הבלתי שבירים: מכבי תל אביב ממשיכה לדהור לסיבוב כמעט מושלם

play
שחקני מכבי תל אביב חוגגים מול הקהל בשער 11 | דני מרון
צפו: יונתן כהן כבש בתוספת הזמן, מכבי ת"א ניצחה את בית"ר ירושלים 03:05

גם הסגל החסר והעומס לא עוצרים את הצהובים, שחקן: "יש כאן קבוצה בלתי שבירה, מגלים ווינריות ואופי פעם אחר פעם". חשש מפציעת ניר ביטון, בלם זר עשוי להגיע בינואר. פסילת השער של לייבוביץ' הכעיסה: "חוסר אחידות משווע - ולא בפעם הראשונה"

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

מוליכת הטבלה מכבי תל אביב רשמה אמש (רביעי) ניצחון עשירי ברציפות בכל המסגרות, כשגברה 0:1 על בית"ר ירושלים בבלומפילד. הקבוצה שמציגה פתיחת עונה חלומית עומדת כעת על מאזן נקודות של 31 מתוך 33 אפשריות והיא בדרך לסגירת סיבוב ראשון כמעט מושלם מבחינתה. זה היה אחד המשחקים היותר קשים של הצהובים בתקופה האחרונה, כאשר בסופו של דבר, בזכות שער ניצחון של יונתן כהן בתוך תוספת הזמן, שמרה הקבוצה על מרחק שש נקודות מהאלופה מכבי חיפה, שדולקת אחריה בטבלה.

"יש כאן קבוצה בלתי שבירה", אמר שחקן בקבוצה בסיום המשחק, "בתקופה כזאת, עם רצף המשחקים שיש לנו ולשאר הקבוצות, הדבר הכי חשוב הוא לנצח ואת זה אנחנו עושים כרגע, בכל משחק. הקבוצה הזאת מגלה ווינריות והמון אופי פעם אחר פעם ועל זה מגיע קרדיט עצום לשחקנים. זה לא פשוט לבוא לכל משחק, מול יריבות שמנסות להיות במיטבן כשהן פוגשות את מכבי תל אביב וזה כמובן טבעי ומובן, אבל אנחנו צריכים לעשות את שלנו ולא להסתכל על אף קבוצה אחרת".

המאמן רובי קין נאלץ לערוך אמש מספר שינויים בהרכב שלו, חלקם מתוך רצון לתת מנוחה למספר שחקנים וחלקם כפויים, עקב היעדרם של דן ביטון ואנריק סבוריט הפצועים והיעדרותו של גבי קניקובסקי, שאיבד שלשום שני חברים קרובים שנהרגו במלחמה וגם הוא לא נכלל אמש בסגל. בנוסף לכך החליט קין, מתוך היערכות לצורת המשחק של בית"ר ירושלים, לפתוח במערך שהקבוצה טרם שיחקה בו, עם שלושה בלמים וכשרוי רביבו מתפקד בכל החצי הראשון כסוג של קשר אחורי בעמדה '6' לצידו של יוריס ואן אובריים.

הדבר העיקרי שהעיב על שמחת הניצחון הוא פציעתו הקשה של הבלם ניר ביטון, שהוחלף עוד במחצית הראשונה לאחר שסובב את ברכו, ויש חשש גדול מאוד שמדובר בקרע ברצועה הצולבת בברכו. ביטון ירד בדמעות מכר הדשא, כשהוא נתמך על ידי רופא המועדון ד"ר דרור לינדנר והפיזיוטרפיסט יוני הרנוביץ', שסייעו לו לרדת אל חדר ההלבשה. כעת ממתינים בקבוצה לתוצאות בדיקת ה-MRI, כדי לקבל את האבחנה הסופית, אולם על פי בדיקה ראשונית שנערכה בחדר ההלבשה עוד בזמן המשחק, נראה כי מדובר בפציעה רצינית שתשבית את הבלם לתקופה ארוכה מאוד.

שחקני מכבי תל אביב חוגגים
ממשיכים לדהור. שחקני מכבי תל אביב | דני מרון

בצוות המקצועי יעשו כעת חושבים בנוגע לצירוף שחקני רכש בחלון ההעברות, שייפתח ב-10.1, כאשר מספר סוכני שחקנים כבר קיבלו מסרים בימים האחרונים לחפש מגן ימני זר, שיגיע במקומו של איבן מאסון שיעזוב וכן לנסות ולאתר בלם זר שיבוא כעת במקומו של ביטון הפצוע. לצד הצרכים ההגנתיים, בצוות המקצועי לא פוסלים גם צירופו של שחקן חיזוק נוסף לחלק הקדמי.

בכל הנוגע למשחק אמש, הביע קין שביעות רצון גדולה מאוד מכניסתם של המחליפים, ביניהם קיקו בונדוסו ואבישי כהן, כאשר מעל כולם בלט יונתן כהן, שנכנס במחצית השנייה והוסיף המון תנופה למשחק ההתקפה של הצהובים מעמדת הקיצוני הימני. כהן, שלא זכה לאחרונה להרבה הזדמנויות, הבקיע את שער הניצחון היקר בתוך תוספת הזמן, לאחר שקודם לכן החליטו בצוות השיפוט של ה-VAR לפסול שער שלו, בטענה לעבירה של ערן זהבי על מיגל סילבה שוערה של בית"ר.

במכבי תל אביב זעמו בסיום על החלטת השופט גל לייבוביץ' לפסול את השער. "יש כאן חוסר אחידות משווע ולא בפעם הראשונה שזה קורה", אמרו בקבוצה. "פעם אחת ממציאים נגדנו פנדל לטובת מכבי נתניה, פעם שנייה מתערבים ומבטלים לנו פנדל הכי ברור בעולם נגד באר שבע ואתמול אנחנו רואים שלמכבי חיפה מאשרים שער עם עבירה ברורה של פיירו על גד עמוס כשה-VAR לא מתערב ואצלנו השופטים מחליטים לפסול את השער, בכזאת פסקנות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי