דגו: "הקבוצה לומדת אותי, אולי אני טיפה יותר משוחרר גם"

play
הדברים מתחברים לו. דגו | שלומי גבאי
חג'ג' כיכב עם צמד, רפאלוב שוב נצץ, מכבי חיפה הביסה 1:5 את הפועל חדרה 03:42

מאמן מכבי חיפה היה מרוצה מהמהפך ב-1:5 על הפועל חדרה והיכולת לאחרונה: "היה כאוס, אבל המועדון ידע איך לטפל בזה. ידעתי שאני חייב לתת לחבר'ה שלקחו איתי אלופת בנוער צ'אנס". אביטן: "במחצית החלטתי לוותר על המשחק". רפאלוב: "זהבי? מקווה שיילך לו פחות טוב בהמשך"

(גודל טקסט)

מכבי חיפה חזרה, ובגדול. האלופה יצאה מהתקופה הרעה שלה והשיגה הערב (ראשון) ניצחון רביעי ברציפות בכל המסגרות. אחרי ה-1:2 היקר על פנאתינייקוס, ה-0:3 המרשים על הפועל חיפה בדרבי וה-0:4 על מ.ס. אשדוד, הגיע 1:5 מוחץ על הפועל חדרה, וכעת יכולים הירוקים להתכונן בראש שקט למפגש עם הפתעת העונה בני ריינה ביום רביעי הקרוב. עילאי חג'ג' שקיבל את מקומו של דין דוד הפצוע כיכב עם צמד (29, 58), ענאן חלאילי חגג שער בכורה בליגת העל (37), ליאור רפאלוב סובב כדור חופשי מבריק (45+1) וגם פרנזי פיירו המשיך בשלו ודייק מהנקודה הלבנה (52). ביחד, השכיחו כולם את שער היתרון המפתיע של אלעד מדמון (12), וגם את ההיעדרויות של עלי מוחמד ושון גולדברג. דיא לבאבידי הורחק (44).

מסאי דגו מאמן מכבי חיפה
הדברים מתחברים לו. דגו | שלומי גבאי

מסאי דגו סיכם ואמר: "לפני שהגענו אמרתי לשחקנים שחשוב שדווקא בתקופה כזאת נהיה צנועים. ה-20 דקות הראשונות לא היו טובות, אני זיהיתי חוסר צניעות בשפת הגוף. אני שמח שאחרי הגול הראשון שלנו נכנסנו למשחק, האיכות הגיעה למגרש וגם הכרטיס האדום עזר לנו מאוד. בתקופה האחרונה המשחק הקבוצתי מאוד מאוד חזק, אנחנו מעמיסים את הרחבה עם הרבה שחקנים וגם כובשים, אני מקווה שנמשיך ככה".

המאמן המנצח סיפר על מה שהשתנה אצל האלופה לאחרונה: "בחודש הראשון של המלחמה בקושי התאמנו, הזרים לא היו פה, היה את פרשת השלט, היה כאוס אבל המועדון ידע איך לטפל בזה. הרבה וידאו, הרבה שיחות אישיות, וזה מגיע לידי ביטוי במגרש. חשוב מאוד שנמשיך. בתחילת העונה פתחנו טוב, הצגנו משחקים טובים באירופה והיינו צעד משלב בתים בליגת האלופות. אחרי זה היתה ירידה, אבל כרגע הקבוצה לומדת אותי יותר. אולי אני טיפה יותר משוחרר גם".

על פריחת השחקנים הצעירים שלו אמר המאמן: "אני לא יודע אם בגלל זה הביאו אותי, אבל ידעתי שאני חייב לתת לחבר'ה שלקחו איתי אליפות בנוער צ'אנס. בסוף, שחקנים גדולים בכדורגל הישראלי היו ילדים שקיבלו את הבמה והיו צריכים להוכיח את עצמם. הם מייצגים מועדון גדול".

על כך שיחסר את עבדולאי סק באליפות אפריקה ועל הצירוף של קני סייף אמר: "כולם יודעים כמה הוא קריטי. בחודש שהוא לא יהיה פה נצטרך לעשות הכל כדי שלא ירגישו את החיסרון שלו. זה לא יהיה פשוט, אבל אני סומך על כולם ובטוח שיהיה בסדר. אנחנו מחכים לקני סייף, רק בתחילת ינואר הוא יוכל לשחק. הוא יעזור לנו מאוד".

שחקני מכבי חיפה חוגגים עם ליאור רפאלוב
שוב כבש בכדור חופשי. רפאלוב | שלומי גבאי

ליאור רפאלוב על הניצחון והתקופה האחרונה של הקבוצה: "מאוד נהנה לשחק עם השחקנים הצעירים על הדשא. מסאי מכיר אותם טוב ונותן להם הזדמנות לשחק. זה התחיל רע עבורנו, שריף הביא הצלה מדהימה בהתחלה. שמח שהצלחנו לחזור, אחרי האדום זה היה משחק קל עבורנו. הזדמנות טובה לשתף שחקני נוער ואני מאוד שמח על הניצחון הזה. התעוררנו לבוקר לא פשוט אחרי שאתה שומע על החללים. צריך לעשות שינוי ועם מחויבות מלאה לתת למועדון שלנו הכל. רוצה לשלוח כוח וחיזוק לכוחות הביטחון והמשפחות".

על שיתוף הפעולה עם שרי וההפרש ממכבי תל אביב: "זה עובד טוב. יש לנו סגל רחב, חשוב שיש לנו הרבה שחקנים לבצע רוטציה. מכבי תל אביב? אנחנו מתעסקים קודם בעצמנו. רוצים להמשיך עם הרצף הטוב. זהבי? הוא שחקן מאוד איכותי, מקווה שיילך לו פחות טוב במשחקים הבאים".

ניסו אביטן מאמן הפועל חדרה
ויתר על המשחק במחצית. אביטן | שלומי גבאי

ניסו אביטן, מאמן הפועל חדרה, סיכם את ההפסד הכואב: "הדברים השתבשו מוקדם מדי. כבר במחצית קיבלנו החלטה לשמור על כמה שיותר שחקנים למשחק הבא, זאת החלטה לא נעימה. פערי האיכות היו גדולים מדי. היינו יכולים לעלות ל-0:2, אבל זה השתבש מוקדם מדי. ביקשתי מפריד שישרוק לסיום אחרי השער האדיר של מדמון, לא הסכים. אנחנו מתמודדים עם הרבה קשיים, להגיע עם כל כך הרבה חוסרים למשחק מול מכבי חיפה זה קשה. לא בא בטענות לשחקנים. יצאנו מהמשחק הזה בצורה לא טובה".

על מצב הסגל והקבוצה לקראת המשך העונה: "הסגל הזה יספיק לנו להישאר בליגה? אני חושב שכן. החלוץ הבכיר שלנו עזב, יואב תומר נפצע, מאלתרים בחלק הקדמי. התרומה של מנשה זלקה על ומחוץ למגרש משמעותית וזה מורגש שהוא חסר פה, לא התאמן כמעט שלושה חודשים. דיברנו שאנחנו צריכים עוד שערים מעוד שחקנים, הכל נהיה מיועד למדמון, אבל הוא משחק כמעט כל משחק 90 דקות. לא חושב שהיינו יכולים לשחק אחרת בתנאים האלה. ב-3:1 החלטתי לוותר על המשחק הזה. יש דברים שקל לשרוק מול חדרה וקשה יותר מול קבוצות אחרות, אבל אין לי טענות לצוות השיפוט. שליפת הצהובים הייתה חד צדדית במחצית הראשונה".

אלעד מדמון על ההפסד: "באנו למשחק קשה מול אלופת המדינה, עשינו מה שאנחנו יכולים. האדום סיים את המשחק. ידענו שחיפה תבוא להתקיף. יזמתי ריצות לעומק להשתחרר מהם, פעם או פעמיים הצלחתי. לא הכל עלי, אני מייצר מצבי הבקעה ומתאמן על זה הרבה. לא חושב על כמה אבקיע, ארצה לכבוש כמה שרק אפשר".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי