גלגל ההצלה שלהם: תפקידו של רמי גרשון במכבי חיפה

play
"היה לא פשוט וראו את ההבדלים במגרש". גרשון | GettyImages, ATTILA KISBENEDEK
כולל בעיטה חופשית מושלמת: צמד לרפאלוב ב-0:3 של מכבי חיפה בדרבי 06:04

הבוז מהקהל כבר נשכח, התכניות לעזיבה התבטלו, היתרון באירופה בולט וגם בליגה החשיבות שלו ניכרת. כך הפך הבלם הוותיק משחקן מושמץ לאחד המנהיגים של האלופה, אפילו כשהוא לא על המגרש

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

בתחילת העונה הקודמת החלו דיבורים בסביבת מכבי חיפה על כך שרמי גרשון יתלה את הנעליים בסוף אותה עונה. הרחשים בנושא הפכו לידיעות בתקשורת וגורמים בחיפה הגיעו לתהות אל מול השחקן האם אכן זוהי התוכנית שלו. גרשון הבהיר שלא רק שאין בכך אמת, אלא שכל הדיבורים בנושא רק נותנים לו מוטיבציה להמשיך. "זה היה נראה שהוא מקבל דרייב מחודש בגלל כל הידיעות האלה", מספר גורם במועדון. "לא שלפני הוא לא היה נחוש ומקצוען, אבל הוא פשוט הגביר קצב והיה ברור לכולם שהוא כאן לעוד כמה שנים לפחות".

גרשון אכן הרים קצב והחל אפילו להיכנס לעניינים כשהוא מקבל לא פעם הזדמנות מברק בכר ולוקח אותה בשתי ידיים. בסיום העונה אם מישהו עוד ציפה שגרשון יעזוב את הירוקים בשל תום החוזה, הרי שהוא התבדה כשהבלם חתם על חוזה לעוד עונה. בשבועות האחרונים גרשון הפך לסוג של גלגל הצלה עבור הירוקים, שון גולדברג פצוע ולורנצו שימיץ' לא מספק את הסחורה בלשון המעטה, מה שהכניס את הבלם הוותיק לעניינים, והוא הוכיח שוב עד כמה אפשר לסמוך עליו.

הערב גרשון יהיה בסגל למשחק מול מ.ס אשדוד, אך ישנה התלבטות אם נכון שיפתח בהרכב בשל עומסים עליו או שמא יפתח על הספסל אך גם אם יהיה על הספסל בחיפה יודעים ומספרים שמדובר בנכס לא רק על המגרש אלא גם בחדר ההלבשה ובהכנה למשחקים. הבוז והחילוף רגע לפני המחצית, העזיבה לבני יהודה שבוטלה ברגע האחרון, ההתייצבות במאני טיים, היתרון במשחקים באירופה, השיחות עם הזרים והעידוד לשימיץ', כל הסיבות שרמי גרשון הפך משחקן מושמץ לאחד המנהיגים של מכבי חיפה.

רמי גרשון שחקן מכבי חיפה
גלגל ההצלה של דגו. רמי גרשון | אתר רשמי, מכבי חיפה

באפריל 2019 נדמה היה שרמי גרשון מגיע לרגע השפל שלו במדים הירוקים, השחקן שהיה חלק מהשנים הרעות סומן כסמל הגדול לכשלון בשל השכר הגבוה וחוזה העתק שקיבל לחמש שנים. האוהדים הירוקים לא פעם סימנו את גרשון כסממן לכשלון ובמשחק מול בני יהודה עשה רושם שנקודת הרתיחה הגיעה. גרשון ספג לאחר טעות שעשה בוז צורם וכמה רגעים לפני השריקה למחצית מאמן הקבוצה מרקו בלבול החליט להחליפו. ביציעים הייתה סברה שגרשון לא יקבל יותר קרדיט אלא שבשנים שאחרי הקערה התהפכה על פיה.

אם המשחק מול בני יהודה היה נקודת השפל הרי שנקודת המפנה עושה רושם קשורה גם היא לזהובים משכונת התקווה. בחלון ההעברות של ינואר 2021 שוחח מאמן בני יהודה דאז יוסי אבוקסיס עם גרשון והבהיר לו שהוא מייעד לו את התפקיד של הבלם הבכיר בקבוצה. גרשון הסכים למעבר מקבוצה בדרך לאליפות לקבוצת תחתית וסיכם במדים הזהובים. רגע לפני המעבר , בלמה של חיפה עאיד חבשי נפצע ובכר ניגש לגרשון והבהיר לו שהוא לא יכול לשחרר אותו. "רמי היה מאוכזב מאוד כי הוא רצה מאוד לשחק", נזכר גורם המעורה בפרטים. "אבל רמי כמו רמי לא צייץ, לא עשה פרצופים, רק התאמן הרבה יותר קשה". ואכן גרשון קיבל במשחקי הפלייאוף את ההזדמנות ושבה מחדש את לב הקהל כשהפך מאז לאיש למשימות מיוחדות.

אוהדי מכבי חיפה
ערב חגיגי בסמי עופר | מאור אלקסלסי

מאמני חיפה בשנים האחרונות שיבצו את גרשון לא פעם למשחקים באירופה כשההסבר הוא שלגרשון נוח הרבה יותר במשחקים האלה כשיש לחץ של היריבה והוא צריך לשחרר מהר כדור בניגוד לישראל אז הבלמים של חיפה מניעים כדור. "אין ספק שבניהול המשחק רמי פחות בולט", קובעים בחיפה. "אבל במשימות הגנה ושחרור מלחץ הוא ברמה גבוהה ביותר ולכן הוא תמיד טוב במשחקים באירופה". אך לא רק באירופה, גם במשחקי המאני טיים גרשון מצא עצמו בהרכב ואפילו בקהל הירוק החלו לסמן אותו כנכס חשוב מאוד. "הקהל התהפך בכל מה שקשור לרמי", קובע אחד השחקנים הבכירים בקבוצה. "היום האוהדים ממש אוהבים אותו ומעריכים אותו כי הם יודעים כמה הוא חשוב לקבוצה".

אחד הדברים בהם גרשון מתבלט יותר מכל הוא חדר ההלבשה הירוק. עם העזיבה של נטע לביא נוצר חלל בחדר ההלבשה הירוק וגרשון עם המנהיגות השקטה תפס אותו. אם צריך דוגמה טובה לכך אפשר למצוא אותה בפרשת הזרים והשלט. בעוד בחוץ הייתה סערה גדולה גרשון היה זה ששוחח עם הזרים ללא הרף כדי למנוע את הסערה הפנימית בקבוצה וכך הוא עושה לפי עדות שחקני הקבוצה פעמים רבות. "רמי מדבר לא מעט שפות", מספרים בחיפה. "וכל זר שנוחת מתחבר אליו אוטומטית".

לורנצו שימיץ' שחקן מכבי חיפה באימון
לורנצו שימיץ' שחקן מכבי חיפה באימון | אתר רשמי, מכבי חיפה

גם שימיץ', איתו גרשון מתחרה כביכול על המקום בהרכב, זוכה לא פעם לעידוד ממנו. כך היה במשחק האחרון בדרבי כאשר במחצית גרשון תפס את הקרואטי לשיחה של כמה דקות, כיוון אותו ועודד אותו כשהוא אומר לו שהוא מאמין שבמחצית השנייה הוא ירים את היכולת משמעותית. "רמי הוא אישיות שאין היום בכדורגל הישראל", קובע חברו לקבוצה. "הוא עושה הכל אבל בשקט, גם בנושא תרומות לחיילים ומפונים ברגעים האלה, הוא עושה יותר מכל אחד אחר אבל הכל בשקט וצנעה וככה הוא גם בחדר ההלבשה, אין ספק שהיום גם אם לא על הדשא בכל משחק ומשחק הוא אחד השחקנים הכי חשובים בקבוצה".

הערב כאמור גרשון יהיה בסגל אך רק כמה שעות לפני המשחק יוחלט אם יפתח אך בחיפה כאמור בטוחים שגם אם יהיה על הספסל הוא כבר ימצא את הדרך לעזור לקבוצה לנצח.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי