רובי קין שטף את השחקנים במחצית. מילסון הרשים: "הבין את הדרישות"

play
שחקן מכבי תל אביב ערן זהבי עם מילסון | ברני ארדוב
צפו: בעיטה חופשית מושלמת לזהבי, 1:2 למכבי תל אביב על מכבי פתח תקוה 03:06

בזמן שמכבי חיפה פירקה את הפועל חדרה, מכבי ת"א עבדה קשה מול מכבי פתח תקוה ורשמה ניצחון ליגה חמישי רצוף בהפרש של גול. גורם: "חייבים לפתח 'קילר אינסטינקט' כדי לדעת להבקיע יותר שערים". עידו שחר יבקש לעזוב?

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

מכבי תל אביב רשמה אמש (ראשון) את ניצחונה התשיעי ברציפות בכל המסגרות, אחרי שגברה 1:2 על מכבי פתח תקוה ושמרה על פער שש הנקודות מהדולקת אחריה, האלופה מכבי חיפה. שער אדיר של ערן זהבי בבעיטה חופשית בדקה ה-75, העניק לצהובים שלוש נקודות יקרות ואיפשר לרובי קין ולצוות העוזרים שלו לחגוג בשמחה את חגיגת הכריסמס המסורתית, אותה הם צפויים לציין היום. הצהובים ובראשם המאמן קין, שיחררו אנחת רווחה ענקית עם שריקת הסיום, אחרי קרב עיקש והמון מאמץ מול המארחת שעשתה להם את החיים קשים. אולם, למרות השמחה מהניצחון, יודעים בקבוצה שזה היה עוד משחק שחשף לא מעט בעיות בעיקר בפן ההגנתי שיש לקבוצה ובנוסף לדברים אחרים שצריך לשפר.

רובי קין, מאמן מכבי תל אביב
המכונה המשומנת שלו ממשיכה בשלה. קין | ברני ארדוב

זה היה ניצחון הליגה החמישי ברציפות של מכבי תל אביב מאז החזרה מפגרת המלחמה, כאשר כל הניצחונות הסתיימו בהפרש של שער אחד בודד. "אין ספק שרואים בקבוצה את השינוי במנטליות ובווינריות שבאים לידי ביטוי בכל משחק ומשחק", אמר גורם בקבוצה בסיום. "יחד עם זאת אנחנו חייבים לפתח 'קילר אינסטינקט' כדי לדעת להבקיע יותר שערים ובעיקר כדי לא לספוג ובכך להקל על עצמנו את החיים. זה טוב שאנחנו מנצחים, זה מוכיח אופי מיוחד של השחקנים, אבל נצטרך ללמוד לעשות את הדברים יותר קלים עבורנו, כדי שלא נשלם על הטעויות שלנו בעתיד", הוסיף הגורם.

המחצית הראשונה של הצהובים היתה לא טובה בלשון המעטה והתאפיינה בהמון איבודי כדור וטעויות שלומיאליות בהגנה, שרק בנס הסתיימו בשער אחד בלבד ברשת של אורלנדו מוסקרה. המאמן קין ירד עצבני מאוד לחדר ההלבשה במחצית וגם הטונים שלו היו גבוהים בהתאם, בזמן שדיבר עם שחקניו בתדרוך בהפסקה. קין שטף את השחקנים והעיר להם בעיקר על איבודי כדור טיפשיים באיזור הקישור האחורי וההגנה ובנוסף ביקש מהם להיות אגרסיביים הרבה יותר, בכל הנוגע למאבקים על הכדור באוויר ועל הקרקע, מול שחקניו של בני לם.

לחצי השני מכבי תל אביב כבר עלתה נחושה בהרבה וכבר בדקה הראשונה של החצי השני הגיע השוויון ממבצע של מילסון באגף שמאל, בשער חצי עצמי של גיא דזנט ובספק מעורבות של ערן זהבי. הצהובים השתחררו ונראו טוב יותר התקפית, כאשר שתי החמצות גדולות של גבי קניקובסקי, בנוסף לפספוסים של ערן זהבי, דור תורג'מן ואפילו עידו שחר שנכנס כמחליף, מנעו תוצאה גבוהה בהרבה.

מילסון, שחקן מכבי תל אביב חוגג
שוב הצטיין באגף השמאלי. מילסון | ברני ארדוב

מי שקיבל המון מחמאות בסיום היה הקיצוני האנגולי מילסון, שהציג אמש יכולת אדירה על קו שמאל. "מילסון מגלה המון איכויות בצד ההתקפי, אבל השיפור האמיתי שלו הוא דווקא בתרומה שלו בחלק ההגנתי", אמר גורם בקבוצה. "הוא הבין את הדרישות ממנו ותענוג לראות איך בנוסף לכל העבודה ההתקפית שהוא עושה, הוא גם נותן את חלקו בפן ההגנתי, הן בשמירה על הכדורה והן בחזרה לאחור כדי לעזור בסגירות. ההתקדמות שלו היא עצומה ואנחנו עוד נרוויח ממנו המון בהמשך". בניגוד למשחקים קודמים, רובי קין החמיא הפעם לשחקנים המחליפים שנכנסו ועשו עבודה טובה לדבריו במחצית השנייה, כשהוא מציין בסיום את דור תורג'מן ויונתן כהן שנכנסו טוב למשחק.

במכבי תל אביב נערכים גם לקראת חלון ההעברות של חודש ינואר ועל הפרק נמצאים הבאת מגן ימני נוסף, ישראלי או זר, שיגיע כגיבוי לאבישי כהן ובמקומו של איבן מאסון שצפוי לעזוב בקרוב באופן רשמי את הקבוצה. בנוסף, לא פוסלים בצוות המקצועי החתמת שחקן התקפי נוסף ולוקחים בחשבון שחלק מהשחקנים שלא ממש רואים דשא ומשוועים לדקות משחק, דוגמת הקשר עידו שחר, יבקשו לעזוב בינואר כדי לקבל דקות משחק בקבוצה אחרת.

עוד באותו נושא: מכבי תל אביב בכדורגל

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי