו-800 קהל.

יו"ר מנהלת הליגות ארז כלפון: "אנו מודים לשר מיקי זוהר ולמפקד פיקוד העורף, האלוף רפי מילוא על שיתוף הפעולה ועל הנכונות לסייע ומייחלים לימים רגועים יותר בהם קהל האוהדים יוכל לחזור בהקדם ולמלא את אצטדיוני הכדורגל באופן בטוח".

מיקי זוהר אמר לאחר ההחלטה: "אני מברך על החלטת מנהלת הליגות לכדורגל להחזיר קהל בליגה הלאומית. החזרת הקהל זו הדרך שלנו להראות לאויבנו שאנחנו לא נכנעים לטרור וממשיכים לחיות ולהתנהל. נמשיך לפעול באחריות יחד עם פיקוד העורף בשאיפה להגדיל את כמות האוהדים שיורשו להגיע למגרשים ולאצטדיונים כמה שיותר מהר בהתאם להנחיות הרלוונטיות תוך שמירה על ביטחון האוהדים ככל שניתן".

עוד באותו נושא: ליגת העל

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי